Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@20:32:27 GMT

بر اساس آیات قرآن اخلاق منهای خدا دور باطل است

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۸۳۳۷۷

بر اساس آیات قرآن اخلاق منهای خدا دور باطل است

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: برای درک مهربانی خدا باید با او زندگی کنیم یعنی واجبات و نوافل ما همه برای خدا باشد بر اساس آیات قرآن کریم اخلاق منهای خدا دور باطل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: انسان به محبت و مهربانی خدا نیاز دارد اگر آن را انکار می‌کند از سر ناامیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهربانی خدا همچون عظمت او بی‌کران است، انسان به اندکی از مهربانی خدا راضی نمی‌شود وقتی با او ارتباط برقرار کند وابسته شده لذت می‌برد و هرگز به جدایی راضی نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به یکی دیگر از موانع مهربانی خدا، عنوان کرد: تنهایی بدون خدا زندگی درستی نیست، برای درک مهربانی خدا باید با او آشنا شده رفت و آمد داشته و معامله کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه با خدا بودن خیال‌پردازی نیست، اظهار داشت: همه اتفاقات زندگی ما در دست خدا است چراکه او با علم و حکمت خود زندگی ما را تدبیر می‌کند، اگر با خدا زندگی کنید برای شما معامله‌های پرسود پیش می‌آورد.

وی افزود: زندگی با خدا یعنی هر عمل خیر کوچک و بزرگ را به خاطر خدا انجام دهید، وقتی انسان گناه را برای خدا ترک کرده و عمل خیر را برای خدا انجام داد در این صورت با خدا زندگی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین با بیان اینکه خداوند گاهی شما را می‌ترساند که به او توجه کنید، عنوان کرد: نخستین بلاء برای بندگان ترس است که در این حالت به خدا توکل و توسل داشته باشند چراکه عالی‌ترین مقام رسیدن به توکل است، وقتی خداوند می‌فرماید که نمک غذای خود را از من بخواهید یعنی تا این حد بر من توکل داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر ما شیرینی توکل به خدا را درک نمی‌کنیم به این دلیل است که زندگی با خدا را صرفا بین کتب درسی گذاشتیم و عملیاتی نکردیم اگر با خدا زندگی کنیم به طور قطع مهربانی او را خواهیم شناخت.

وی با بیان اینکه اگر کسی به خدا اطمینان داشته باشد خداوند او را مسرور و امورش را حتی بدون اسباب و علل هم کفایت خواهد کرد، گفت: توکل بر خدا انسان را از هر حرزی جدا می‌کند، خداوند می‌فرماید اگر ببینم بنده‌ای غالبا به یاد من است هر دفعه یک بهانه برای یاد من می‌کند من خود امور او را تدبیر و تنظیم می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه خداوند می‌فرماید هیچ بنده‌ای به اندازه ادای فرایض به من نزدیک نشده است، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم اخلاق منهای خدا دور باطل است، هرکس با خدا زندگی کند خداوند گناهان او را می‌پوشاند چراکه او صاحب فضل عظیم است.

استاد حوزه علمیه افزود: بنابر فرمایش خداوند هر کس ایمان و تقوا داشته باشد یعنی ایمان و تقوای او برای خدا باشد برکات زمین و آسمان را بر آنان نازل می‌کند، اگر به ذکر الهی پرداختیم و اشتیاق ملاقات خدا را نداشتیم باید بدانیم که یک جای کار ما ایراد دارد و آن برای خدا نبودن است.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن نمایشگاه قرآن کریم مجلس ماه رمضان مسجد کانون های مساجد قرآن کریم دولت برجام کانون های فرهنگی هنری مساجد مهربانی خدا مهربانی رحمت الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت

 به گزارش  تابناک به نقل از جماران، امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم (ص) و مسئول حوزه علمیه شرق تهران دارفانی را وداع گفت.

 آیت‌الله ضیاء الدین نجفی تهرانی چندی پیش در بیمارستان بستری شده بود.

وی نویسنده، محقق حوزوی است که شاگردان بسیاری را در حوزه و دانشگاه تربیت کرده است. وی از درس فلسفه آیات، علامه طباطبایی (ره)، محمد شاه آبادی، آقا یحیی انصاری شیرازی، حاج آقا رضا صدر (اخوی امام موسی صدر) و شهید مطهری بهره برده است.

آیت الله نجفی تهرانی در علم هیات نجوم از شاگردان علامه حسن زاده آملی و در عرفان و اخلاق (به مدت ۱۰ سال) شاگردِ آیت‌الله بهجت و آیت‌الله بهاءالدینی بوده است. ایشان همچنین در فقه و اصول، از محضر آیات عظام گلپایگانی، حائری یزدی و آمیرزاهاشم آملی بهره‌مند شده است.

بالغ بر ۲۰ جلد اثر توسط ایشان در رشته‌های فقه، اصول، تفسیر، تاریخ و معارف نوشته شده و ایشان، نماینده مراجع معظم تقلید در امور پاسخ‌گویی به مسائل شرعی نیز است. حوزه علمیه و مسجد جامع نبی اکرم (ص) در شرق تهران، پایگاه مبارزات انقلابی ایشان و مرکز پشتیانی از رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بوده و اکنون، محل پرورش و آموزش سربازان امام زمان (عج) و مراجعه متدینین و مومنین است.

دیگر خبرها

  • کتاب «سقوط اسرائیل» به چاپ ششم رسید
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • سید حسن خمینی: موظفیم زندگی را بر اساس روش‌های «عقلانی» پیش ببریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه