Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نورالله اسعدی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی مرکز جستجو و نجات دریایی در بنادر مختلف استان بوشهر اظهار داشت: مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر ۱۳ گانه استان در تمام شبانه‌روز آماده خدمات رسانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، شماره تلفن ۱۵۵۰ را برای تماس دریانوردان حادثه دیده در خلیج فارس عنوان کرد و گفت: دریانوردان در خلیج فارس می‌توانند با تماس با شماره تلفن ۱۵۵۰ خدمات لازم را از مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر دریافت کنند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از نجات سرنشینان لنج باری در خلیج فارس خبر داد و بیان کرد:یک فروند شناور لنج باری که از بندر دوبی به مقصد بندر بوشهر در حرکت بود، در حوالی بندر دیر به سبب آبگرفتگی از ادامه مسیر بازماند.

اسعدی با بیان اینکه در پی اعلام اضطرار موتور لنج باری بلا فاصله و در کوتاه‌ترین زمان شناور عملیاتی ناجی ۸ به موقعیت اعلام شده اعزام شد افزود: با رسیدن ناجی ۸ به موقعیت اعلام شده و رویت شناور نیمه مغروق به سرعت عملیات انتقال سرنشینان صورت گرفت و هر ۵ خدمه لنج باری به شناور ناجی ۸ منتقل شدند.

وی از غرق شدن این شناور خبرداد و خاطر نشان کرد: با توجه به حجم وسیع آبگرفتگی شناور و فرو رفتگی آن در آب، انجام عملیات نجات موتور لنج حادثه دیده امکان پذیر نبود لذا شناور حادثه دیده در همان مکان غرق شد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: شناور ناجی ۸ پس از انجام عملیات، به موقعیت خود در اسکله بندر دیر بازگشت و نجات یافتگان را تحویل مسئولان مستقر بر روی اسکله داد.

اسعدی از سلامتی نجات یافتگان این حادثه خبرداد و تاکید کرد: به دریانوردان توصیه می‌شود ماشین آلات، موتور، بدنه و تجهیزات ایمنی و مقابله با حریق شناور را پیش از انجام سفر دریایی کنترل کنند تا دچار بحران نشوند.

انتهای پیام/م

امدادگران بنادر و دریانوردی استان بوشهر ۵ سرنشین شناورغرقی نجات دادند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١۴٠٣ و تا ساعت ۶:۳۰، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک