Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@22:35:04 GMT

مرگ سالانه ۴۰ هزار نفر بر اثر حوادث در کشور

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۶۲۴۶

صراط:

سیدعلی صدرالسادات در مراسم رونمایی از ۶ بالگرد پیشرفته اورژانس اظهار داشت: بر اساس برخی از آمار‌ها سالانه حدود ۴۰ هزار نفر به دلیل حوادث جان خود را از دست می‌دهند که اکثر آن در جاده‌ها به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش فارس وی با اشاره به اینکه علیرغم اقدامات انجام شده اصلاح وسایل نقلیه، جاده و فرهنگ‌سازی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: مشکل حوادث همچنان جدی است از طرفی کشور ما جزو ۲۰ کشور بزرگ دنیا بوده که پهنه آن مناطق کوهستانی، ساحلی و بیابانی را در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت افزود: شرایط جغرافیایی سبب بروز مشکلاتی در این زمینه شده و برخی از مناطق امکانات بیمارستانی و دسترسی به طور کامل فراهم نیست لذا شرایط اقتضا می‌کند که بتوانیم از امکان اورژانس هوایی بهره‌مند شویم.

صدرالسادات گفت: طی سال‌های گذشته بخش‌های خصوصی یا غیرخصوصی همچون هلال‌احمر کمک کردند که در بحث امداد هوایی اقدامات گسترده‌ای برای مردم انجام دهیم و علیرغم مشکلات زیاد و تحریم‌ها توانستیم ۶ فروند بالگرد را به مجموعه اورژانس بیفزاییم.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد اورژانس هوایی دنیا از این هلی‌کوپتر‌های ایرباس استفاده می‌کنند، گفت: این اقدام با سرمایه‌گذاری آوای پردیس سلامت صورت گرفته و ۸۵ نفر نیز در این زمینه استخدام شدند که امیدواریم شاهد گسترش خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم در حوادث باشیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: تصادفات رانندگی تصادف مرگبار تصادفات جاده ای رانندگی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر شبکه بهداشت درمان سلماس گفت: بیمار خانم ۷۴ ساله با سابقه مشکلات قلبی در بیمارستان خاتم الانبیاء سلماس بستری بود که با توجه به نیاز به خدمات تخصصی پس از پذیرش بیمار در بیمارستان تخصصی قلب سیدالشهدای ارومیه درخواست آمبولانس هوایی شد.

 

دکتر ثانی افزود: این اعزام با بالگرد، اولین اعزام هوایی برای انتقال بیمار به مرکز استان در سال جاری بودچرا که استفاده از اورژانس هوایی در سرعت انتقال و امداد و نجات بیماران بدحال و مصدوم تأثیر بسزایی دارد.

 

انتقال بیمار از بیمارستان به محل اعزام بالگرد توسط کادر فوریت اورژانس ۱۱۵ سلماس انجام شد.

دیگر خبرها

  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • فوت دو نفر در باشت به علت برخورد خودرو با پایه شبکه برق
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان