Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سخنران این مراسم استاد محمد مهدی جعفری است که از نهج البلاغه شناسان بنام در ایران است. وی از اوایل دهه چهل پژوهش درباره نهج البلاغه را آغاز کرد. ولی پیش از آن در سال ۱۳۴۵ به پیشنهاد آیت‌الله طالقانی ترجمه کتاب  «علی بن ابی طالب» نوشته عبد الفتاح عبد المقصود را شروع کرد که در سال ۱۳۵۴ در هشت مجلد توسط شرکت انتشار به چاپ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد جعفری از سال ۱۳۶۲ با بازگشایی دانشگاه‌ها، به تدریس نهج البلاغه، متون عربی، تاریخ اسلام و علوم قرآنی مشغول شد. وی در سال ۱۳۶۵ وارد دوره دکتری «فرهنگ عربی و علوم قرآنی» دانشکده الهیات دانشگاه تهران شد، اما به جهت فعالیتهای  تعطیلی دانشگاه‌ها در نتیجه انقلاب فرهنگی، کار تحصیل وی به تعویق افتاد، تا اینکه در سال ۱۳۶۷ از پایان‌نامه خود با عنوان «تصحیح خطب نهج البلاغه» به راهنمایی سید محمدباقر حجتی دفاع کرد و به درجه دکتری نائل آمد.

استاد جعفری در همان سال به دانشگاه شیراز منتقل شد و در آنجا به تدریس متون عربی و نهج البلاغه پرداخت و برای اینکه نهج البلاغه به صورت یک درس مستقل دانشگاهی درآید، کتاب «آموزش نهج البلاغه» را تألیف کرد.

از سال ۱۳۸۳ که دوره کارشناسی ارشد نهج‌البلاغه در دانشکده علوم حدیث شهر ری تأسیس شد، تاکنون، جعفری به همکاری در آن دانشکده و تدریس در آن رشته اشتغال دارد. وی در سال ۱۳۸۵ با رتبهٔ استادی از دانشگاه شیراز بازنشسته شد، ولی همچنان در دانشگاه شیراز و دانشگاه‌های دیگر به تدریس نهج البلاغه ادامه می‌دهد.

مراسم «شب نهج البلاغه» در ساعت شش بعد از ظهر چهارشنبه نهم خرداد ۱۳۹۷ در مرکز همایش های کتابخانه ملی (تالار فرهنگ) واقع در بزرگراه شهید حقانی (از غرب به شرق) بعد از ایستگاه مترو. بلوار کتابخانه ملی ایران، برگزار می‌شود.

کد خبر 4309102 کمال صادقی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اسناد و کتابخانه ملی نهج البلاغه ادبیات ترجمه بازار نشر معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی گردشگری کودکان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادبیات جهان نمایشگاه کتاب تهران نشر افق ادبیات ایران دفاع مقدس جنگ تحمیلی ادبیات کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

حوریه محمدی رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در این مراسم گفت: این جشنواره در شش حیطه یاددهی ویادگیری،ارزشیابی،طراحی و تولید محصولات داخلی و تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی و…. در دو مرحله دانشگاهی و کشوری و شش بخش داوری با حضور ۸۹ داور برگزار شد.

محمدی افزود: تعداد دانشگاه های علوم پزشکی ۷۰ دانشگاه هستند که ۵۴ دانشگاه در این جشنواره شرکت کردند، وجود فر آیند های برگزیده با پراکندگی جغرافیایی در سراسر کشور از ویژگی های مهم این جشنواره بود.

محمدی با اشاره به اینکه شعار همایش آموزش علوم پزشکی آموزش علوم پزشکی،از کلاس درس تا عرصه است افزود: همایش آموزش علوم پزشکی با محور های توسعه و بازنگری برنامه های درسی منطبق با نیاز های اجتماعی، کیفیت آموزش بالینی،آموزش علوم پزشکی دانشجو محور، اخلاق حرفه ای در آموزش علوم پزشکی و فناوری های نوین آموزشی شروع به کار کرد.

کد خبر 6094556

دیگر خبرها

  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • یک هرمزگانی استاد نمونه کشوری شد
  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد