Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ رئیس کمیسیون توسعه عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با توجه به اجرای طرح سبزه‌میدان و همچنین پیاده‌راه؛ ساخت پارکینگ جدید در هسته مرکزی شهر زنجان متوقف می‌شود.

عباس راشاد  اظهار کرد: در حال حاضر دو طرح بزرگ سبزه‌میدان و پیاده‌راه در دستور کار شهرداری برای اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون توسعه عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه خود پیاده‌راه در واقع بخشی از طرح سبزه‌میدان است؛ بیان کرد: البته مبحث پیاده‌راه مربوط به این دوره از شورا نیست و قبلا نیز در قالب گذرهای مختلف این طرح اجرایی شده و امتحان خود را پس داده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری با اجرای طرح پیاده‌راه در واقع به دنبال ایجاد فضای آرام برای شهروندان است؛ افزود: البته این طرح صرفا مختص شهر زنجان نبوده و در اغلب شهرهای کشور و بلکه شهرهای مشهور جهان اجرایی شده است.

راشاد با اشاره به اینکه امروزه تردد بسیار خودروها در هسته مرکزی شهر موجب ایجاد پیچیدگی‌های ترافیکی شده است؛ بیان کرد: برای حل این گره و پیچیدگی ترافیکی ما باید محدودیت‌هایی را اعمال کنیم که پیاده‌راه یکی از آنها است.

رئیس کمیسیون توسعه عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در منتهی الیه سعدی جنوبی در جوار ایستگاه‌ راه‌آهن انجام یک سری اقدامات مهندسی در حال اجرا است؛ افزود: ولی اجرای طرح پیاده‌راه به صورت رسمی از 15 تیرماه آغاز خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اینکه هم اکنون سه پارکینگ در هسته مرکزی شهر در حال ساخت است و از طرفی محدودیت برای خودروها اعمال می‌شود؛ گفت: ساخت پارکینگ در گذشته اشتباه بوده است و امروز چند پارکینگ طبقاتی در زنجان در حال ساخت است.

راشاد با اشاره به اینکه علت این اشتباه نیز تاخیر در ارائه طرح جامع مطالعات ترافیکی به دست شورا و شهرداری بوده است؛ افزود: هرچند این پارکینگ‎ها بازهم کاربرد خاص خود را دارند و می‌توان در مناسبت‌های مختلف از آن استفاده کرد؛ چه بسا که خود شهرداری نیز از آنها منفعت دارد و برای درآمدزایی ساخته شده است.

رئیس کمیسیون توسعه عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: در عین حال با توجه به اعمال محدودیت‌های ترافیک؛ ساخت پارکینگ جدید در هسته مرکزی شهر متوقف شده و ساخت پارکینگ را به محدوده میانی شهر یعنی سه پایانه‌ای که قرار است؛ ساخته شود، می‌بریم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست رئیس کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر زنجان ساخت پارکینگ جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی از مهمترین وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

وی افزود: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها عنوان کرد و گفت: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان به قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی و بهسازی شد.

اسماعیلی به برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی آن طی امسال  اشاره کرد و گفت: در ۲ لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان زنجان پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، خاطر نشان کرد:۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

دیگر خبرها

  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد