Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:42:43 GMT

اهتمام دولت برحمایت از رسانه های استانی و محلی

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۹۳۲۸

اهتمام دولت برحمایت از رسانه های استانی و محلی

تهران - ایرنا - معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی از اهتمام دولت در حمایت ویژه از رسانه های استان های کم برخوردار و جدار مرزی کشور سخن گفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،محمد سلطانی فر روز سه شنبه در دیدار با محمد نعیم امینی فرد با اشاره به ضرورت تقویت جایگاه مطبوعات محلی به عنوان یکی از محورهای توسعه پایدار کشور،گفت: حمایت های مادی و معنوی از نشریات محلی و استانی به ویژه استان های کم برخوردار و جدار مرزی کشور از جمله مهم ترین سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلطانی فر همچنین به اهتمام مجموعه معاونت مطبوعاتی در ارتقای سطح کیفی رسانه‌های استانی اشاره و بر لزوم برگزاری کارگاه های های آموزش روزنامه نگاری مبتنی بر تکنولوژی های نوین در رسانه های استانی و محلی تاکید کرد.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تصریح کرد: آموزش روزنامه نگاران رسانه های استانی و محلی یکی از کارویژه های اصلی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها است.
سلطانی فر افزود: در بحث پرداخت یارانه های مطبوعاتی اولویت با مطبوعات و رسانه هایی است که از فعالیت مطلوبی برخوردار بوده و در راستای توسعه منطقه و استان گام برمی دارند.

** آمادگی مجلس برای حمایت از رسانه های محلی
نماینده ایرانشهر و عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش اجمالی از وضعیت حاکم بر مطبوعات استانی،مسائل و مشکلات رسانه ها و روزنامه نگاران حوزه انتخابیه خود را مطرح کرد.
امینی فرد در ادامه از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای حمایت از طرح ها و برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه رسانه های محلی خبر داد.
حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر و معاون سابق مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز با اشاره به سیاست ها و برنامه های جدید این وزارتخانه درخصوص حمایت از مطبوعات و رسانه های استانی و محلی گفت: به منظور حمایت از رسانه ها و نشریات استان های کم برخوردار؛ به نشریات و رسانه های محلی که شرایط و ویژگی های تعیین شده را داشته باشند تا سقف سه برابر یارانه پرداخت می شود.
انتظامی اعلام کرد: در ابتدا یارانه نشریات استان های کم برخوردار30 درصد بود که هم اکنون به 50 درصد افزایش یافته است البته در ادامه نیز یارانه این دسته از نشریات افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه یارانه نشریاتی که در استان های جدار مرزی مروج همبستگی ملی باشند تا سه برابر افزایش خواهد یافت ازحمایت ویژه رسانه ها ونشریات محلی و بومی و مجلات تخصصی خبر داد و گفت که یارانه ای با ضریب مشخص به این رسانه ها پرداخت می شود.
به گفته وی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستم حمایتی برای رسانه‌های محلی در نظرگرفته شده تا از رسانه‌های محلی که مطالب خود را درحوزه همگرایی، پرهیز از قومیت گرایی و این راستا دارند به صورت ویژه حمایت شود.
فراهنگ ** 1355 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ارشاد معاونت مطبوعاتي رسانه هاي محلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بدنه اقتصادی دولت سیزدهم با یک تدبیر ویژه و خرد جمعی طرح کالابرگ الکترونیکی را طراحی و اجرایی کرد تا فشار کمتری به مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه در جهت تامین نیاز‌های غذایی وارد شود.

در این طرح جامع و البته هوشمندانه دولت سعی کرد تا از طریق یارانه‌ها سبد غذایی مورد نیاز مردم را در حد قابل قبولی تامین کند از این رو با اختصاص این طرح به دهک‌های مختلف جامعه شیوه جدیدی را در تامین نیاز‌های غذایی مردم ابداع کرد.

در طرح کالابرگ الکترونیکی برای همه یارانه‌بگیران اعتبار کالابرگ الکترونیک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود که افراد می‌توانند با کارت بانکی سرپرست خانوار ۱۱ قلم کالای مورد نظر شامل مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، قند و شکر، روغن، ماست، شیر، پنیر، ماکارونی و حبوبات را خریداری کنند.

طبق اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاع رسانی دولت در طرح کالابرگ الکترونیکی ۷ دهک از افراد جامعه تحت پوشش قرار دارند و هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک‌های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

گفتنی است طبق آمار‌ها و گزارش‌های منتشر شده دولتمردان و تیم اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی نمره قابل قبولی را از مردم در جهت اجرای این طرح کسب کرده است روندی که زمزمه‌های ادامه این طرح را قوت می‌بخشد در حالیکه که دولتمردان هنوز درباره این موضوع اظهارنظر شفاف و صریح نداشتند.

بدون شک تامین سبد غذایی مردم به خصوص اقشار کم‌درآمد و ضعیف یکی از مهم‌ترین اهداف تمامی دولت‌ها در کشور‌های مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران است که این مهم با درایت هوشمندانه مسئولان کشورمان به بهترین شکل ممکن و بارعایت تمام پروتکل‌ها و اصول اقتصادی اجرایی شده که این روند قابل تقدیر است و امیدواریم به بهترین شکل ممکن تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»