Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@16:04:26 GMT

آخرین آمار فوتی‌های قارچ‌های سمی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۷۴۶۷

آخرین آمار فوتی‌های قارچ‌های سمی

مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: طی روز‌های اخیر ۱۱ نفر در کشور با علائم مصرف قارچ‌های سمی جان خود را از دست داده و به پزشکی قانونی معرفی شدند که آزمایش‌های لازم برای بررسی‌های تکمیلی از آنان به عمل آمد.

خبرگزاری فارس: مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: طی روز‌های اخیر ۱۱ نفر در کشور با علائم مصرف قارچ‌های سمی جان خود را از دست داده و به پزشکی قانونی معرفی شدند که آزمایش‌های لازم برای بررسی‌های تکمیلی از آنان به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهرداد علی بخشی در مورد آمار فوت به دنبال مصرف قارچ‌های سمی اظهارداشت: از ۱۱ فوتی با علائم مصرف قارچ‌های سمی ۷ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند که در استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، مرکزی و همدان جان باخته اند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های بیمارستان نمازی شیراز محل تهیه و مصرف قارچ‌ها در بیشتر موارد دامنه ارتفاعات و طبیعت پس از بارندگی‌های اخیر و در مواردی نیز خریداری قارچ به صورت فله‌ای از فروشندگان ناشناس و بازارچه‌های روستایی بوده است.

علی بخشی با هشدار در خصوص مصرف قارچ‌های خودرو و وحشی که در طبیعت رشد می‌کنند و خطر سمی بودن آن‌ها اظهار داشت: علائم مسمومیت در قارچ‌های سمی ۶ تا ۸ ساعت پس از مصرف بروز می‌کند که متأسفانه شاهد بودیم در مواردی مرگ افراد را نیز به دنبال داشته است.

وی از هموطنان خواست حتما قارچ‌های مصرفی خود را از مراکز شناخته شده و ترجیحا به شکل بسته بندی تهیه و از خرید قارچ از افراد ناشناس و یا چیدن و مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت اجتناب کنند.

گفتنی است؛ علاوه بر متوفیان ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در برخی استان‌ها از جمله زنجان تعدای از هموطنان با علائم مسمومیت به مراکز درمانی ارجاع شده اند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QYF

منبع: فردا

کلیدواژه: قارچ سمی فوتی ها پزشکی قانونی قارچ فله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

به گزارش همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 847441 منبع: مهر برچسب‌ها مردان ثبت احوال خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان