Web Analytics Made Easy - Statcounter

دشت ممنوعه خمین سالانه 10.5 میلیون مترمکعب کسری مخزن دارد و طی 10 سال اخیر 110 میلیون مترمکعب کسری آب در این شهرستان ثبت شده است.

ایران آنلاین / «احمد تهرانی» فرماندار خمین در دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی در سال ٩٧، به ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی این شهرستان پرداخت و بیان کرد: یکهزار و 512 حلقه چاه کشاورزی معادل 11 درصد چاه‌های استان در این شهرستان است که سالانه 167 میلیون مترمکعب تخلیه دارد که این میزان 8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد تخلیه کل استان است. در کنار چاه‌ها، این شهرستان دارای 221 چشمه است که 9 درصد چشمه های استان را در خود جای داده و سالانه 19 میلیون مترمکعب آب معادل 19 درصد تخلیه آب استان، از این چشمه ها تخلیه می‌شود.

وی با اشاره به وجود 202 قنات در شهرستان افزود: شهرستان خمین در مجموع یکهزار و 935 حلقه چاه، چشمه و قنات دارد که سالانه 244 میلیون مترمکعب تخلیه آب از این تعداد منبع صورت می‌گیرد. 
تهرانی تعداد چاه‌های غیرمجاز شهرستان را  186 حلقه چاه عنوان کرد که سالانه 6.7 میلیون مترمکعب تخلیه آب دارند. فرماندار خمین تصریح کرد:در سال گذشته 15 دستگاه انواع تجهیزات غیرمجاز در شهرستان توقیف و 43 حلقه چاه مسدود شد که براساس اقدامات حفاظتی یک میلیون مترمکعب ذخیره آب به انجام رسید و امسال نیز بسته شدن 25 حلقه چاه غیرمجاز در دستور کار قرار دارد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس از توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، محسن رضائیان اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان