Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده شامگاه پنجشنبه در جمع کشاورزان خمینی‌شهر پیرامون آب و اقداماتی که برای این شهرستان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: مسأله آب موضوع مهمی در استان اصفهان است و از فروردین‌ماه سال جاری تاکنون جلسات ویژه‌ای را در شهرهای مختلف برگزار کردم و از نزدیک با برخی مشکلات آشنا شده‌ام و با این بازدیدها از بخش‌های مختلف می‌توانیم به حل مشکل کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی مشکلات اجتماعی استان و نبود سرمایه و تزریق نشدن پول باعث شده به خوبی مدیریت نشود و طرح‌هایی برای حل این معضل یا پیشگیری از آن در گذشته به انجام نرسد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: پروژه تونل کوهرنگ با احداث تونل سوم همراه است و 99 درصد پیشرفته فیزیکی داشته اما سد مورد نظر هنوز ساخته نشده و متوقف شده بود که این پروژه پس از سه سال مجدد از ابتدای فروردین‌ماه آغاز شد که 22 درصد پیشرفت داشته و حدود 3 سال به طول می‌انجامد و لحظه به لحظه پیگیر این پروژه هستم.

وی با بیان اینکه پروژه‌ای که باید در سال 93 به اتمام می‌رسید اکنون با فشار زیاد و سرعت در عملیات‌های پروژه و تلاش شبانه روزی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: دولت اجازه نمی‌دهد که شهرهای استان به عنوان یک قطعه‌ای از ایران سرافراز و خطه‌هایی که تمدن این کشور را داشته‌اند صدمه‌ای وارد شود و این تمدن از بین برود که دولت در مقابل مردم مسؤولیت دارد.

مهرعلیزاده اظهار کرد: صنایعی همچون ذوب‌آهن و فولاد مبارکه با مشکل روبرو هستند و اگر مذاب در کوره‌ها بماند و تخلیه نشوند هزینه‌های بسیاری را به بار می‌آورد که بیش از یک هزار میلیارد تومان خسارت می‌زند و بیکاری حدود 10 هزار کارگر را همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای مهر 96 تا شهریور 97 پیش‌بینی شد به اندازه یک سوم سال گذشته بارندگی و ورود آب در این حوزه را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: براساس جدول طراحی شده، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی‌ها مشخص شد که هر بخش چه میزان به آب نیاز دارد و به همان میزان که کشاورزی در اولویت است صنعت نیز دارای اولویت است.

استاندار اصفهان خبر داد: مبلغ 500 میلیون تومان برای آب‌رسانی با تانکر به شهرستان خمینی‌شهر اختصاص داده شد که این مبلغ به سه برابر و معادل 1.5 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که با نظارت فرماندار و مسؤولان مربوطه در شهرستان به شکل خوداجرایی انجام می‌شود و با کمک صنف کشاورزان در خصوص حل این مشکل بین کشاورزان مدیریت می‌شود.

وی اذعان کرد: برای شهرستان خمینی‌شهر مطالعاتی انجام و قرار بر این شد تا از فردا در خمینی‌شهر حدود 8 حلقه چاه و حدود 150 لیتر بر ثانیه در اختیار باغداران و آبیاری باغ‌ها اختصاص یابد و برای آب شرب نیز تمهیداتی اندیشیده شده.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در سه شهر خمینی‌شهر و فلاورجان و نجف‌آباد حدود 400 لیتر بر ثانیه آب‌رسانی انجام می‌شود، ادامه داد: دیگر نمی‌توان به وسیله لوله و نهر به باغات آب‌رسانی کنیم که با روش‌های گذشته آب زیادی تلف می‌شود و مبلغی که برای حل این موضوع اختصاص داده شده نیز ویژه حمل آب و آب‌رسانی با تانکر است.

وی در پایان اعلام کرد: در خصوص وام‌هایی که کشاورزان دریافت کرده‌اند و به دلیل خشک‌سالی در پرداخت آن‌ها با مشکل روبرو هستند نیز از سوی بانک‌ها مدارا شود و بانک کشاورزی مکلف به استمهال وام کشاورزان است.

 

انتهای پیام/م

 

استاندار اصفهان در جمع کشاورزان خمینی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل مسلح در کمتر از ۲۴ ساعت در کاشمر

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دادستان عمومی و انقلاب کاشمر گفت: عامل تیراندازی و قتل شب گذشته در شهر کاشمر صبح امروز با تلاش عوامل انتظامی در این شهر دستگیر شد.   حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده افزود: دیشب حدود ساعت ۲۲ مردی ۳۲ ساله با استفاده از سلاح وینچستر اقدام به تیراندازی و قتل مردی ۳۹ ساله در کاشمر کرد.   وی ادامه داد: صبح امروز با تلاش عوامل انتظامی قاتل در شهر کاشمر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.   دادستان کاشمر گفت: تحقیقات در خصوص انگیزه و علت این قتل آغاز شده است و پس از پایان تحقیقات اطلاع رسانی خواهد شد.   جمعیت شهرستان کاشمر بر اساس آمار خدمات رسانی مراکز بهداشت شهرستان ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است که حدود ۱۱۰ هزار نفر در شهر کاشمر و بقیه در شهر فرگ قلعه و ۲۵ روستای این شهرستان سکونت دارند.   مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • دستگیری قاتل مسلح در کمتر از ۲۴ ساعت در کاشمر
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان