Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: زماني که صحبت از تحريم به ميان مي آيد ضرورت دستيابي به خودباوري ملي بيش از پيش احساس مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «سيد ضياء هاشمي» امروز(شنبه) در ديدار رئيس سازمان فني و حرفه اي کشور، اين سازمان را به دليل «مهارت آموزي» از جمله مراکز آموزشي بسيار مهم کشور دانست و افزود: نتيجه خود اتکايي و تقويت نيروي انساني در داخل، توانمندسازي سرمايه هاي انساني براي گذر از فشارها و سختي هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآورشد: ايرنا به عنوان خبرگزاري ملي که به 9 زبان اخبار خود را منتشر مي کند، آماده همکاري همه جانبه با سازمان فني و حرفه اي کشور براي اطلاع رساني و اقداماتي همچون تهيه ويدئوهاي آموزشي علمي-مهارتي و برندسازي براي سازمان فني- حرفه اي کشور است.
** مدرک گرايي بزرگترين چالش آموزشي کشور
رئيس سازمان فني و حرفه اي کشور نيز در اين ديدار گفت: ناآشنايي جامعه با مهارت ها و حاکميت مدرک گرايي و بي توجهي به آموزش، يک چالش کليدي در جامعه است.
«سليمان پاک سرشت» افزود: مسير حرکت نظام هاي آموزشي در اغلب کشورهاي جهان به سوي مهارت آموزي است، در حالي که نظام آموزشي ايران از اين رويه پيروي نمي کند.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي اضافه کرد: تصور جامعه از مهارت آموزي بيشتر کار «يدي و فيزيکي» است، به همين دليل گمان مي شود اگر کسي توانمندي علمي نداشته باشد بايد به سمت مهارت آموزي برود، در حالي که دانش بدون مهارت، نقص دارد.
پاک سرشت تصريح کرد: استفاده از مهارت در حوزه آموزش علاوه بر کاهش بيکاري، مي تواند به ايجاد رضايت از زندگي و افزايش بهره وري فردي منجر شود.
رئيس سازمان فني و حرفه اي کشور تاکيد کرد: بايد به بحث مهارت آموزي به عنوان يک پروژه ملي نگاه کنيم؛ زيرا نقص مهارت حتي در سطوح مديريتي کشور نيز وجود دارد.
وي خاطرنشان ساخت: با توجه به اينکه در کشور به مهارت آموزي به طور جدي توجه نشده است، بايد به مدل هاي جديدي در فرآيند مهارت آموزي انديشيد؛ اين مساله در سياست هاي جديد سازمان فني و حرفه اي گنجانده شده است.
پاک سرشت بر ضرورت مهارت آموزي از سوي بخش خصوصي نيز تاکيد کرد و گفت: بخش خصوصي بايد متولي آموزش و همچنين جذب نيروهاي آموزش ديده شود تا بخش دولتي فقط به وظيفه حاکميتي خود بپردازد.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با يادآوري مقاومت هايي که نسبت به خصوصي سازي در حوزه مهارت آموزي انجام مي شود، گفت: اکنون 11 هزار آموزشگاه آزاد اقدام به مهارت آموزي مي کنند.
وي افزود: اين سازمان قصد همکاري با کانون عالي کارفرمايي و اتاق بازرگاني را دارد تا ضمن عهده دار شدن آموزش، نيروي آموزش ديده را جذب کنند.
اين مقام مسئول با بيان اينکه نيازهاي جامعه را بايد به مهارت تبديل کرد، گفت: آموزش و پرورش در حال اجراي طرح «ايران مهارت» است تا دانش آموزان با گذراندن آن بتوانند به هنگام دريافت ديپلم، يک گواهي مهارت آموزي نيز اخذ کنند.
رئيس سازمان فني و حرفه اي به اهميت جايگاه ايرنا اشاره کرد و گفت: ضروري است با همکاري رسانه ها بويژه ايرنا، به بازتاب فعاليت هاي انجام شده تاکنون پرداخت زيرا جامعه انتظار دارد از نتيجه اقدامات انجام شده آگاه شود و براي پاسخگويي به اين نياز بايد از ابزار رسانه بهره مند شويم.
پاک سرشت با بيان اينکه خبرگزاري ايرنا در انتشار اخبار فعاليت دولت ها و بازتاب مسايل جامعه جايگاه رفيعي دارد، افزود: حضور ايرنا مي تواند به ايجاد فضايي براي گفتمان ملي کمک کند.
رئيس سازمان فني و حرفه اي کشور پس از گفت وگو با مديرعامل ايرنا، از بخش هاي مختلف اتاق خبر داخلي و خارجي خبرگزاري رسمي کشور بازديد کرد.
اقتصام ** م.خ ** 2023
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛رضامرادصحرایی افزود: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد،

وي گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می شود و تعداد دانش آموزان در رشته های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد.بنابراین تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد معادل ۲ درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت در اختیار شرکت‌ها و صنایعی قرار خواهد گرفت که اقدام به تاسیس هنرستان جوار آن شرکت می‌کنند. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش متمرکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها به آموزش مهارت به دانش‌آموزان غیر از رشته فنی و حرفه‌ای اختصاص پیدا خواهد کرد. 

صحرايي درخصوص برنامه آموزشی استان‌ها برای سال تحصیلی جدید، گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغیبر داشته باشد. امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و امیدواریم این موضوع نیز به زودی به ثمر برسد. یکی از کارهای آیین‌نامه اخیر این است که ۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت آموزی باید تغییر پیدا کند.  

وی بیان کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب یک طرح اعلام شده است. کمیسیون آموزش مجلس آن را تصویب کرده و در نوبت صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

صحرایی در پاسخ به سوالی درباره دریافت شهریه برای مهارت آموزی نیز گفت: اگر قانونی در مجلس است که اعلام کرده گرفتن هزینه مهارت آموزی غیرقانونی است، آن قانون مبناست. ما قانونی نداریم که اعلام کرده باشد گرفتن هزینه مهارت‌آموزی غیرقانونی است. اینکه سال گذشته گرفته نشده به این معنا نیست اخذ هزینه مهارت‌آموزی امسال غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است