Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@03:18:19 GMT

کمبود آب شرب در قزوين جدي است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۲۵۱۳۴

کمبود آب شرب در قزوين جدي است

خبرگزاري آريا - قزوين-ايرنا-مديرعامل شرکت آب و فاضلاب قزوين کمبود آب شرب در استان را جدي دانست و گفت: براي رفع اين مشکل همه شهروندان بايد هشدارهاي موجود در اين زمينه را جدي گرفته و صرفه جويي را سرلوحه برنامه هاي خود قرار دهند.

داراب بيرنوندي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به کمبود آب شرب قزوين که 470 ليتر در ثانيه است و با بررسي ميزان بارش باران و سطح منابع آبي اين شهرستان، اصلاح الگوي مصرف بايد در دستور کار قرار گرفته و از مصرف بي رويه آن جلوگيري شود
وي با تاکيد بر لزوم صرفه جويي در مصرف آب به دليل گرماي شديد منطقه در فصل تابستان، يادآور شد: مشترکان در بخش هاي اداري و خانگي بايد با انجام برخي اقدام ها در اين موقع از سال به طور ميانگين 20 درصد از مصرف خود را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي، خوشبختانه با همراهي و همکاري شهروندان در بخش صرفه جويي آب و افزايش راندمان پمپاژ آن در شبکه شرب شهري از افت فشار و قطعي آب تاکنون جلوگيري به عمل آمده است.
مديرعامل شرکت آبفاي قزوين به کمبود آب در برخي نقاط شهر قزوين به دليل خشکسالي هاي پيش آمده اشاره و افزود: اين اتفاق به همراه برداشت هاي بي رويه از سفره هاي آب زيرزميني باعث کاهش راندمان توليد چاه ها شده که براي رفع آن در برنامه کوتاه مدت، اجراي سه حلقه چاه به مدار بهره برداي بوده است.
بيرنوندي اضافه کرد: با اجراي طرح انتقال آب از چاه هاي شرق قزوين نيز درصدي از ميزان کمبودها جبران مي شود و در برنامه بلند مدت، اين شرکت در راستاي انتقال آب از سد طالقان به قزوين بسياري از مشکلات موجود را مرتفع خواهد کرد.
وي با بيان اينکه مشترکان پرمصرف از سوي اين شرکت اخطار و يا جريمه خواهند شد، گفت: بايد توجه داشت که ما با کمبود آب شرب مواجه هستيم و مردم بايد صرفه جويي در مصرف آن را به طور جدي در نظر بگيرند.
بيرنوندي در پايان اظهار داشت: ميزان بهاي آب شرب توليدي به ازاي هر متر مکعب 10 هزار و 200 ريال است که مشترکان براي آن تنها سه هزار و 200 ريال پرداخت مي کنند و مابقي آن از طريق يارانه تامين مي شود.
شرکت آب و فاضلاب شهري استان قزوين با خدمت رساني به 25 شهر، جمعيتي بالغ بر 952 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.
7390/8054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۵۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت

مهدی نقدی، فرماندار شفت همزمان با آغاز کشت برنج در شالیزار‌های این شهرستان از ۲ مجموعه بانک نشاء گلخانه‌ای و سنتی در روستای لَختَکی بازدید کرد.

او با بیان اینکه شهرستان شفت دارای ۷ بانک نشاء برنج است، گفت: در نظر داریم در آینده نزدیک با حمایت آن را به سقف ۱۰ واحد برسانیم.

فرماندار شفت تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه نشا می‌شوند و همچنین بیش از ۱۱۰ دستگاه نشاکار در فصل کشت برنج در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

محمدرضا یوسف نژاد، مدیر جهاد کشاورزی شفت هم در این بازدید حمایت و ترغیب کشاورزان به ایجاد بانک نشاء برنج را از مهمترین برنامه‌های این اداره اعلام کرد.

به گفته او، کشت مکانیزه برنج ضمن اینکه از لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه است باعث بالا رفتن میزان تولید نیز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شفت افزود: کاهش سختی کار، صرفه جویی در وقت و انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و تهیه نشاء سالم و عاری از افت و بیماری از مهمترین مزایای کشت مکانیزه برنج است.

شهرستان شفت در ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟