Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@15:00:26 GMT

فعالیت 19 مؤسسه «خدمات پرستاری در منزل» در همدان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۰۸۷۳

فعالیت 19 مؤسسه «خدمات پرستاری در منزل» در همدان

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام پیشتازی همدان استان در بین استان‌های عرب کشور در اجرای طرح هوم‌کر(مراقبت در منزل) وزارت بهداشت گفت: 19 مرکز هوم‌کر یا مؤسسه خدمات پرستاری در منزل در همدان وجود دارد در حالیکه در استان‌های کرمانشاه 13 مرکز و ایلام 7 مرکز وجود دارد و در کردستان هنوز همچین مراکزی تأسیس نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه براساس طرح هوم‌کر قرار است پرستاران به منزل بروند و بیماران را مراقبت کنند، تصریح کرد:‌ برای کاهش مدت بستری و ماندگاری بیماران در بیمارستان ادامه مراقبت به پرستاران زیرنظر مراکز هوم‌کر سپرده می‌شود و از هزینه‌های بیمارستان و عفونت‌های بیمارستانی کاسته خواهد شد و تخت‌ها به بیمارانی تعلق می‌گیرد که واقعا نیاز به بستری دارند.

شیرانی با اشاره به اینکه با این طرح آموزش همگانی و خودمراقبتی صورت می‌گیرد و سطح آگاهی سلامت جامعه بالا می‌رود، اظهار کرد: بیماری که عمل جراحی انجام داده و از طرف پزشک زود مرخص شود، می‌تواند با استفاده از طرح هوم‌کر بقیه مراقبت‌ها را در منزل دریافت کند به طوریکه پرستار در حین خدمات‌رسانی به بیمار می‌تواند اطلاعاتی از قبیل فشارخون، دیابت و چربی از این قبیل بیماری‌ها را به بستگان بیمار بدهد.

وی با بن اینکه بیمارستان بعثت و بیمارستان سینای همدان به عنوان مراکزی معرفی شده در کشور با مؤسسه خدمات پرستاری در منزل قرارداد منعقد کرده‌اند، گفت: افراد فاقد مجوز و کارت پرستاری از قبیل خدمات بیمارستان، بیماربر و  کمک‌بهیار اجازه ورود به منزل بیماران به عنوان پرستار را ندارند.

مشاور سلامت استاندار همدان متذکر شد: مردم به علت عدم‌آگاهی از این افراد که در قسمت خدمات‌رسانی بیمارستان کار می‌کنند، آشنا شده‌اند، کمک‌خواهی می‌کنند در حالیکه این افراد متخصص نبوده و امکان ایجاد خطراتی را برای بیمار دارند.

وی اظهار کرد: اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت وزارت و درمان به دنبال برخورد با این تخلفات است و به مردم توصیه می‌کند حتما از پرستار درخواست کارت عضویت پرستاری هوم‌کر را داشته باشند.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کسانی‌که در منزل بیمار یا سالمند دارند برای درخواست پرستار می‌توانند به سایت معاونت درمان مؤسسات هوم‌کر که با اسم و مشخصات مدیرعامل و شماره تماس درج شده، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه با همکاری نیروی انتظامی و استانداری و ارائه آموزش‌های لازم به پرستار تدابیر امنیتی شدیدی در این زمینه صورت گرفته است و حضور پرستار در منزل مشکل امنیتی ایجاد نخواهند کرد، افزود: تمام شرکت‌های خدمات پرستاری در منزل، طرف قرارداد با بیمارستان‌ها نیستند به طوریکه فعلا به بیمارستان بعثت دو مؤسسه و بیمارستان سینا یک مؤسسه معرفی شده و سایر بیمارستان‌ها نیز در حال درخواست برای معرفی مؤسسات خود هستند.

شیرانی با بیان سابقه پرستاران مؤسسات خاطرنشان کرد: کارشناسان پرستاری شرکت‌های خدمات پرستاری در منزل باید بیش از پنج سال و فوق‌لیسانس‌ها بیش از دو سال سابقه فعالیت داشته باشند و عضویت در نظام پرستاری و برخورداری از کارت صلاحیت حرفه‌ای از سوی آنها نیز شرط است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۲۶ مرکز در استان خدمات دیالیز را ارائه می‌دهند، گفت: اداره کل بیمه سلامت استان با پرداخت هزینه‌ای بالغ بر ۸۳۰ میلیارد ریال به مؤسسات درمانی در سال گذشته از بیماران همودیالیزی حمایت مالی کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، به مناسبت هجدهم اردیبهشت روز بیماران خاص و صعب العلاج معاون اداره‌کل سلامت آذربایجان‌غربی با همراهی مدیران این بیمه و همچنین رئیس بیمارستان طالقانی ارومیه ضمن بازدید از بخش دیالیز این بیمارستان، مسائل و مشکلات مربوط به بیماران خاص حوزه دیالیز را بررسی کردند.

جواد مجیدی در این بازدید اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۲۶ مرکز در استان خدمات دیالیز را ارائه می‌دهند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۵۰۰ نفر از بیماران همودیالیزی در بیش از ۱۵۰ هزار جلسه خدمات خود را با پوشش بیمه سلامت دریافت کرده‌اند.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با پرداخت هزینه‌ای بالغ بر ۸۳۰ میلیارد ریال به مؤسسات درمانی در سال گذشته از بیماران همو دیالیزی حمایت مالی کرده است.

جعفر کیاست‌فر نیز در این بازدید عملکرد اداره کل بیمه سلامت استان در پوشش بیمه‌ای خدمات تشخیصی و درمانی را شایسته احترام و تقدیر دانست.

وی افزود: مرکز دیالیز بیمارستان طالقانی دارای ۱۲۱ تخت دیالیز با دستگاه‌های مدرن و تجهیزات با کیفیت است.

رئیس بیمارستان طالقانی ارومیه گفت: با وجود پوشش بیمه‌ای خدمات، داشتن کادر ماهر و مجرب، عوارض ناشی از دیالیز در این مرکز بسیار کم است که منجر به افزایش طول عمر و رضایت بیماران می‌شود.

کد خبر 751537

دیگر خبرها

  • مرکز پرستاری همپای سلامت در تهران را بشناسید
  • فعالیت‌های کانون پرورش فکری همدان، در راستای ترویج فرهنگ حجاب
  • ۱۳۰ هزار بیمار در بیمارستان امام کرج خدمات درمانی دریافت کردند
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • همه مطالبات کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) کرج پرداخت شد
  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • بازدید رئیس کل دادگستری البرز از بیمارستان امام کرج
  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان