Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@15:03:45 GMT

دستور پخت راتاتویی به صورت مرحله‎ای

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۹۲۵۴

دستور پخت راتاتویی به صورت مرحله‎ای

همه سبزیجات رو حلقه حلقه کرده و روشون نمک میپاشیم. هر چقدر حلقه‌ها باریک‌تر باشن راتاتوی ما بعد پخت شکیل تره و از طرفی مزه مواد هم بهتر به خورد هم میره و خوراکمون خوشمزه‌تر میشه.

سرویس سبک زندگی فردا: راتاتوی (راتاتویی) یک غذای گیاهی و سنتی فرانسویه که ریشه اش هم به شهر نیس برمیگرده. این غذای گیاهی که از سبزیجات مختلف درست میشه خیلی خوشمزه و خوش قیافس و مطمئن باشین حتی نظر کسایی که فقط غذا‌های گوشتی رو دوست دارن هم به خودش جلب میکنه … من هم تو این مطلب یه سری تغییرات کوچولو تو این غذا دادم، مثل اضافه کردن پیاز داغ که دیگه حسابی با ذائقه ما ایرانیا جوره جوره …

مواد لازم برای تهیه راتاتویی
۱ عدد بادمجان
۱ عدد کدو
۱ عدد پیاز
۲ عدد گوجه فرنگی
۱ قاشق رب گوجه فرنگی
۲ قاشق پیاز داغ
۱ قاشق چای خوری سیر رنده شده
روغن زیتون به مقدار لازم
نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه راتاتوی

برای تهیه راتاتوی ابتدا سسش رو درست میکنیم به این ترتیب که رب گوجه فرنگی، سیر رنده شده، پیاز داغ، کمی روغن زیتون، فلفل و زرچوبه رو داخل ماهیتابه میریزیم و تفت میدیم تا رب سرخ بشه و از خامی در بیاد و مزه مواد به خورد هم بره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تفت دادن مواد

بعد از اینکه رب سرخ شد حدود نصف لیوان آب هم بهشون اضافه کرده و نمک هم میریزیم و میذاریم یکم سسمون قل بزنه و غلیظ بشه و بعد شعله گاز رو خاموش میکنیم.

اضافه کردن آب

همه سبزیجات رو حلقه حلقه کرده و روشون نمک میپاشیم. هر چقدر حلقه‌ها باریک‌تر باشن راتاتوی ما بعد پخت شکیل تره و از طرفی مزه مواد هم بهتر به خورد هم میره و خوراکمون خوشمزه‌تر میشه.

من این مقدار سبزیجات رو با توجه به اندازه ظرفم در نظر گرفتم شما هم میتونین با توجه به سایز ظرفتون اندازه مواد رو کم یا زیاد کنین.

حلقه حلقه کردن سبزیجات

حالا سس رو کف ظرف مورد نظر میریزیم و پخش میکنیم.

ریختن سس در ظرف

دونه دونه حلقه‌های سبزیجات رو پشت هم میچینیم و ترتیب قرار گرفتن سبزیجات رو در هر تکرار، رعایت میکنیم. دقت کنین که سبزیجات باید کاملا فشرده به هم چیده بشن تا بعد پختن شکلشون رو حفظ کنن و وا هم نرن.

چیدن سبزیجات

بعد از اینکه کل ظرف با سبزیجات پر شد روی سبزیجات رو با فرچه کاملا به روغن زیتون آغشته میکنیم.

آغشته کردن مواد به روغن زیتون

حالا روی ظرف رو با فویل میپوشونیم و چند تا سوراخ هم روی فویل ایجاد میکنیم تا بخار آب سبزیجات بیرون بره و راتاتوی ما آبکی نشه. ظرف راتاتوی رو برای مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم کردیم میذاریم تا بپزه.

پوشاندن ظرف با فویل

بعد از این مدت فویل رو برمیداریم و اگه سبزیجات پخته و نرم شده بودن گریل فر رو روشن میکنیم تا روی سبزیجاتمون برشته شده و آب اضافیشون هم کشیده بشه.

راتاتوی
حالا راتاتوی زیبا و خوشمزه و سالم ما حاضره و میتونیم سروش کنیم.   منبع: 2نفره لینک کوتاه خبر: farda.fr/003RdZ

منبع: فردا

کلیدواژه: دستور پخت غذا آموزش آشپزی راتاتویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار

ایسنا/تهران رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین گفت: پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی در شهرستان ورامین در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان ورامین با اعلام این خبر گفت: بنا بر دستور دادستان محترم، ۱۷ مکان ورزشی بدون مجوز در روند پلمپ قرار دارد.

حامد رستمی افزود: با توجه به اخطارهای اداری و تاکید به منظور تشکیل پرونده برای دریافت مجوز، متاسفانه اقدامی از سوی مدیران یا موسسان اماکن صورت نگرفت تا طی روند قانونی تصمیمی عاجل گرفته شود.

وی ادامه داد: تلاش این اداره در کنار عوامل انتظامی و قضائی به منظور ساماندهی و سازماندهی است تا باشگاه‌ها بتوانند با دریافت مجوز به صورت رسمی فعالیت کنند و از تسهیلات احتمالی بهره‌ببرند.

رئیس اداره ورزش و جوانان ورامین اذعان کرد: در صورت اتفاقات ناگوار ورزشی و اجتماعی برای اماکن بدون مجوز، مدیر مجموعه متضرر می‌شود و باید درگیر برطرف کردن راهکارهای قضایی شود.

رستمی اشاره کرد: دریافت صدور پروانه به واسطه سیستم اداری شکل خواهد گرفت و تنها ارائه مدارک برعهده متولی امر خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد