Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان حاجی آباد، یکی از دلایل کم آبی را عدم مدیریت در مصرف آب های زیر زمینی و حفر چاههای غیر مجاز عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛امان الله کریمی، رئیس شرکت آبفار شهرستان حاجی آباد، در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پیارم، اظهار کرد: با آغازشدید ترین خشکسالی قرن در کشور به خصوص در استان هرمزگان گرچه سال زراعی 86-87 سال کم بارشی بود و در آن سالها ما 41 درصد بیشتر بارندگی نداشتیم ولی امسال ما خشک ترین سال کشور را تجربه می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی افزود: امسال با توجه به عدم بارش بیشتر چاه های آب شرب شهرستان حاجی آباد با افت شدید مواجه شدند و در برخی از نقاط  با بالا رفتن EC آب و شور شدن مواجه شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری 50 درصد  کاهش بارندگی داشتیم و طی 11 سال اخیر سال پر بارشی در تاریخ هواشناسی کشور نداشتیم و براساس شاخص های میزان بارش از سال 81 تاکنون این شاخص ها منفی بوده لذا باید علاوه بر سازگاری با اقلیم در برابر این خشکسالی ها هوشیار باشیم تا متحمل آسیب جدی نشویم.

یکی از دلایل کم آبی برداشت بی رویه از منابع آبهای زیر زمینی است

رئیس شرکت آبفار شهرستان حاجی آباد، یکی از دلایل کم آبی را عدم مدیریت در مصرف آب های زیر زمینی  عنوان کرد و افزود: به علت عدم مدیریت  و برداشت بی رویه از منابع آبی، اکثر چاه های آب شرب حتی کشاورزی با مشکل جدی روبه رو است.

کریمی  گفت: جهت رفع مشکل بی آبی باید همه مسئولان و مردم عزم خود را جزم کنند و در صرفه جویی آب دقت بیشتری نمایند.

وی بیان داشت: در روستاهای غربی شهرستان حاجی آباد ، روستای گله گاه ، چاه باغ EC آب به بیش از 12 هزار رسیده که در این خصوص جهت تامین آب شرب اهالی ناگزیر از آب سیار استفاده  می کنید .

رئیس شرکت آبفار شهرستان حاجی آباد تصریح کرد:ذخیره آبی روستاهای طاشکوئیه، سید جوذر به علت برداشت بی رویه آبهای زیر زمینی آب شرب  خشک و یا با کمی آب مواجه شده که در این راستا با توجه به نیاز مشترکین آب شرب و کمبود اعتبارات استانی و ملی  شرکت آب و فاضلاب روستایی براساس وظیفه و روستاهای طاشکوئیه با همکاری فرماندار یک آب شیرین کن 10 متر مکعبی برای استفاده مردم نصب شده است .

کریمی افزود:در روستای گله گاه نیز اقدام به نصب آب شیرین کن 20 متر مکعبی شده  که بزودی نصب می شود.

پنج روستا در حاجی آباد با تانکر آب رسانی می شوند

وی در ادامه بیان داشت: در روستای سید جوذر  اقدام به کف شکنی چاههای آب های  شرب نموده که مشکل این اهالی حل و مرتفع شد و جهت کمبود آب در روستای طاشکوئیه با توجه به فقیر بودن منابع آبی  آن منطقه اقدام به حفر چاه در محدوده بالا دست نمودیم .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اکثر روستاهای شهرستان با مشکل کم آبی مواجه هستند و  در مجتمع روستای طارم ، هاشم آباد و  گل رویه نیز شرکت آبفار حاجی آباد اقدام به حفر چاه کرده است .

کریمی افزود: مجتمع کش رودخانه که 8 روستا را پوشش می دهد که متاسفانه از تعداد 4 حلقه چاه 2 حلقه آن کاملا خشک و دو حلقه دیگر با کمبود آب شدید مواجه شده لذت برای رفع بی آبی این روستاها یک چاه 200 متری  حفر شده که به علت فقیر بودن منابع آبی دشت فارغان نتیجه مطلوبی حاصل نشد.

رئیس اداره آبفار حاجی آباد یاد آور شد: روستای سرچاهان و گهگم نیز دارای سه حلقه چاه است کهذبا کمبود شدید آب مواجه هستند که اقدام به حفر چاه در محدوده تنگه زاغ شده است.

کریمی ادامه داد:در روستای های آشکارا ، سیرمند و شمیل  با توجه به خشک شدن چاه های آب شرب از روستاهای همجوار به فاصله 8 کیلومتر آب انتقال داده ایم و در روستای جایین با توجه به شور شدن آب اقدام به حفر چاه و تجهیز چاه شده از این رو میزان 4 کیلومتر شبکه توزیع اصلاح شده است.

وی یاد آور شد:در روستاهای کشکوئیه ، باغات و محمود آباد با توجه به کمبود آب این روستاها شرکت آب و فاضلاب  اقدام به حفر چاه نموده که 85 در صد عملیات آن اجرایی شده و بزودی به بهره برداری می رسد.

مدیرشرکت آبفار حاجی آبادبا اشاره به اینکه پنچ روستا در حاجی آباد با تانکر آب رسانی می شود  اضافه کرد: مابقی روستاها منابع آبی بسیار ضعیفی دارند و باید آب مورد نیاز آن روستاها از دشت های دیگری انتقال یابد که این امر نیاز به اعتبار ملی دارد.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!
  • سیل آرزوی ۱۲ ساله دانش‌آموزان زیرکوهی را با خود برد/ ارتش به داد کنکوری‌ها رسید +فیلم
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان