Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@22:58:49 GMT

رشد 12درصدی شاخص فرابورس در خردادماه

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۷۳۷۶

رشد 12درصدی شاخص فرابورس در خردادماه

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، خردادماه امسال در مجموع بازارهای فرابورس شاهد تغییر مالکیت هفت هزار و 663 میلیون ورقه به ارزش 41 هزار و 373 میلیارد ریال بود که این حجم دادوستد در 808 هزار نوبت انجام شد.

پرونده بازار فرابورس ایران در سومین ماه از فصل بهار با سبزپوشی شاخص کل فرابورس (آیفکس ) و رشد ارزش بازار و همچنین معاملات بسته شد؛ به طوری که در این ماه آیفکس با رشد 12 درصدی در بالاترین سطح تاریخی خود یعنی یک‌هزار و 242 واحدی ایستاد و ارزش بازار و معاملات نیز به ترتیب 6 و 20 درصد رشد را در پایان این ماه تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سهامداران و معامله‌گران فرابورس ایران نیز در 18 روز معاملاتی خردادماه، روزانه به طور متوسط 426 میلیون ورقه به ارزش 2 هزار و 298 میلیارد ریال را دست به دست کردند.

در بازار ابزارهای نوین مالی که شاهد جابجایی 223 میلیون ورقه به ارزش 27 هزار و 594 میلیارد ریال بودیم سه ابزار معاملاتی اوراق بدهی، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن به ترتیب با رشد 110، 173 و 17 درصدی در حجم و 87، 254 و سه درصدی در ارزش معاملات روبرو شدند.

در ماهی که سپری شد ارزش معاملات خرد بازار سهام نیز به 12 هزار و 937 میلیارد ریال رسید.

گروه فلزات اساسی با سه هزار و 402 میلیارد ریال معاملات، سهم 26 درصدی از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفت و در جایگاه نخست صنایع فرابورسی ایستاد.

پس از آن گروه‌های محصولات شیمیایی، انبوه‌سازی، سرمایه‌گذاری‌ها و پیمانکاران صنعتی در رده دوم تا پنجم صنایعی قرار گرفتند و با بالاترین میزان ارزش معاملات روبرو شدند.

بیست و هشتم خرداد نیز نماد «اخزا6211» در بازار ابزارهای نوین مالی- گروه اوراق تامین مالی اسناد خزانه اسلامی- عرضه شد و هر ورقه از این سری اوراق 966 هزار ریال قیمت خورد. تاریخ سررسید این اوراق بیست و دوم مرداد ماه سال 1398 است.

افزایش نرخ دلار، افزایش ارزش جایگزینی شرکت ها و ورود نقدیندگی جدید از مهم ترین عوامل اصلی رشد بورس و فرابورس در خردادماه بود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست رشد فرابورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۲۲۷۹ واحدی به ۲,۲۴۷,۴۶۵ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ با افت ۱۲۲۷۹ واحدی به ۲,۲۴۷,۴۶۵ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۱۰۴.۷۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۷۸۱ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۵,۵۶۶ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۰,۱۱۳.۲۳۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۶۱۴,۷۴۰.۹۴۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 750633

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • آینده بورس در چند پرده
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳