Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@19:17:38 GMT

رئیس مجلس به مرکز پژوهش‌ها ماموریت داد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۵۴۴۳

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش نظارتی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در خصوص مطالبات غیرجاری بانک‌ها که به بررسی مشکلات بانک‌ها در این حوزه می‌پردازد، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تهیه این گزارش تأکید کرد: ریشه‌یابی مشکلات بانک‌ها بسیار مهم است تا اینکه مشخص شود چطور باید فعال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس نیز گزارش خودش را در این خصوص آماده داشته باشد که هفته بعد در دستور کار قرار بگیرد.

گفتنی است در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص مطالبات غیرجاری بانک‌ها با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته، آمده است: بانک‌ها برای پوشاندن شکاف دارایی و بدهی (از طریق امهال مطالبات لاوصول و بیش‌ارزش‌گذاری دارایی‌های ثابت) به ساختن دارایی‌های موهوم پرداخته‌اند؛ همچنین بانک‌ها با روش‌هایی مانند امهال تسهیلات، تسهیلات مشکوک‌الوصول پرداخت شده را نیز مجدداً با رقمی بالاتر به میزان اصل، سود و وجه‌التزام به عنوان تسهیلات جدید تلقی کرده و در سرفصل مطالبات جاری ثبت می‌کنند که بخشی از آن به دلیل عدم امکان بازپرداخت، درواقع یک دارایی موهوم و غیرواقعی برای بانک‌ها تلقی می‌شود.

این گزارش افزوده است: بر اساس اظهارات قائم مقام بانک مرکزی، مطالبات غیرجاری بانک‌ها در پایان سال ۸۵ مبلغ ۲۰۴ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال بوده که در پایان سال ۹۳ به ۸۶۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال رسیده و طی این مدت بیش از چهار برابر شده است.

در پایان این گزارش، پیشنهاداتی برای اصلاح این فرآیند به صورت مبسوط ارائه شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون اصل ۹۰ مشکلات رئیس مجلس شورای رئیس مجلس ماموریت مرکز پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۵۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپرده بلندمدت دارایی‌های پرسپولیس در بانک شهر

باشگاه پرسپولیس با انتشار نامه‌ای در کدال درباره عملکرد ۹ ماهه منتهی به اسفند این باشگاه اعلام کرد: سرمایه‌گذاری بلندمدت در ارتباط با سپرده بلندمدت نزد بانک شهر بوده و نسبت به صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ تغییری نداشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، باشگاه ورزشی پرسپولیس با انتشار نامه‌ای در سامانه کدال، درباره سرمایه‌گذاری بلند مدت و دلیل کاهش زیان در عملکرد 9 ماهه منتهی به اسفند، دست به شفاف سازی زد.

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به اطلاعات درخواستی شرکت فرابورس ایران در خصوص صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به اسفند 1402 این باشگاه اعلام کرد: سرمایه‌گذاری بلندمدت در ارتباط با سپرده بلندمدت نزد بانک شهر بوده و نسبت به صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به 30 آذر 1402 تغییری نداشت.

هممچنین افزایش زیان ناخالص نسبت به دوره 6 ماهه عمدتا ناشی از شناسایی هزینه حق الزحمه‌های ورزشی بازیکنان و کادر فنی بود، اما مبلغ زیان نسبت به دوره میانی مشابه سال گذشته کاهش داشت که عمدتا ناشی از افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اشتغال و تسهیلات بانکی از مهمترین مطالبات مردمی در تنگستان است
  • رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات بانکی در ۱۴۰۲/ رقم رشد نقدینگی ۲۴.۳ درصد در پایان سال ۱۴۰۲
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن | وام ۳۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟
  • بانک‌ها تا پایان اردیبهشت نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن اقدام کنند
  • هشدار جدی مرکز پژوهش‌های مجلس به دولت/ چالش حقوق معلمان در کمین آموزش و پرورش
  • سپرده بلندمدت دارایی‌های پرسپولیس در بانک شهر
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم