Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@20:31:41 GMT

آداب و رسوم مسلمانان کشورهای جهان در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۵۹۴۷

آداب و رسوم مسلمانان کشورهای جهان در ماه رمضان

خبرگزاری شبستان: مردم کشورهای جهان در ماه مبارک رمضان آداب و رسوم متنوعی دارند که شاید نسبت به هر کشور دیگری متفاوت و عجیب باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از knoozmedia، فرهنگها و آداب و رسوم در کشورهای مختلف جهان در ماه مبارک رمضان متنوع است و آداب هر کشوری در این ماه مبارک بیانگر روح این ماه کریم و شادی از همگان از فرارسیدن آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سودان:

ظروف آشپزخانه با رسیدن ماه مبارک رمضان نو می شوند و زنان هر صبح تجوید قرآن را می آموزند؛ اما آنچه در سودان عجیب است این است که افطار باید در میدان بزرگی به طور دسته جمعی تناول شود و همه خانواده ها در یک میدان بایکدیگر برای افطار جمع می شوند.

ترکیه:

با اعلام ثبوت رویت هلال ماه مبارک رمضان، در هر خانه آواز سرداده می شود که نشانه شادمانی و خوشحالی نسبت به  آغاز این ماه مبارک است و در خانه ها بوی مشک و عنبر و گلاب به دلیل پخش آن در آستانه دروازه ها و بوستان های اطراف منازل در طول ماه مبارک رمضان شنیده می شود.

 ازبکستان:

با دعوت اهالی و دوستان و همسایگان برای افطارهای دسته جمعی آماده می شوند و باید برای افطار بره هایی را ذبح کنند و نان های بزرگی را که با روغن و شیر در منزل طبخ می شود، در سفرهایی  با انواع چای سیاه ارایه می شود.

اندونزی:

دولت اندونزی با اعطای مرخصی به دانشجویان در هفته اول ماه مبارک رمضان به استقبال این ماه مبارک می رود، اما جالب ترین مراسم در ماه مبارک رمضان در اندونزی نواختن طبل های سنتی معروف به «البدوق» در این کشور است.

پاکستان:

عجیب ترین عادت ها در ماه مبارک رمضان در پاکستان به شهر پیشاور اختصاص دارد که به برپایی مراسم عروسی مشهور است و در آن همه کودکانی که برای برای نخستین بار روزه می گیرند، جمع می شوند؛ همچنین غیرمعمول ترین مسابقه «جنگ با تخم مرغ آب پز» است که باید در طول ماه مبارک رمضان برگزار شود و این بازی در شب آغاز می شود و هنگام سحر به پایان می رسد.

مالزی:

اداره های محلی مالزی به به تمیز کردن خیابان ها اقدام می کنند و ریسه های الکترونیکی را در میدان های اصلی برای استقبال از ماه مبارک می بندند و از عادت های عجیب در این کشور، تمایل زنان برای گشت در منازل برای تلاوت قرآن کریم بین زمان افطار و سحر است.

نیجریه:

تناول افطار برای هر خانواده ای به تنهایی غیرقابل قبول است و باید غذایی های آماده شده در هر منزلی جمع شود و سفرها در برابر نزدیک ترین منزل به دو بخش مردان و زنان تقسیم می شود؛ اما عجیب تر این است که هر خانواده ای روزانه میزبان یکی از فقیران بر سر سفره افطار هستند که در طول ماه مبارک رمضان نوعی از همبستگی اجتماعی به شمار می آید.

موریتانیا:

از بهترین عادات در ماه مبارک رمضان در موریتانی، تمایل مردم این کشور برای تلاوت همه قرآن کریم در یک شب است؛  همچنین موریتانیایی ها قبل از فرا رسیدن این ماه مبارک سرهای خود را می تراشند تا رشد آن در روزهای مبارک آغاز شود که به «شعر رمضان» معروف است و برخی از خانواده ها همچنین مراسم عروسی فرزندانشان را در این ماه به تاخیر می اندازند.

مراکش :

ساکنان مراکش برای سحر ها هفت ها به نواختن کرنا اقدام می کند و با ثبوت هلال ماه مبارک رمضان، مردم این کشور با جمله «روزها مبارک» به یکدیگر ورود به ماه روزه داری را تبریک می گویند و در مراکش این ماه مبارک  به 3 دهه تقسیم می شود که دهه رحمت ، دهه مغفرت و دهه بیرون آمدن از آتش معروف است.

چین:

مسلمانان چین تنها پس از نماز، افطار می کنند و روزه های خود را با خرما و یک استکان چای محلی با شکر فراوان میل می کنند و سفرهای هایشان از غذاهای اسلامی چینی از جمله کیک و شیرینی ها محلی خالی نمی شود.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت برجام خبرگزاری شبستان مجلس آمریکا نمایشگاه قرآن ماه مبارک رمضان حسن روحانی فلسطین رمضان کشورهای جهان سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود

مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان با اشاره به ترافیک شدید هیئت‌های خارجی در کابل گفت جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شفیع اعظم» مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان در «ایکس» نوشت: افغانستان اکنون در موقعیتی قرار دارد که هر قدرتمند زمان و تاریخ، تهاجم به آن را امتحان کرده اما در پنجه، شکست و زخم و فرار گرفتار شده است.

وی با اشاره به مخالفان و نظامیان غربی افزود: در حال حاضر، بسیاری از فراریان تلاش می‌کنند تا تهاجم دیگری را به‌وجود آورند، اما جواب رد می‌شنوند.

این مقام ارشد وزارت خارجه حکومت طالبان تصریح کرد: همه درک کرده‌اند که این کشور را کسی جز افغان‌ها نمی‌تواند اداره کند. دنیا به سمت تعامل پیش می‌رود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور طی گزارشی اذعان کرد قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طالبان قدرت خود را در افغانستان تقویت کرده است همچنین تعامل بین‌المللی را تقویت کرده و به اجرای احکام دینی اولویت داده است.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردرئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس خواستار تعامل با طالبان شدچین، روسیه و پاکستان کشورهای دیگر را به تعامل با طالبان دعوت کردند

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان نیز بارها تاکید کرده است نیت خوبی نسبت به همسایگان افغانستان داریم و از کشورهای دیگر نیز خواستار همین انتظار هستیم.

وی تاکید کرده بود حکومت افغانستان با همه همسایگان و کشورهای جهان خواستار تعامل و روابط مثبت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؛ توقف در بدیهیات
  • پیام تبریک روز مشاوره ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز روانشناس
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • «نون خ» پایبند به آداب ایرانی