Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@23:45:56 GMT

«بانکو» کتابی در ادامه ماجراهای«پاپیون»

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۷۴۷۲

«بانکو» کتابی در ادامه ماجراهای«پاپیون»

خبرگزاری شبستان:ویراست جدید «بانکو» در ادامه ماجراهای «پاپیون» اثر«هانری شایر» را انتشارات امیرکبیرچاپ و روانه بازار نشر کرده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، داستان این رمان برگرفته شده است از حقایق زندگی هانری شاریر. موضوع رمان از اتهام کشته شدن یک فروشنده زن به دست هانری شاریرشروع می‌شود، در صورتی که خود او منکر این قتل می‌شود، و در نهایت به گویان فرانسه برای گذراندن دوره محکومیت فرستاده می‌شود و در آخر بعد از چند اقدام به فرار موفق به فرار از زندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانکو ادامه رمان پاپیون است. هانری شاریر در بانکو به زندگی خود در ونزوئلا پس از فرار از زندان‌های مخوف فرانسه می‌پردازد. زندگی یک محکوم به حبس ابد و گریخته از ظلم و جور و آوار بی‌عدالتی که عده‌ای برای حفظ منافعشان بر سر او فرو می‌ریزند.

شاید برای به دست آوردن آزادی و گرفتن انتقام از کسانی که هستی‌اش را به نیستی کشاندند با تمام وجود تلاش می‌کند و دست به هر کاری می‌زند و وارد حوادث خطرناکی می‌شود تا هستی خود را به‌دست‌ آورد.

رمان از جایی شروع می‌شود که راوی آزاد می‌شود و حالا باید با دنیای جدید خو بگیرد. کتاب از دفترچه چهاردهم شروع می‌شود و به دفترچه سی‌ام ختم می‌گردد. در هر کدام از دفترچه‌ها با رویدادهایی هیجانی از زندگی راوی در دوره‌های زندگی‌اش آشنا می‌شویم. راوی، لحنی گرم تاثیرگذار دارد و با حوصله از جزییات اتفاق‌ها می‌گوید.

.کتاب «بانکو» اثر هانری شاریر ترجمه فریدون سالکی در 430 صفحه و شمارگان 500 نسخه به بهای 30هزار تومان از سوی انتشارات امیرکبیر راهی بازار کتاب شد.

پایان پیام/476

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس حسن روحانی مجلس دولت روز جهانی قدس اردبیل مراسم شب قدر شب قدر راهپیمایی پاپیون انتشارات امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود

دور جدید برگزاری کنسرت‌های پاپ در استان خوزستان، شب گذشته ۷ اردیبهشت با کنسرت مجید رضوی در سینما فردوسی اهواز از سر گرفته شد.

به گزارش ایسنا، تیرماه سال ۱۴۰۱ بود که حواشی و اتفاقات عجیب در مقابل سینما هلال اهواز، باعث شد که کنسرت سیروان خسروی با جنحال‌های فراوان لغو شود و از آن روز تاکنون، به جز چند اجرای جسته و گریخته، روند برگزاری کنسرت در این استان با اختلال مواجه شده بود و حتی مدیرکل ارشاد در این استان تغییر کرد. 

اما شب گذشته پس از حدود دو سال بار دیگر روند برگزاری کنسرت در این استان به ادعای فعالین موسیقی در خوزستان از سر گرفته شده است و قرار است هر ماه دو خواننده در اهواز و شهرهای اطراف روی صحنه بروند. 

مجید رضوی شب گذشته نخستین کنسرت دور جدید اجراهای زنده در این شهر را روی صحنه برد و با استقبال جالب توجه مردم اهواز رو به رو شد.

این خواننده با اجرای بیش از ۲۰ قطعه در این کنسرت، شب ویژه‌ای را برای دوستدارانش ساخت و در اواسط کنسرت رو به حاضرین در سالن گفت: «اهواز و خوزستان جزو بهترین مردمان ایران هستند که در فضای فرهنگ و هنر کارنامه ایدرخشان دارند. امیدوارم با همکاری مسئولین، سالن‌های در خور شأن این مردم برای کنسرت ساخته شود.»

حمزه صحرایی تهیه کننده کنسرت مجید رضوی در اهواز درباره آغاز مجدد روند برگزاری کنسرت در این استان معتقد است: «برگزاری کنسرت در خوزستان پس از اتفاقات کنسرت سیروان خسروی که من تهیه کننده آن اجرا هم بودم، به مشکلاتی خورد که با تدبیر مدیران فرهنگی استان بالاخره تصمیم بر این شد که بار دیگر شاهد برگزاری کنسرت در استان باشیم. تلاش و همدلی مدیران فرهنگی استان و فعالین و تهیه کننده‌های موسیقی باعث شده که ما با اطمینان در این حوزه فعالیت‌هایمان را از سر بگیریم و قطعا دیگر ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» تکرار نخواهد شد.»

صحرایی افزود: «برنامه‌ریزی‌های فراوانی برای برگزاری کنسرت در خوزستان صورت گرفته که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد و بی‌شک استان خوزستان که دارای پیشینه‌ای فرهنگی و هنری در همه این سال‌ها بوده، برای ادامه روند کاری در سال پیشرو، کارنامه‌ای پربار را با همکاری مدیران ارشاد در استان تجربه خواهد کرد.»

در هفته‌های آینده خوانندگانی از جمله معین زد، سهراب پاکزاد، حامیم و... در این استان روی صحنه خواهند رفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • فرار سرمایه‌ها از اسرائیل ادامه دارد
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • فرار بزرگ شاگردان آلونسو از باخت؛ ادامه شکست ناپذیری لورکوزن
  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد