Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:48:55 GMT

تلاش برای ساماندهی شرایط توزیع فیلم‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۶۰۱۴۰

تلاش برای ساماندهی شرایط توزیع فیلم‌ها

مدیر امور استان‌های ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری بیان کرد که قرار است برای ساماندهی بهتر شرایط توزیع غیر مجاز فیلم ها در مراکز فروش به بازاریاب‌ها کارت مخصوصی داده شود تا از این طریق مراکز فروش فقط از افراد مشخصی محصولات را خریداری کنند.

به گزارش ایسنا، همایش ساماندهی عرضه محصولات فرهنگی با حضور مهدی یزدانی _دبیرکل ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری_ و نادر معماری _ مدیر امور استان‌های ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری_ و همچین شرکت‌های پخش و توزیع محصولات فرهنگی ظهر امروز ۱۰ تیرماه در پردیس سینمایی «ملت» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادر معماری مدیر امور استان‌های ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری در سخنانی بیان کرد: در این همایش سعی داریم شرایط بهبود وضعیت شبکه نمایش خانگی را مرور کنیم. در چند ماه گذشته، برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم تا با شرکت‌های پخش صحبت کنیم و مشکلاتی که بین این شرکت‌ها وجود دارد و مشترک هستند را ارزیابی کنیم و برایشان راه حلی فوری پیدا کنیم.

او ادامه داد: با توجه به عرضه محصولات غیرمجاز و حتی عرضه این محصولات به صورت قانونی در شبکه‌های مجازی، بازار شبکه نمایش خانگی ضعیف شده است. در این میان شاید برخی نیز تصمیم گرفتند تا شغل‌شان را عوض کنند و البته روز به روز هم شرایط این حوزه بدتر می‌شود. اکنون حدود ۲۳۰ نفر در این شرکت‌ها مشغول فعالیت هستند و از این راه ارتزاق می‌کنند.

مدیر امور استان‌های ستاد صیانت از آثار سینمایی اضافه کرد: اخیرا در ستاد صیانت به این نتیجه رسیدیم که اگر بتوانیم افرادی که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند را شناسایی کنیم بسیاری از مشکلات ما برطرف می‌شود. برای جلوگیری از آن برای همه بازاریاب‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند کارت‌های متحدالشکلی طراحی شده که هر کدام سه ماه اعتبار دارند. در واقع با این کارت بازاریاب‌ها هویت پیدا می‌کنند و باید از داشتن آن به نفع شرکتی که در آن فعالیت می‌کنند استفاده کنند. در این حالت مراکز فروش محصولات باید فقط از کسانی این محصولات را خریداری کنند که کارت داشته باشند.

او درباره اینکه برگه‌های اطلاع رسانی نیز به مراکز فروش ارائه خواهد شد، توضیح داد: ما به هر یک از بازاریاب‌ها برگه‌های اطلاع‌رسانی می‌دهیم تا آن را در اختیار مراکز فروش قرار دهند تا از این طریق مراکز فروش مانند سوپرمارکت‌ها شرکت‌های معتبر را بشناسند و از آن آگاهی داشته باشند و از خرید محصولات غیرمجاز جلوگیری کنند. برنامه‌ای هم تهیه شده است که مشخص می‌کند چه بازاریابی به کدام مراکز فروش رجوع کرده است و در این حالت امکان پیگیری فعالیت‌های او وجود خواهد داشت.

معماری افزود: برگه‌هایی برای اخطاریه هم به فروشگاه‌هایی که محصولات غیرمجاز در آن‌ها به فروش می‌رسد تهیه شده که بازاریاب در زمان مراجعه به آن محل باید آن را شناسایی کند و به بازرس شرکت پخش اطلاع دهد تا از این طریق بتوان پیگیری کرد و جلوی این اتفاق گرفته شود. اگر بازاریابی موردی را اعلام نکند در صورتی که در آن محل تخلفی صورت گرفته، دو حالت وجود دارد یا شخص کاملا بی‌توجه نسبت به وظیفه خود است و یا اینکه خودش هم در این امر همکاری داشته است. بنابراین باید به این نکته توجه کنیم که اگر این فضاها از محصولات غیرمجاز پاک شود درآمد خود شما بالاتر می‌رود. اگر بازاریابی محل توزیع گسترده یک اثر را شناسایی کند و به ما اطلاع دهد از یک تا ۱۰ میلیون تومان پاداش دریافت خواهد کرد.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخی بین بازاریابان شرکت پخش و مدیر امور استان‌های ستاد صیانت صورت گرفت که در آن معماریان بیان کرد: بازیاب‌ها و مراکز فروش تعهد می‌کنند که صرفا محصولات مجاز را عرضه کنند. ما از طرف ستاد صیانت به صورت دوره‌ای و تصادفی به مراکز فروش سر می‌زنیم و چک می‌کنیم که شرایط چگونه است و بازاریاب کارش را به درستی انجام داده است یا نه. برگه تخلف توسط بازرس مرکز پخش به فرد یا مرکز متخلف داده خواهد شد و فرد بازاریاب نباید خودش اقدام کند.

در پایان مراسم نیز از بین افرادی که حضور داشتند قرعه کشی شد و جوایزی به این افراد از طرف ستاد صیانت اهدا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک

به گزارش «تابناک»، بهزاد ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در ارتباط با مضرات مصرف سیگارهای الکترونیک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اظهار کرد: درباره مضرات سیگارهای الکترونیک در رسانه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. سیگارهای الکترونیک جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شوند و تمام این سیگارها از مسیرهای غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کرده‌ایم، افزود: موضوع خطرات سیگارهای الکترونیک، قوانین ممنوعیت فروش و وجود این محصولات در بازار غیررسمی کشور در این جلسه مطرح شد و مقرر گردید ستاد برنامه ریزی لازم را برای برخورد با این کالای قاچاق با همکاری ارگان های ذیربط انجام دهد.  

ولی‌زاده درباره برخورد با متخلفان عرضه محصولات دخانی نوپدید گفت: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از طریق مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی اماکن فروش دخانیات و برخورد با متخلفانی که سیگارهای الکترونیک را عرضه می‌کنند، بخشنامه‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار ۲ وزارتخانه

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. موضوع مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار دو وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «صنعت، معدن و تجارت» قرار گرفته است.

زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم

وی درباره برخی از تقاضاها برای رسمیت بخشیدن عرضه سیگارهای الکترونیک به صورت قانونی گفت: اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگارهای الکترونیک صورت گرفته اما تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگارها انجام می‌شود. وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگارهای الکترونیک نمی‌رود؛ چرا که مضرات این سیگارها شناخته شده است.

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک

ولی‌زاده گفت: وزارت بهداشت نسبت سمی بودن و سرطان‌زا بودن مواد سیگارهای الکترونیک گزارش داده است؛ همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است. افرادی که با وجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها صورت گرفته و هشدارهای داده شده، نسبت به مصرف این سیگارها اقدام می‌کنند، با اراده خود از مواجهه با خطرات این محصولات آسیب‌رسان استقبال می‌کنند.

اعتیاد جوانان؛ هدف صنایع دخانی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه این یک باور غلط است که سیگارهای الکترونیک دارای آسیب کمتری هستند، افزود: نگاه مردم باید نسبت به محصولاتی که آسیب‌رسان سلامت هستند تغییر کند و در ارتباط با مصرف این کالاها باید تجدید نظر کنند. هدف صنایع دخانی از تولید و ترویج این محصولات به اعتیاد کشاندن نوجوانان و جوانان به نیکوتین و حفظ بازار سمی و مرگبار خود است. این صنایع باید بهای اقدامات خود را بپردازند.  

گزارش تخلف فروش سیگارهای الکترونیک به ۱۹۰

وی با بیان اینکه سیگارهای الکتروینک جزو موارد قاچاق هستند، ادامه داد: مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگارهای الکترونیک را گزارش کنند

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود