Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-مجلس عوام کانادا در روز سه‌شنبه (۱۲ ژوئن/۲۲ خرداد) طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن باید مذاکره با ایران برای از سرگیری مناسبات پایان گیرد. مجلس عوام کانادا با اکثریت آرا خواستار توقف مذاکره با ایران برای از سرگیری مناسبات دیپلماتیک شد. از سوی دیگر سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های ترویستی این کشور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس عوام کانادا در روز سه‌شنبه (۱۲ ژوئن/۲۲ خرداد) طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن باید مذاکره با ایران برای از سرگیری مناسبات پایان گیرد.

از سوی دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست گروه‌های تروریستی افزوده شده است.

این طرح از سوی گارنت گینویس، نماینده حزب محافظه‌کار به مجلس عوام ارائه شد. برخی از محافل سیاسی پیشتر گمانه‌زنی کرده بودند که این طرح از حمایت حزب لیبرال به رهبری جاستین ترودو برخوردار نشود.

رای‌گیری برای این طرح در پارلمان کانادا نخست با قیام نمایندگان محافظه‌کار مورد تایید قرار گرفت و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا نخستین نماینده حزب لیبرال بود که با قیام خود از این طرح پشتیبانی کرد. به گفته ناظران سیاسی، این اقدام ترودو باعث شگفتی شده است. ترودو پس از توافق اتمی میان ایران و گروه ۵+۱ اعلام کرده بود که کانادا آماده برقراری روابط دیپلماتیک با تهران است.

ارین اوتول، نماینده حزب محافظه‌کار، پس از رای‌گیری گفت: «رای‌گیری امروز که محکومیت رژیم ایران و قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی را در برداشت، یک رای‌گیری تاریخی بود.»

استیون هاپر، نخست‌وزیر پیشین کانادا از حزب محافظه‌کار در سپتامبر ۲۰۱۲ مناسبات دیپلماتیک این کشور با ایران را قطع کرد. سفارت کانادا در تهران بسته شد و دیپلمات‌های ایران نیز مجبور به ترک کانادا شدند.

در این طرح از اظهارات علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در مورد "کشتار یهودیان" انتقاد شده است. این مصوبه هم‌چین خواستار آزادی تمامی شهروندان کانادایی شده که هم اکنون در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر می‌برند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مجلس عوام کانادا پایان مذاکرات ایران رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۴۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که شبکه اجتماعی تیک تاک به طور کامل در اتحادیه اروپا فیلتر شود.

براساس گزارش آر تی، پولیتیکو نوشت که فون در لاین در پاسخ به سوالی درباره فیلترینگ تیک تاک گفت که بعید نیست این اتفاق بیافتد. او خاطرنشان کرد که کمیسیون اروپا به اولین سازمانی در جهان تبدیل شده است که کارمندان آن از نصب تیک تاک بر روی تلفن‌های کاری خود منع شده اند.

پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا لایحه‌ای را امضا کرد که توسط هر دو مجلس این کشور تصویب شد، که بخشی از آن ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی تیک تاک بود.  نمایندگان مجلس آمریکا ادعا می‌کنند این برنامه به دلیل ارتباط بایت دنس با حزب کمونیست چین (CCP) حریم خصوصی آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند.

سخنگوی تیک‌تاک در واکنش به تصویب قانون ممنوعیت تیک تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایه تاسف است که مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب می‌کند که حق آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی را زیر پا گذاشته، ۷ میلیون کسب و کار آمریکایی را تخریب و پلتفرمی که سالانه ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک می‌کند را از بین می‌برد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واترپلو قهرمانی جوانان جهان؛ همگروهی ایران با چین و کانادا
  • حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشد
  • اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا با تصویب معاهده اصفهان پایان یافت
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...