Web Analytics Made Easy - Statcounter

درصد بالای آلاینده های میکروبی ناشی از سایت تصفیه خانه بندرعباس در روز روشن و فراغت مسولانی روانه شهر می شود که دغدغه جان و سلامت همنوعانشان را ندارند و با ارایه آمار کذایی سعی در وارونه جلوه دادن واقعیت و مبرا کردن خود از هرگونه اتهام هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ سایت تصفیه فاضلاب شهری بندرعباس را می توان یکی از مهم ترین کانون های انتقال آلودگی به محیط زیست در استان هرمزگان دانست که با وجود پیگیری های مکرر مردم و مسولان با قدرت هر چه تمام مواد آلاینده را در محیط پیرامون دپو می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلودگی و پساب های ناشی از تصفیه فاضلاب محیط پیرامون این سایت را پر کرده و‌از فاصله چند صد متری می توان حاله ای از آلودگی و سیاهی را مشاهده کرد.

بخش قابل توجهی از پساب این واحد مستقیما وارد خورهایی می شود که از میان محلات مختلف گذر می کند و در نهایت به دریا ریخته می شود؛ببخش اعظمی از ساکنان محلات شهر بندرعباس همجوار خورهایی هستند که آلودگی شدید میکروبی را به ساکنان و مجاوران عرضه می دارد.

درصد بالای آلاینده های میکروبی ناشی از سایت تصفیه خانه بندرعباس در روز روشن و فراغت مسولانی روانه شهر می شود که دغدغه جان و سلامت همنوعانشان را ندارند و با ارایه آمار کذایی سعی در وارونه جلوه دادن واقعیت و مبرا کردن خود از هرگونه اتهام هستند.

در حالی که مکررا مسولان شانه از بار مسولیت خالی می کنند و پساب های روان شده این مرکز را پاک و عاری از آلودگی می دانند مدیر کل محیط زیست استان پرده از حقایق برداشت تا مردم آگاهانه خود را از گزند آلودگی های محیطی در امان دارند.

آلودگی پساب تصفیه خانه بندرعباس بالاتر از حد استاندار است

مجید وفادار،مدیر کل محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به تداوم ورود فاضلاب و پساب شهری بندرعباس به دریا گفت: میزان آلودگی پساب خروجی از تصفیه خانه بندرعباس همچنان بالاتر از حد استاندارد است.

وفادار با بیان اینکه فقط در مقطعی چندماهه در سال 95، میزان آلودگی پساب خروجی به حد استاندارد رسیده بود،اظهار کرد:یکی از ایرادهای اصلی تصفیه خانه بندرعباس این است که فاضلاب ورودی به آن بیش از ظرفیت است که موجب اختلال جدی در فعالیت آن شده است.

وی درباره اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست در این باره اظهار داشت: بر اساس قانون به عنوان یک مجموعه دولتی فقط  نامه نگاری کنیم و حاکمیت اصلی با استانداری است.

تخلیه گاه و بی گاه لجن مازاد در برکه مجاور تصفیه خانه خطر بارز زیست محیطی است که تا کنون در سکوت مسئولان آب و فاضلاب با قدرت هرچه تمام در حال انجام است.

بالا بودن بار مواد آلی موجود در پساب های منتهی به دریا باعث به هم خوردن تعادل توازن بار دریایی می شود که در نهایت می تواند یکی از عوامل گسترش مشکلات اکوسیستم دریا و بروز مشکلاتی از قبیل کشند قرمز در دریا می شود.

بنا بر این گزارش تصفیه خانه بندر عباس که با هدف ساماندهی فاضلاب های شهری فعالیت خود را از دهه 70 آغاز کرد و سال 80 بخشی از آن به بهره برداری رسید اکنون به دلیل بروز مشکلاتی همچون وجود ec بالا و اختلال در فرایند تصفیه فاضلاب بار فروانی از آلودگی را روانه محیط می کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران