Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@22:50:10 GMT

دستور پخت آش بادمجان

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۴۵۹۹۷

دستور پخت آش بادمجان

گوشت پخته شده و خرد شده و بادمجان سرخ شده و خردشده را هم به مواد بالا اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا آش خوب جا بیفته.

سرویس سبک زندگی فردا: توی زمستون آش یا سوپ بیشتر از هر غذایی میچسبه. مخصوصا این روز‌ها که هوا کمی سرد‌تر شده، یک آش داغ در کنار عزیزانمون میتونه بسیار خوشآیند باشه. در این مطلب طرز تهیه آش بادمجان رو قرار میدم که یه طعم جدید و خوشمزه‌ای داره و توی این هوای سرد بسیار دلچسبه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مخصوصا اینکه گرمی بادمجون هم میتونه بسیار مفید باشه. این آش به دلیل پر گوشت بودن و همچنین حبوباتی که توش به کار رفته خیلی مناسب وعده شام نیست و بهتره برای ناهار نوش جان بشه.

مواد لازم برای تهیه آش بادمجان
گوشت سردست آبگوشتی ٣٠٠ الی ٤٠٠ گرم
پیاز یک عدد متوسط
بلغور گندم ٢٥٠ گرم
لوبیای سفید، لوبیای قرمز، نخود، لوبیا چیتی از هر کدام ١٠٠ گرم
پیاز خلالی سرخ شده سه الی چهار قاشق غذاخوری
بادمجان یک کیلو
کشک حدود ۲۰۰ گرم
نمک، فلفل و زردچوبه
نعنا داغ و سیر داغ به مقدار لازم

گوشت را شسته و به همراه پیاز در قابلمه ریخته میگذاریم تا خوب بپزد و بعد از پخت ریش ریش میکنیم.

بادمجان‌ها را پوست کنده، نمک پاش میکنیم تا تلخاب آن خارج شود. بعد از نیم ساعت بادمجان‌ها را با دستمال خشک کرده و در روغن سرخ میکنیم و کنار میگذاریم. بعد از خنک شدن آن‌ها را مربع مربع خرد میکنیم.

بادمجان خرد شده
بلغور روباید بعد از شستن در یک قابلمه بزرگ ریخته یک پارچ آب میریزیم و میگذاریم تا خوب پخته ولعاب دار بشه ومدام هم میزنیم تا ته نگیرد. وقتی پخته شود اگر آب آش کم شد حتما آب ولرم اضافه میکنیم تا بلغور نرم و پخته شود نباید آش سفت باشد حتما آب آش مناسب باشه مانند سوپ جو وقتی هم مواد حبوبات و گوشت و پیاز داغ و نمک وفلفل و در صورت دلخواه ادویه دلخواه را اضافه میکنیم مدام هم میزنیم تا ته نگیره این آش در عین غلیظت نباید سفت باشد...

بلغور در حال پختن
تمام حبوبات را که از قبل خیس کرده ایم را میگذاریم خوب بپزه. سپس به بلغور پخته اضافه میکنیم. بعد پیاز را خلالی خرد کرده و سرخ می‌کنیم و دو قاشق مربا خوری زردچوبه به پیاز اضافه کرده بعد از کمی تفت به مواد بالا که همان بلغور و حبوبات هست می‌افزاییم.

مراحل تهیه آش سمنانی

گوشت پخته شده و خرد شده و بادمجان سرخ شده و خردشده را هم به مواد بالا اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا آش خوب جا بیفته.

وقتی آش کشدار و غلیظ شد ۱۰۰ گرم از کشک را هم به اش اضافه میکنیم.

در آخر هم در یک ظرف جدا سیر داغ و پیاز داغ و نعنا داغ درست کرده و به همراه ١٠٠ گرم مابقی کشک را برای تزئین آش استفاده میکنیم.   منبع: 2نفره لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QEZ

منبع: فردا

کلیدواژه: گوشت آموزش آشپزی دستور پخت غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نمناک، تا به حال توجه کرده اید که وقتی نعنا خشک را به دوغ اضافع می کنیم، حتی بعد از هم زدن های مکرر، همچنان سبزی خشک با دوغ مخلوط نشده و به شکل معلق روی دوغ می‌ماند. اما ممکن است در رستوران ها یا میهمانی ها، متوجه شوید که چنین مسئله ای نیست و دوغی که برایتان سرو می شود بخوبی با نعناع ترکیب شده؛ اینجاست که مشتاق می‌شوید تا راز و ترفند آن را شما هم بدانید.

برای رفع این مشکل همراه ما باشید تا ساده ترین ترفند حل شدن سبزی خشک داخل دوغ را برایتان خواهیم گفت تا من بعد با معلق ماندن نعناع روی دوغ مجبور نباشد قبل از سرو، هر بار دوغ را هم بزنید.

فوت‌وفن‌های خشک کردن نعناع | نعناع خشک را تا چند وقت و به چه روشی نگهداری کنیم؟ برای خوشمزه شدن دوغ چه باید کرد؟ | چاشنی معروف دوغ و ادویه دوغ محلی

راز نماندن نعناع روی دوغ با کمک آب جوش

برای این منظور ابتدا کمی آب جوش روی نعنا خشک یا هر سبزی خشک دیگری که قصد دارید به دوغ اضافه کنید، ریخته و اجازه دهید کاملا خیس بخورد.

بعد از آنکه نعناع و سبزی خشک دوغتان، خوب خیس خورد آن را به ظرف دوغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

مطمئن باشید که با این ترفند، هر نوع سبزی معطر و نعناع خشکی که دارید، بخوبی و یکدست داخل دوغ ترکیب خواهد شد.

کد خبر 848035 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن خبر مهم مهارت‌های زندگی

دیگر خبرها

  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • دستور مهم رئیسی به بانک ها درباره پرداخت این وام ها | ویدئو
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم