Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: خطیب موقت جمعه کرمان با پرداختن به مهمترین مسائل مبتلابه فردی و اجتماعی، درباره مسائل بین الملل هم به صراحت اعلام کرد: مردم درمورد دشمنی که خلف وعده کرده است دیگر هیچ اجازه ای به مسئولین جهت مذاکره مجدد با این دشمن را نمی دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام احمد شیخ بهایی، امام جمعه موقت کرمان، امروز(اول تیر) ضمن توصیه همگان به رعایت تقوا، پرهیز از محرمات و تأکید بر انجام واجبات، گفت: شما را هشدار می دهم خطر جدی در پیش است، آینده در انتظار ماست که باید از همین لحظات آن را بسازیم؛ اگر چه عمر کم است اما باید آینده را بسازیم که فقط از طریق ترک محرمات و انجام واجبات میسر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه با بیان اینکه در میان نمازها، بر نماز جمعه تأکید ویژه شده و نام سوره ای از قرآن هم جمعه است و آیه ای نیز مستقیم در خصوص نماز جمعه آمده است؛ افزود: خداوند، مؤمنین را خطاب قرار داده است که اگر بدانند عبادت چه شوقی دارد تمام سختی ها را تحمل می کنند.


حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با اشاره به تأکید به دویدن به سمت نماز جمعو اینکه در مورد نماز جمعه تعبیر به یاد خدا «ذکر الله» شده است؛ اظهار داشت: چه عاشقانه خداوند مؤمنین را خطاب قرار داده است، حرف عقل نیست بلکه حرف عشق است هرچه مانع است را رها کن، خرید و فروش را رها کن، این به نفع شما مؤمنین است و در ادامه می فرماید وقتی نماز تمام شد، در زمین پخش بشوید بروید دنبال فضل خدا و فراوان به یاد خدا باشید.

 

 

وی با افزودن اینکه یاد خدا فقط ذکر زبانی نیست بلکه آن است همیشه در زندگی وظیفه ای که داریم را انجام بدهیم؛ به احادیثی از معصومین علیه السلام در خصوص نمازجمعه اشاره کرد از جمله اینکه پیامبرصلی الله علیه وآله فرمود «کسی که با ایمان به طرف نماز جمعه می آید، رنجی که می کشد پای خدا  بگذارد» و «هرکس که به طرف نماز جمعه می آید خدا هول قیامت را از انان دور و به بهشت می برد» امام صادق علیه السلام  فرمودهیچ قدمی به سوی نماز جمعه حرحت نمی کند مگر اینکه خدا این بدن را به آتش حرام می کند.

 

خطیب موقت جمعه کرمان به احادیثی از معصومین علیهم السلام در نکوهش ترک نماز جمعه و تبعات آن از جمله اینکه ترک کننده بدون عذر اهل نفاق است و خدا بر قلبش مهر می کند یعنی راه ورودی قلبش بسته است و... هم اشاره کرد و گفت: پیامبر فرمود«خدا بر شما نماز جمعه واجب کرده است و هر کس آن را سبک بشمارد خدا برکت در کارش قرار نمی دهد، آگاه باشید حج، زکات و کار نیک بر او نیست مگر اینکه توبه کند»

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه با تصریح به اینکه بعد از 40 سال از انقلاب هرکجا انقلابی عمل کردیم موفق شدیم؛ افزود: در سیاست به استقلال رسیدیم، در صحنه علمی موفق شدیم، در صحنه نظامی جنگ را پشت سر گذاشتیم در صحنه اقتصادی موفقیت داشته ایم و همه اینها به برکت انقلاب و ولایت فقیه بوده است.

 

حجت الاسلام شیخ بهایی ادامه داد:  در این راه مجاهدت هایی انجام شده است ما در زمینه های مختلف انقلابی عمل کردیم؛ در زمینه تبلیغات اسلامی انقلابی حرکت کردیم هر چند که در قبل از انقلاب بسیار با سختی و محدودیت مجالس اهل بیت را برگزار می کردیم اما با انقلاب، اسلام در سراسر دنیا تبلیغ می شود و این نتیجه تبلیغ انقلابی است.

 

وی با افزودن اینکه از اول انقلاب، امام(ره) دستور تشکیل شورای اسلامی را داد که بعد تبلیغات اسلامی شد؛ خاطرنشان کرد: شخصی همانند شیخ زکزاکی در نیجریه 6 میلیون نفر را تربیت کرد البته تبلیغات اسلامی نقایصی دارد که باید برطرف شود؛ الان تابستان است و هماهنگی شود جهت تبلیغ در استان؛ باید در حوزه اسلامی، انقلابی وارد شد؛ انقلابی یعنی بدون خستگی، خواب و خوراک نشناسیم و با حساب و کتاب و پرهیز از اشرافی گری و آماده شدن برای فنا شدن باشد.

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با تأکید بر اینکه کار قضایی باید انقلابی و اسلامی باشد یعنی طبق دستور شرع باشد و در اجرا انقلابی و بدون ترس از فضاسازی حکم اجرا شود؛ با اشاره به ایام تابستان گفت: مسئولین احساس تکلیف کنند و وقت جوانان را مفید پر کنند؛ الان جا و بودجه هم فراوان است که باید درست برنامه ریزی و اجرایی شود.

 

 

وی افزود: مشکلاتی همچون مشکلات اقتصادی، گرانی و آسیب اجتماعی وجود دارد که ناشی از عدم پیاده کردن دستورات اسلام و توجه نکردن به دستورات ولی فقیه است، رهبری مطالبات زیادی دارد که برخی زمین مانده است چقدر ایشان بر اقتصاد مقاومتی و تولید کالای ایرانی تأکیدکرده است؛ اگر مسئولان باید کمک کنند و تولیدکننده کیفیت را مدنظر قرار دهد و مردم در استفاده از کالا تعصب داشته باشند، موفق می شویم.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی به بالارفتن سن ازدواج در جامعه هم اشاره و بیان کرد: هزینه های سنگین را رسم کرده ایم در حالی که این ها رسوم اسلامی نیست؛ هرجا طبق دستور اسلام عمل نکنیم ضربه می خوریم، زندگی  باید بر اساس سازش باشد اما اگر بر اساس حق و حقوق باشد زندگی پایدار نمی شود الان در خبرها آمده که سکه گران شده، مطالبه جهت مهریه زیاد شده است.



وی گفت: یکی دیگر از علل مشکلات این است انقلابی عمل نکردیم و فقط به دنبال ساعت زدن در ادارات هستیم، مشکلات مردم را باید انقلابی حل کرد نباید منتظر کاغذ بازی باشیم و عامل سوم، ضعف مدیریتی است، کار را باید اهلش به عهده بگیرد در غیر این صورت کار خراب می شود.

 

خطیب موقت جمعه کرمان، نفوذ نفوذیان را یکی دیگر از علل مشکلات خواند و با بیان اینکه عده ای تربیت شده دشمن وارد سیستم می شود و الان یکی از مشکلات ما نفوذ نفوذیان است؛ دشمنان انقلاب را از دیگر عوامل مشکلات برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمنان،خیرخواه هیچ قشری در نظام نیستند و اگر نتوانستند حمله کنند به دلیل قدرت نظامی و انقلابی ما است؛ آمریکا و اسرائیل هر روز دارند نام ایران را می برند مگر ایران چکار کرده است! ایران یعنی امام، رهبری، انقلابی بودن؛ لذا مسئولین از موضع اقتدار وارد شوند، دشمن را بشناسند و دشمنی که خلف وعده کرده است مردم دیگر هیچ اجازه ای به مسئولین جهت مذاکره مجدد با این دشمن را نمی دهد.

 

وی اظهار داشت: وقتی تاریخ را مرور می کنید هیچ ظلمی به این اندازه نبوده است، ظلم دنیا را فراگرفته است؛ از طرف دیگر انقلاب ایران دنیا را فرا گرفته است در اخر می گوییم یا مهدی همه آماده اند ما منتظریم تشریف بیاورید، وقتی که شما نماز، قران بخوانید شما قیام کنید.
 

پایان پیام/480

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت فوتبال مساجد مجلس جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کانون های مساجد ایرانشهر مقام معظم رهبری خبرگزاری شبستان اوقات فراغت نمازجمعه کرمان خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند

 سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه کنفرانس صلح اوکراین به میزبانی سوئیس یک تقلید مسخره و بی معنی از یک کنفرانس واقعی با مذاکرات جدی و تاثیرگذار است، گفت: هیچ یک از سیاستمداران کشور‌های غربی و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند.

به گزارش بامداد دوشنبه اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ATV بوسنی با بیان اینکه در حال حاضر هیچکس نیست که ما با وی مذاکره کنیم، اظهار کرد: بر اساس اظهار نظر‌هایی که از رهبران اوکراین، ایالات متحده و کشور‌های اروپایی و سیاستمداران این کشور‌ها شنیده می‌شود، هیچ یک از آنها برای گفت وگوی جدی آماده نیستند.

وی در ادامه افزود: غرب تلاش می‌کند به هر طریق ممکن با استفاده از ابزار‌های دروغ‌پراکنی، باج‌خواهی یا با دادن قول‌های واهی، حداکثر تعداد ممکن از کشور‌های در حال توسعه و کشور‌های جنوب جهانی را به کنفرانس سوئیس بکشاند.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه به انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا اشاره و تاکید کرد که برای مسکو بین رئیس جمهور دموکرات یا جمهوریخواه تفاوتی وجود ندارد چرا که هر دو حزب در ایالات متحده، روسیه را دشمن خود می‌دانند و فارغ از اینکه رئیس جمهور این کشور از کدام حزب انتخاب شود، سعی خواهد کرد مسکو را شکست دهد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: اینکه ما باید از سوی مقام‌های آمریکایی یک دشمن محسوب شویم یا یک رقیب به حساب بیاییم، نکته ظریفی است، اما در هر صورت هدف واشنگتن، شکست استراتژیک روسیه است.

 ایگنازیو کاسیس وزیر خارجه سوئیس پیش‌تر در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: بنا به درخواست اوکراین، ما قصد داریم تا تابستان کنفرانسی در سطح عالی درباره صلح در اوکراین ترتیب دهیم تا برای رسیدن به هدف مشترکمان با هم همکاری کنیم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است