Web Analytics Made Easy - Statcounter

استیون هاوکینگ فیزیکدان و کیهان‌شناس مشهور در کلیسای وست مینستر در شهر لندن به خاک سپرده شد. افراد خانواده، همکاران و حدود ۱۰۰۰ نفر از دوستداران او از سراسر جهان در این مراسم حضور داشتند.

قدش اون لاین - فرمول نظریه مشهور سیاه‌چاله‌های استیون هاوکینگ فیزیکدان و کیهان‌شناس مشهور بریتانیایی بر سنگ مزار او در کلیسای وست مینستر در شهر لندن به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزون بر آن روی سنگ قبر او این متن نوشته شده است: «اینجا بقایای استیون هاوکینگ قرار دارد».

گور هاوکینگ در نزدیکی گور دانشمندانی چون آیزاک نیوتون، فیزیک‌دان، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و فیلسوف و چارلز داروین، زیست‌شناس و زمین‌شناس انگلیسی قرار دارد.

در کنار دوستان و خویشاوندان استیون هاوکینگ هزار نفر از دوستداران او از سراسر جهان حضور داشتند. این افراد از میان ۲۵ هزار نفری انتخاب شده بودند که از سراسر جهان می‌خواستند در مراسم خاک‌سپاری شرکت کنند.

بندیکت کامبربچ، بازیگر و تهیه‌کننده انگلیسی در مراسم خاک‌سپاری سخنرانی کرد. کامبربچ در یک فیلم تلویزیونی نقش استیون هاوکینگ را بازی کرده بود.

آژانس فضایی اروپا هم‌زمان با خاک‌سپاری، یک ضبط رادیویی از سخنان هاوکینگ را به سوی یکی از سیاه‌چاله‌های کهکشان فرستاد. این پیام شش دقیقه‌ای هاوکینگ که چندسال پیش ضبط شده بود، در باره حفاظت از سیاره است. این پیام باید ۳۵۰۰ سال نوری بپیماید تا به سیاه‌چاله برسد.

در این ضبط رادیویی صدای هاوکینگ بر بستری از یک قطعه موسیقی ساخته شده از وانگلیس، هنرمند یونانی، قرار داده شده است. لوسی هاوکینگ، دختر این فیزیکدان و کیهان‌شناس مشهور بریتانیایی، این اقدام آژانس فضایی اروپا را حرکتی "زیبا و نمادین" خوانده است.

هاوکینگ بر اثر این بیماری توان حرکت را از دست داد و از سال ۱۹۸۵ دیگر قادر به سخن گفتن نبود. با از دست دادن قدرت حرکت انگشت‌هایی که حرف‌هایش را تایپ می‌کردند، تنها راه مکالمه او با جهان در پایان حرکت چشم‌هایش بود با کمک حسگرهای اشعه مادون قرمز که این حرکات را ثبت می‌کردند.

منبع: دویچه‌وله

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استیون هاوکینگ قدس آنلاین مراسم خاکسپاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد

به‌دنبال استقبال مشتریان ارجمند بانک رفاه کارگران و با هدف حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی، انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) برای شرکت‌های سیمان فارس، کاشی و سرامیک سعدی و پنجره آریا از سوی این بانک تمدید شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، علاقه‌مندان تا روز سه‌شنبه اول خرداد ماه فرصت دارند با مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند. 

این اوراق با نرخ سود علی‌الحساب 25 درصد، سه ساله (36 ماه)، به‌صورت با نام، الکترونیکی، معاف از مالیات و با امکان بازخرید پیش از سررسید منتشر می‌شود.  

از جمله مزایای خرید این اوراق می‌توان به دریافت بالاترین نرخ سود اوراق منتشره فعلی شبکه بانکی، تضمین دریافت اصل و سود در مواعد مقرر، امکان پرداخت سود قطعی پس از اتمام طرح علاوه بر سود علی‌الحساب و... اشاره کرد. 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خفاش‌ها نباشد دیگر از قهوه خبری نیست!
  • عکس| بازیگر مشهور هلندی مسلمان شد
  • آغاز دور جدید تمرینات پاراتکواندو با حضور ساعی و رحیمی
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • ببینید/ مروری بر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان که نام خلیج فارس بر تارک‌شان می‌درخشد
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • تصاویر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان؛ اعراب درخشش نام خلیج‌فارس را ببینند
  • هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم