Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:45:10 GMT

مصاحبه تاریخ شفاهی با نوش‌آفرین انصاری منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۸۷۳۱۵

مصاحبه تاریخ شفاهی با نوش‌آفرین انصاری منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب را انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران در ۲۶۷ صفحه چاپ و روانه بازار نشر کرده است. مصاحبه، تحقیق و تدوین این اثر را  پیمانه صالحی انجام داده است.

در این کتاب، اطلاعاتی در مورد «دوران کودکی، نوجوانی و جوانی، تحصیلات، مسافرت‌ها، ازدواج، تدریس، تحقیق، مسئولیت‌ها، جایزه‌ها و کارنامه علمی استاد کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران و فعالیت‌های دوستدار کتاب کودک و دبیر شورای کتاب کودک ایران، کتابخانه ملی ایران، انجمن‌های کتابداری آمریکا، کانادا، اروپا و ایران،   شورای کتاب کودک و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..» از زبان نوش‌آفرین انصاری ارائه شده است.

نوش آفرین انصاری در سال ۱۳۱۸ در شهر سیملا در هندوستان به دنیا آمد. پدرش کارمند وزارت امور خارجه و مادرش دانش آموخته رشته آموزش پیش ازدبستان بود. وی دوران کودکی و نوجوانی خود را به سبب پیشه پدر در کشورها و شهرهای گوناگون گذراند. نوش آفرین انصاری که دانش آموخته کتابداری است، در سال ۱۳۴۲ برای جمعی از پایه گذاران شورای کتاب کودک، از جمله توران میرهادی، در مدرسه روش نوکارگاه کتابداری برگزارکرد و از همین هنگام سرنوشت او با توران میرهادی و شورای کتاب کودک گره خورد.

انصاری تحصیل در رشته کتابداری را تا مقطع کارشناسی در مدرسه عالی کتابداری ژنو و مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه مک گیل کانادا ادامه داده است. از نوش آفرین انصاری تاکنون کتاب‌ها و مقاله‌های تالیفی و ترجمه‌های بسیاری به ویژه در زمینه کتابداری و کتابخانه‌های کودکان و بزرگسالان منتشر شده است. از کتاب‌های او که اکنون دبیر شورای کتاب کودک است می‌توان به «تشکیل کتابخانه در روستا»، «مجموعه مقالات درباره کتاب و کتابداری» و ترجمه «مدخل تاریخ شرق اسلامی» اشاره کرد.

کد خبر 4320552 کمال صادقی

منبع: مهر

کلیدواژه: تاریخ شفاهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی نوش آفرین انصاری ادبیات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادبیات جهان ترجمه کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب بازار نشر جایزه ادبی میراث فرهنگی نشر چشمه عید سعید فطر امام خمینی ره کودکان بازی های رایانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر قائدی شنبه شب در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دشتی عنوان کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی را باید خارج از حیطه تکلیفی کتابخانه ها ببینیم و توجه داشته باشیم که مشکلات ما با کتاب کجا حل می‌شود و سراغ آنها برویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی با اشاره به نقش کلیدی مطالعه در ادامه افزود: با مشارکت و یکپارچگی همه دستگاه‌ها می‌توان به افزایش میزان مطالعه مؤثر در سطح جامعه کمک کرد و همه نهادها و مردم باید برای اجرای این امر در سطح جامعه مشارکت داشته باشند.

قائدی در ادامه بیان داشت: از قوه قضائیه تقاضا داریم اقداماتی از قبیل کمک به تأمین ملزومات کتابخانه ای، خرید تجهیزات، تعمیر و ساماندهی کتابخانه ها بر اساس ضوابط قانون، تغییر مجازات مجرمین را در نظر بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی گفت: هر اداره یک کتابخانه تخصصی مربوط به فعالیت‌هایش و تألیفات نویسندگان شهرستان، هر چند کوچک باید داشته باشد، که ارباب رجوع به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

کد خبر 6090447

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه