Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: تا به امروز ۲۴۴ دانش فنی واگذار شده که امروز هم سه دانش دیگر واگذار می‌‌شود و سهم موسسه رازی در این واگذاری‌ها باید افزایش پیدا کند. ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، اسکندر زند صبح امروز در مراسم امضای سه قرارداد مشارکت در تولید کیت‌های تشخیص بیماری‌های یون و بروسلوز در گاو  و گوسفند اظهار داشت: انعقاد این قرارداد در اراک و همچنین حضور بخش خصوصی در سال تولید ملی در این تولید از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا به امروز 244 دانش فنی واگذار شده که امروز هم سه دانش دیگر واگذار می‌‌شود و مجموع آنها به 247 دانش می‌رسد که سهم موسسه رازی در این واگذاری‌ها باید افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور تصریح کرد: باید علاوه بر تولید داخلی در تولید واکسن، در بحث صادرات هم موفق عمل کنیم تا بتوانیم همچون گذشته به قطب بزرگ تولید واکسن در منطقه تبدیل شویم.

زند بیان کرد: این اقدام در موسسه تحقیقاتی رازی به سختی آغاز شد و سخت هم ادامه پیدا کرد اما خوشبختانه نتیجه مثبت را دارد و برآورد ما این است که 200 دانش فنی در این موسسه وجود دارد.

وی ادامه داد: مشارکت با بخش خصوصی برای نخستین بار در سال 95  ما را از وارد کردن واکسن تب برفکی خودکفا کرد که این اقدام گام بزرگی درراستای حمایت از تولید داخل بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: صادرات می‌تواند نقش مهمی درراستای رونق اقتصادی ایجاد کند و نیاز است علاوه بر برطرف کردن نیازهای داخلی و ایجاد اشتغال، گام‌های موثری در امر توسعه فنی برداریم.

زند خاطرنشان کرد: هدف جدی ما در مجموعه تحقیقاتی جهاد کشاورزی، واگذاری دانش فنی به بخش خصوصی است تا رقابت جدی‌تری میان بخش‌ها شکل بگیرد و مقداری از بار دولت کاسته شود.

وی اضافه کرد: دانش‌های واگذار شده در حوزه‌های مختلف بذر، نهال، سرم، ماشین آلات، صنایع غذایی، کودهای بیولوژیک و غیره است که در این راستا تنها 92 دانش فنی در حوزه ارقام زراعی و باغی واگذار شده و با واگذاری هرکدام از اینها شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته و شغل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41371/P1336/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۳۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز -شنبه هشتم اردیبهشت- در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ که با حضور معاونان، مدیران، تشکل‌های بخش طیور و کشتارگاه مرغ برگزار شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف وزارت جهاد کشاورزی کمک به تولیدکننده و حمایت از مصرف‌کنندگان است و هیچ محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام نداریم.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود. همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند، خاطرنشان کرد: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم که با انجماد و صادرات از تولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی ادامه داد: بایستی ظرفیت عمل‌آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود. تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری

جمشید زمانی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست از توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در این استان خبر داد و گفت: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 748364

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان