Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ «ژاله فرامرزیان»، دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر اسپانیا را جذاب و دیدنی توصیف کرد و افزود: ملی پوشان با نهایت تلاش، دیدار تاریخی را به نمایش گذاشتند تا جایی که تحسین و نگاه مجامع بین المللی و صاحبنظران و کارشناسان به فوتبال ایران را در برداشت.

وی ادامه داد: نمایش 2 بازی حرفه ایی تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه نشان داد که ایران یک سر و گردن برتر از حریفان آسیایی است و این همراهی و نگاه به هدف مشترک که در منابع مالی و انسانی تاکنون لحاظ شده است، ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر ورزش اظهار داشت: هرچند فرصت هایی وجود داشت تا تیم برنده از زمین ورزشگاه خارج شود اما همین که با بازی آبرومندانه، نشاط را در شرایطی که مردم به آن نیاز داشتند، فراهم کرد، جای قدردانی دارد.

معاون وزیر ورزش وجوانان در ادامه موفقیت کنونی تیم ملی در جام جهانی را مرهون همدلی و هماهنگی همه مجموعه ها اعم ازمردم، بازیکنان، مربی، فدراسیون، دولت و وزارت ورزش دانست که با حمایت ها، تیم با جدیت متفاوت تر از دورهای پیش در جام جهانی حاضر شدند تا با ارائه بازی آبرومندانه نگاه جهان را به ایران معطوف کنند.

دبیر شورای راهبردی توسعه مدیریت وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: در این شرایط ، همراهی و همدلی مردم ایران در داخل و خارج از کشور، عامل موفقیت و دلگرمی تیم ملی شد؛ در واقع تیم ملی نشان داد که حرفی برای گفتن دارد.

فرامرزیان به تلاش وزارت ورزش وجوانان با همکاری دولت و سازمان برنامه و بودجه برای تامین به موقع منابع مالی اشاره کرد و گفت: حتی فراتر از توانمان برای ایجاد انگیزه تیم تلاش کردیم تا با آرامش خاطر، به این رویداد مهم اعزام شوند؛ زیرا رسالت ما همواره حمایت ازهمه تیم هاست.

عضو شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: دولت نیز دیدار با ملی پوشان پیش از اعزام به روسیه پاداشی برای تشویق و ایجاد انگیزه تیم اختصاص داد و وزارت ورزش هم فارغ از دستورالعمل پاداش ها به قهرمانان سکوهای اول تا سوم، به تیم ملی فوتبال که در نخستین دیدار تیم ملی مراکش را مغلوب کرد، 600 هزار دلار پاداش داد.

وزیر ورزش وجوانان این پاداش را 48ساعت پس از این پیروزی با حضور در اردوی تیم ملی در روسیه پرداخت کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش اظهار داشت: هرچند الزامی برای پرداخت این نوع پاداش نبود، اما وزارت ورزش و جوانان برخود لازم دانست تا به پاس قدردانی از تلاش تیم و ایجاد موجی از نشاط و شادی دربین مردم، پاداش دهد.

فرامرزیان ابراز امیدواری کرد: با حفظ و تداوم این روحیه در دیدار دوشنبه هفته آینده برابر تیم پرتغال، شانسی که اسپانیا در دیدار برابر ما روی آورد، این بار در سومین دیدار، نصیب تیم ملی شود.

تیم ملی فوتبال ایران که در گروه دوم و قرعه سخت این رقابت ها با مراکش (مغرب)، پرتغال و اسپانیا هم گروه شده است، ساعت 22:30 دوشنبه چهارم تیرماه در سومین دیدار خود، در ورزشگاه «موردویا آرنا سارانسک» برابر تیم ملی پرتغال به میدان می رود. بازی نخست ملی پوشان، با برتری یک بر صفر مقابل مراکش همراه بود.

بیست و یکمین دوره جام جهانی از ۲۴ خرداد تا 24 تیرماه در 12 ورزشگاه 11 شهر روسیه برگزار می شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست وزیر ورزش بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایرن در خانه برابر رئال متوقف شد/ زخم وینیسیوس بر پیکر مونیخی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، دور رفت مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شامگاه سه شنبه از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز شد و تیم های مدعی بایرن مونیخ و رئال مادرید در ورزشگاه «آلیانس آرنا» آلمان به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی ۲ به ۲ به پایان رسید.

بایرنی ها قهرمانی در آلمان را از دست دادند و شاگردان «ژابی آلونسو» در تیم بایرلوزکوزن موفق شدند تاج و تخت مونیخی ها را تصاحب کنند. در سوی دیگر هم هرچند هنوز قهرمان لالیگا مشخص نشده است اما خیال رئالی ها به واسطه ۱۱ امتیاز اختلافی که از رقیب سنتی خود یعنی بارسلونا پیش هستند از بابت این عنوان راحت است و بعید به نظر می رسد خطری آنها را تهدید کند.

بایرن مونیخ در دو بازی رفت و برگشت و به سختی آرسنال را شکست داد و خودش را به این مرحله رساند. در سوی مقابل، اما کار رئال مادرید برای رسیدن به این دور از بازی‌ها اصلاً آسان نبود. سفیدهای اسپانیا به سختی و در ضربات پنالتی منچسترسیتی را از گردونه رقابت‌ها کنار زدند تا در این مرحله حاضر باشند.

دو ستاره پیشین باشگاه بایرن مونیخ یعنی آرین روبن و میروسلاو کلوزه برای تماشای دیدار این تیم با رئال مادرید در آلیانس آرنا حاضر بودند.

هواداران بایرن مونیخ در ابتدای این دیدار با یک طرح سرامیکی تماشایی یاد «فرانس بکن باوئر» اسطوره فقید فوتبال آلمان و بایرن مونیخ را که به «قیصر فوتبال آلمان» معروف است گرامی داشتند.

نیمه اول

این بازی در حالی آغاز شد که در همان نخستین ثانیه های ابتدایی، درخشش دروازه بان رئال مادرید مانع از فرو ریختن دروازه این تیم شد و واکنش «لونین» بایرن را از رسیدن به یک گل زودهنگام ناکام گذاشت.

در ۲۰ دقیقه ابتدایی این دیدار، بایرنی ها به واسطه بهره گیری از امتیاز میزبانی، میل بیشتری به حمله داشتند و بازیکنان رئال مادرید بیشتر در خط دفاعی حضور داشتند و تلاش کردند از دروازه دفاع کنند.

اما هر چه زمان های بازی پیش رفت بازی حالت متعادل تری به خود گرفت و از عطش بایرن مونیخ برای نزدیک شدن به دروازه رئال کاسته شد و در ادامه هم برخلاف جریان بازی، این «وینیسیوس جونیور» بود که موفق شد از روی پاس تماشایی و در عمق «تونی کروس» در دقیقه ۲۴ دروازه بایرن مونیخ را باز کند و رئال را به گل اول برساند.

در دقیقه ۴۲ هری کین فرصت داشت که از روی یک ضربه آزاد که در پشت محوطه جریمه نصیب بایرن شده بود گل نخست را به ثمر برساند اما ضربه او با اختلاف کمی بیرون رفت.

نیمه اول این دیدار در نهایت با همان تک گل وینیسیوس به پایان رسید.

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم، بایرن مونیخ شروعی طوفانی داشت و در دقیقه ۵۳ «لروی سانه» موفق شد با یک حرکت تماشایی و یک شوت دقیق دروازه رئال را باز کند.

حملات بایرن مونیخ ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۵۷ هری کین از روی یک ضربه پنالتی دومین گل بایرن مونیخ را هم به ثمر رساند.

رئالی ها که نمی خواستند بازنده این بازی باشند به حملات خود ادامه دادند و رودریگو در دقیقه ۸۲ با خطای مدافعین بایرن مونیخ در محوطه جریمه متوقف شد تا یک ضربه پنالتی به سود کهکشانی ها اعلام شود. وینیسیوس جونیور پش این ضربه پنالتی قرار گرفت و توانست «نویر» را مغلوب کند و بازی را به تساوی بکشاند.

این دیدار در نهایت با تساوی ۲ به ۲ خاتمه پیدا کرد تا همه چیز به دیدار برگشت و بازی در ورزشگاه «سانتیاگو برنابئو» کشیده شود. دیدار برگشت ۱۹ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093636

دیگر خبرها

  • بایرن در خانه برابر رئال متوقف شد/ زخم وینیسیوس بر پیکر مونیخی‌ها
  • شکست سنگین الاتحاد کلبا برابر الوصل/ مهدی قایدی گلزنی کرد +ویدئو
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها
  • فرار مهره کلیدی سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس! | تصاویر
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها
  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است
  • فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا
  • قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران در کافا