Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@03:35:37 GMT

شربتی دل چسب که اعصابتان را آرام می کند

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۲۳۱۷۳

 شربت آناناس حاوی ویتامین‌های A ، B۶ ، C ، کلسیم، آهن، پروتئین، منیزیم، فیبر، کربوهیدرات، فولات، سدیم، پتاسیم، قند، فسفر، آنتی‌اکسیدان و بروملین است.

برای بررسی خواص شربت آناناس و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهم‌ترین خواص شربت آناناس

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی ؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت آناناس اظهار کرد: این شربت به علت داشتن بروملین زخم‌ها را التیام می‌بخشد، زیرا جریان خون را بهتر می‌کند و مواد مغذی را زودتر به زخم‌ها می‌رساند بنابراین افرادی که جراحی به ویژه عمل بینی کرده‌اند باید از شربت آناناس استفاده کنند، چون این شربت زخم‌ها را ترمیم و کبودی‌ها را برطرف می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت آناناس بیان کرد: این شربت خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ شربت آناناس ضدالتهاب است و درد‌های ناشی از آرتریت را هم رفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت آناناس قلب و اعصاب را تقویت می‌کند و اضطراب و استرس را هم از بین می‌برد؛ این شربت نقش موثری در کاهش وزن و احساس سیری افراد دارد و موجب تقویت دستگاه گوارش هم می‌شود.

عظمایی با اشاره به مفید بودن شربت آناناس برای زنان باردار یادآور شد: این شربت استخوان‌ها و دندان‌ها را محکم و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند؛ شربت آناناس تاثیر چشمگیری در تقویت بینایی، جوان‌سازی، لطافت و رفع چین و چروک پوست دارد.

 

 

مواد لازم برای تهیه شربت آناناس (پنج تا ۶ نفر)

آناناس رسیده                           یک عدد
آب                                             یک لیتر
عسل                                          به مقدار لازم
وانیل                                          نصف قاشق چای‌خوری
آب لیموترش تازه                      یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه شربت آناناس

- نخست آناناس را پوست بکنید و به قطعات کوچک تقسیم کنید سپس آن را داخل مخلوط‌کن بریزید.
- آناناس مخلوط شده را داخل قابلمه بریزید و آب را هم به آن اضافه کنید.
- قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد پس از اینکه کمی حرارت مواد درون قابلمه کاهش پیدا کرد عسل، وانیل و آب لیموترش تازه را به آن اضافه کنید.
- مواد را به طور مرتب هم بزنید تا شربت قوام بیاید.
- پس از خنک شدن شربت، آن را داخل یخچال بگذارید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: طب سنتی طب جراحی قلب استرس کاهش وزن زنان پوکی استخوان چین و چروک پوست طب سنتی کاهش وزن آناناس شربت اعصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، پیکر مطهر شهید پاسبان ظهر پنجشنبه از محل تیپ ۳۸ زرهی ارتش تا میدان حضرت ولیعصر (عج) تربت جام بر دستان اقشار مختلف مردم شهید پرور و ولایتمدار این شهرستان و مسؤولان نظامی و اجرایی محلی تشییع شد.

پس از اقامه نماز، پیکر مطهر شهید در قطعه شهدای آرامستان بهشت نبی (ص) تربت جام به خاک سپرده شد.

شهید معظم محمدابراهیم پاسبان در سال ۱۳۴۶ در تربت جام دیده به جهان گشود و با شروع جنگ تحمیلی در قالب نیروی وظیفه سپاه پاسداران عازم جبهه و در پنجم دی ماه ۶۵ در منطقه آبادان بر اثر بمباران شیمیایی دشمن بعثی به درجه جانبازی نائل شد.

سرانجام پس از تحمل سال‌ها رنج و درد ناشی از جراحات و عوارض شیمیایی در پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به آرزوی دیرینه اش رسید و شربت شهادت نوشید.

کد خبر 6088666

دیگر خبرها

  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • خواص گل سرخ + فیلم
  • جوی آرام و پایدار در لرستان
  • پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت
  • خواص جکوزی برای پوست
  • پیش بینی افزایش دمای هوا در مازندران
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر ۲۳ سال آب‌های آرام شد
  • رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟
  • خواص میوه خشک برای کودکان