Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فرزاد فرهادی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین با تقدیر از حضور حامیان در طرح مفتاح الجنه بیان کرد: در طرح‌های مختلف کمیته امداد نیکوکاران تنها با اطلاع از وضعیت نیازمندان به صورت موردی و یا مستمر کمک‌هایی را اهدا می‌کنند.
وی ادامه داد: اما در طرح مفتاح الجنه نیکوکاران و خیران با حضور در منزل مددجویان از نزدیک نظاره گر وضعیت محرومان بوده و نسبت به تأمین کاستی‌ها اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به محوریت قواعد شرعی و قوانین جاری در اقدامات این نهاد گفت: همه کمک‌های مردمی به لحاظ مسئولیت شرعی که در برابر اقدامات خود داریم، براساس نیت نیکوکار هزینه می‌شود.
وی تأکید کرد: کمک مردمی در قالب طرح‌های اکرام و ایتام و محسنین بر اساس شناسه حساب بانکی از سوی حامیان به حساب فرزندان تحت حمایت این نیکوکاران واریز می‌شود همچنین کمک‌های مردمی در بخش صدقه در همان شهر هزینه می‌شود و حتی برای نیازمندان شهر دیگر هزینه نمی‌شود.
فرهادی اعلام کرد: به عنوان نمونه در زکات جمع آوری شده تنها اقدام کمیته امداد هدایت مبالغ جمع آوری شده برای رفع نیاز محرومان، آن هم براساس ای‌ات و روایات است ولی محل هزینه کرد در همان منطقه جمع آوری زکات است.
وی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) حتی هزینه تخلیه صندوق‌های صدقات را از منابع دولتی پرداخت می‌کند و اینگونه نیست که به واسطه دسترسی به صدقات مردمی براساس نظر خود عمل کنیم از این رو صدقه هر شهر در همان شهر هزینه می‌شود و حتی امکان هزینه کرد صدقه برای شهر دیگر وجود ندارد چراکه هم مانع شرعی داریم و هم قوانین مالی برای کمیته امداد ضوابطی را مشخص کرده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین کار کمیته امداد را دشوارتر و سخت‌تر از دستگاه‌های اجرایی دیگر دانست و توضیح داد: شاید در خیریه‌ها به راحتی در خصوص هزینه کرد مبالغ جمع آوری شده تصمیمی گرفته شود ولی کارکنان کمیته امداد تلاش می‌کنند تا محل کار خود را فرصتی برای ذخیره سازی آخرتشان قرار دهند از این رو به هیچ وجه برایشان قابل پذیرش نیست که که کمک مردمی را در نیت غیر آن هزینه کنند و خود را مدیون کنند.
وی اظهارداشت: آنچه برای کارکنان کمیته امداد مهم است خدمت صادقانه مبتنی بر ضوابط شرعی و قواعد قانونی است از این رو کمیته امداد امام خمینی (ره) یک موسسه خیریه نیست بلکه نهادی است که زیر نظر ولی فقیه فعالیت دارد و به کمک‌های مردمی به عنوان امانت شرعی نگاه می‌کند.
فرهادی با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: سال 96 در استان قزوین هزار و 681 یتیم در قالب طرح اکرام ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین بودند که از این تعداد 21 یتیم از نعمت مادر هم محروم هستند.
وی یادآورشد: سراینه دریافتی هر یتیم از محل کمک حامیان در سال 96 به سور متوسط ماهانه 417 هزار تومان بود که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.
1001/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی حجتی صبح سه‌شنبه در نشست مشترک با کمیته امداد اظهار کرد: گام سوم طرح یاس با محوریت یاران آسیب ستیز در اردبیل با همکاری کمیته و هلال‌احمر استان به منظور ارایه آموزش مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری اجرا می شود.

وی به بررسی مفاد تفاهمنامه بین این دو نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس اشاره و خاطرنشان کرد: طرح یاس براساس تفاهمنامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی در بین مدد جویان دختر ۳۰ الی ۴۰ سال مجرد زیر حمایت کمیته امداد اجرا می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت کنندگان ارایه می‌شود.

حجتی تصریح کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

کد خبر 6092921

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام