Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:13:39 GMT

۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به باغات انگور ملکان وارد شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۷۶۲۳

۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به باغات انگور ملکان وارد شد

حسن علیوند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: همچنین بر اثر سرمای ۲۸ فروردین ماه سالجاری ۱۳۰ میلیارد تومان به تاکستانهای ملکان خسارت وارد شده بود که بدین ترتیب جمع خسارات سرما و تگرگ سال جاری به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی در ادامه از آغاز کار برداشت مو از تاکستانهای شهرستان ملکان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال ۲ تن برگ مو به ارزش ۲ میلیارد تومان از باغات انگور این شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیوند افزود: برداشت مو برای ۵۰۰ تن بصورت مستقیم و ۳۰۰۰ تن غیرمستقیم بمدت سه ماه ایجاد اشتغال نموده و ۹۵ درصد برگ موهای برداشت شده از باغات ملکان در بازار اقصی نقاط کشور بخصوص استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان فروخته می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته مقدار یک تن برگ مو از باغات انگور برداشت گردید که با توجه به بارش های سالجاری پیش بینی می شود امسال دو برابر سال گذشته افزایش یابد.

گفتنی است از برگ مو برای پخت دلمه در سراسر کشور استفاده می شود و کیفیت برگ مو باغات ملکان همچون انگور و کشمش این شهرستان در کشور و منطقه زبانزد است.

شهرستان ملکان با داشتن بیش از ۱۱ هزار هکتار باغات انگور مقام نخست استان آذربایجان شرقی و مقام دوم در کشور را دارد و ۹۸ درصد انگور آذربایجان شرقی و ۲۱ درصد انگور کشور در شهرستان ملکان تولید و کشمش این شهرستان به کشورهای اروپایی و روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

کد خبر 4307297

منبع: مهر

کلیدواژه: انگور تگرگ سرمازدگی ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز سوم خرداد فتح خرمشهر گرگان کرمانشاه شهرکرد بیرجند مشهد خرم آباد خطبه های نماز جمعه یاسوج بارش باران قارچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم

در پی انفجار چاه فاضلاب در شهرک پرواز تبریز ۴ نفر مصدوم شدند و به تعدادی خودرو خسارت وارد شد. موسی علیپور، شهردار منطقه ۲ تبریز یکشنبه شب با حضور در محل حادثه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ساعت ۱۸:۳۰ در پی بی‌احتیاطی جمعی از جوانان و روشن کردن آتش در جوار چاه فاضلاب، به دلیل وجود گازهای ناشی از فاضلاب و تماس آنها با آتش، انفجاری رخ داد. وی افزود: در این حادثه چهار نفر مصدوم شده و به تعدادی از خودوهای پارک شده در حوالی محل حادثه، خسارت وارد شد. وی اظهار کرد: این چاه فاضلاب محل تخلیه فاضلاب اماکن تجاری کوی پرواز بوده که متاسفانه به فاضلاب شهری وصل نشده بود و ربطی به چاه‌های جذبی شهرداری ندارد./چندثانیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر