Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ضمن تاکید بر مقابله با حرام در جامعه گفت: در جامعه‌ای که ضعف فرهنگی وجود داشته باشد به مرور همه عرصه‌ها و حوزه‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده و از همه بدتر اقتصاد آن مملکت را نابود می‌سازد. ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی عصر امروز در جمع روزه داران در مسجد میرزا علی اکبر اردبیل اظهار داشت: عوامل زیادی در ورود حرام به چرخه اقتصادی،‌اجتماعی، مردمی و فرهنگی در یک کشور دخیل می‌باشد که ما باید ابتدا در جامعه به دنبال بستن منفذهایی باشیم که از طریق آن حرام به چرخه اقتصادی کشور وارد شده و به مرور آن را نابود می‌سازد، که در واقع ورود حرام در یک جامعه و رخنه آن ریشه در فرهنگ دارد و ضعف فرهنگی موجب همین مهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سلامتی یک جامعه اسلامی در گرو مصون ماندن از مال حرام می‌باشد، افزود: باید دقت شود تا حرام به چرخه اقتصادی و به بطن یک جامعه اسلامی همچون کشور ما وارد نشود چرا که پس از ورود این معضل به مراتب تمامی حوزه‌ها و عرصه‌ها تحت‌الشعاع قرار گرفته و در پی همین آسیب لطمه جدی به اساس جامعه وارد خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: دین اسلام به تمامی حرام‌هایی که ممکن است به طریقی به چرخه اجتماعی و اقتصادی کشور وارد شده و آن را فلج کند حساسیت بالایی نشان داده است و به کرات در روایات و آیات قرآنی حرام و اسباب حرام مورد مذمت واقع شده است که در این زمینه نیاز بوده تا دولت‌مردان ما توجه کافی را در بحث جلوگیری از ورود حرام به چرخه اقتصادی که در واقع منبع درآمد ملت کشور است داشته باشند.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه شرط در تهاتر و عمل خلاف آن شرط حرام است، گفت: حیله در معامله و شرط گذاشتن و در بعدها خلاف همان شرط عمل کردن جرو اسباب حرام می‌باشد که در این زمینه روایات بسیاری منقول است.

وی همچنین یکی دیگر از انواع حرام را آن دسته از داد و ستدی عنوان کرد که به موجب آن تورم در جامعه ایجاد و قدرت خرید ملت کاهش یابد،‌عنوان کرد و افزود: داد و ستدی که با آن در کشور تورم را افزایش و قدرت خرید جماعت را پایین و ملت و نظام را فلج کنی در واقع از بدترین نوع حرام می‌باشد که نیاز است تا دولت‌مردان ما به این مهم عنایت و توجه کافی داشته باشندتا مبادا با گرایش به این سمت آتیه ملت را تباه سازند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: وفای به عهد در واقع باید اساس جامعه اسلامی باشد یعنی وقتی شما در یک امری عهدی بسته‌ای باید با تمام قوا به آن پایبند باشی چرا که پیامبر گرامی اسلام نیز به کرات به این مهم تاکید کرده و باور داشته‌اند.

آیت‌الله عاملی ازدواج را مقدس‌ترین و بزرگ‌ترین پیمان دانست و اظهار داشت: چرا هم‌اکنون باید جوانان ما به چشم یک بازی به بحث ازدواج و رابطه با جنس مخالف نگاه کنند؟ وقتی ازدواج مقدس‌ترین و بزرگ‌ترین پیمان ذکر شده در قرآن می‌باشد چرا باید جوانان ما به ایناصل و مهم پایبند نباشند و پیمان ازدواج را به بازی و سخره بگیرند؟

وی همچنین با تاکید بر حفظ عزت و مهار غریزه جنسی از سوی ملت گفت: حفظ عزت نفسی و غریزه جنسی جزو اصولی است که همه در قرآن آمده است و باید مردم دقت داشته باشند که با مهار و حفظ این دو می‌توانند سربلند از آزمون الهی بیرون بیایند وهمه ما باید همواره به یاد داشته باشیم که ورای همه نیتها و اعمال برای خدا آشکار است مبادا بشر با شکست پیمان بین خود و خدای خود به دعوت شیطان جواب مثبت داده و به سمت گناه و اعمال سیئه کشیده شود که باید همه ما در این زمینه آگاه و هوشیار باشیم.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • بنای اقتصاد کشور به دست کارگران ساخته می‌شود