Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران از کمک سالیانه ۲۰ میلیارد تومان این بنیاد به دانشگاه تهران خبر داد و گفت: بر اساس یک برنامه ۱۰ ساله، باید ۳۰ تا ۳۵ درصد نیازهای مالی دانشگاه توسط این بنیاد تامین شود.

به گزارش ايسنا، دکتر سيد جواد ساداتی‌نژاد در حاشیه آئین نیکانه بنیاد حامیان دانشگاه تهران که با حضور جمعی از خیرین، رئیس دانشگاه و اعضای هیات امنا و هیات مدیره دانشگاه برگزار شد، تامین مالی دانشگاه تهران را مهم‌ترین هدف از تاسیس این بنیاد دانست و گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته، حدود 100 هزار میلیارد تومان هزینه برای تامین این دانشگاه لازم است و تلاش می‌کنیم با کمک این بنیاد و جذب خیرین نقشی در حل نیازهای مالی دانشگاه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه‌های دنیا با کمک خیرین اداره می‌شوند، گفت: مثلا بنیاد هاروارد در سال 2016 حدود 6 هزار و 6500 میلیارد دلار برای دانشگاه هاروارد کمک مردمی جذب کرده و یا اینکه بنیاد سئول حدود 35 درصد اعتبارات دانشگاه را تامین می‌کند.

مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه سالیانه حدود 35 میلیارد تومان باید برای دانشگاه جذب مالی داشته باشیم، گفت: در حال حاضر سالیانه 20 میلیارد تومان حمایت مالی از دانشگاه تهران می‌کنیم و امیدوار هستیم ظرف 10 سال آینده بتوانیم 30 تا 35 درصد هزینه‌های دانشگاه را حمایت مالی کنیم.

دکتر ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: در ابتدای تاسیس بنیاد حامیان دانشگاه تهران فقط 15 نفر به عنوان خیر جذب این بنیاد شده‌اند، اما امروزه این آمار به 300 نفر افزایش پیدا کرده و امسال نیز تلاش خواهیم کرد به 2500 خیّر که از خانواده دانشگاه تهران یعنی اساتید، فارغ‌التحصیلان، دانشجویان و یا حتی غیره هستند، برسیم.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از دانشجویان برگزیده و همچنین دانشجویان مستعد و بی‌بضاعت دانشگاه تهران را از برنامه‌های مهم اجرایی بنیاد حامیان دانشگاه عنوان کرد و گفت: ظرفیت این حمایت‌ها بستگی به تعداد جذب خیرین در بنیاد دارد.

مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه نیازهای دانشگاه تهران برای حمایت خیرین بر روی سایت این بنیاد قرار دارد، گفت: تعمیر فضاهای کاربردی و فیزیکی این دانشگاه از دیگر فعالیت‌های بنیاد حامیان خیرین دانشگاه تهران است که انجام می‌شود، ضمن اینکه با توجه به ویژگی شهر بودن این دانشگاه هر سلیقه‌ای می‌تواند در هر حوزه‌ای که مایل است همکاری داشته باشد.

در همین زمینه: خیرین و واقفین دانشگاه تهران در یک قاب

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا

همزمان با برگزاری مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه میشیگان، حامیان مردم غزه با برافراشتن پرچم فلسطین در این دانشگاه دست به تظاهرات زده و شعار ضدجنگ سر دادند.

به گزارش روز یکشنبه روزنامه واشنگتن تایمز، همزمان با برگزاری مراسم جشن فارغ التحصیلی سالانه دانشگاه میشیگان، معترضان حامیان فلسطین علیه جنگ در غزه تظاهرات کردند و با بالا بردن پرچم فلسطین شعار ضد جنگ سر دادند.

در یکی از بنر‌های اعتراضی در دست معترضان نوشته شده بود: «هیچ دانشگاهی در غزه باقی نمانده است».

واشنگتن تایمز در ادامه آورده است: در هفته‌های اخیر در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده یک جنبش دانشجویی علیه جنگ در غزه به راه افتاده است که شبیه هیچ یک از جنبش‌های قرن حاضر نیست. در این میان واکنش خشونت بار پلیس به دانشجویان معترض مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیز گزارش داده است که تاکنون بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر در ۴۷ محوطه دانشگاهی دستگیر شده‌اند.

پیش از این دانشگاه‌های کلمبیا، یو سی ال ای، ویرجینیا، شیکاگو و دانشگاه‌های بسیاری از شهر‌های دیگر آمریکا صحنه تظاهرات ضدجنگ و اعتراض حامیان فلسطین بوده که در آن معترضان خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، از زمان آغاز حمله ۷ اکتبر حماس و تهاجم جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند که دو سوم آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • ویدئو| حامیان فلسطین در مراسم آغاز به‌کار دانشگاه میشیگان
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • کمک ۳۴۰ میلیارد ریالی خیرین البرزی در طرح پنجره‌های امید
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول