Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@04:52:48 GMT

88 میلیارد ریال بودجه برای یک جشنواره بین المللی

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۸۰۶۳۲

88 میلیارد ریال بودجه برای یک جشنواره بین المللی

رکنا: مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بودجه امسال این بنیاد 88 میلیارد ریال است که تخصیص این بودجه تا پایان سال حدود 60 یا 65 میلیارد ریال خواهد بود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) گفت: توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر، جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) را به لحاظ تامین هزینه ها تقویت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودرضا برازش در گفتگوبا ایرنا در مورد شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) که در دهه کرامت برگزار می شود، افزود: طی 15 دوره گذشته برگزاری این جشنواره به جنبه اقتصادی آن توجه نشده و از محل تولیدات این جشنواره درآمدزایی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به گستردگی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) که در 31 استان و کشورهای مختلف برگزار می شود، انتظارات از بنیاد امام رضا (ع) بسیار زیاد است اما درمقابل این بنیاد برای پاسخگویی به این انتظارات بودجه محدودی دارد.

وی اظهار کرد: همه نهادهای دست اندرکار برگزاری این جشنواره دراستانها انتظار کمک مالی برای برگزاری برنامه های جشنواره امام رضا (ع) را دارند، ازسوی دیگرهمه استانها وسازمانها توقع دارند از هر برنامه حداقل 2 یا سه نفر به آیین اختتامیه دعوت شوند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) درباره پیشینه این جشنواره گفت: برای نخستین بار این جشنواره در قالب یک برنامه فرهنگی شعر در مشهد کلید خورد و از آنجا که بسیار مورد استقبال گرفت، سال بعد تعداد برنامه های جشنواره در مشهد به هشت مورد افزایش یافت که در ادوار بعدی گسترده تر شد.

برازش گفت: یکی از مهمترین توفیقات جشنواره امام رضا (ع) توجه دادن اقشار مختلف با مدل های متنوع به اهل بیت (ع) است لذا هر سال در برگزاری جشنواره امام رضا (ع) تلاش شد تا با توسعه کمی و کیفی، مشارکت مردم در این جشنواره و عمق تاثیرات آن بیشتر شود.

برازش اظهار کرد: در طول 15 دوره برگزاری جشنواره امام رضا (ع) آثار فرهنگی و هنری زیادی گردآوری شده که درصدد برآمدیم از امسال این دستاوردها را دسته بندی و در قالب نمایشگاهی در دهه کرامت به نمایش بگذاریم.

وی گفت: براساس سیاست های مشخص، بنیاد امام رضا (ع) به طور مستقیم نباید نسبت به نشر دستاوردها و آثار فرهنگی و هنری هر دوره جشنواره اقدام کند بلکه باید محرک سایر نهادها و مردم در این مورد باشد.

بودجه 88 میلیارد ریالی بنیاد امام رضا (ع)

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بودجه امسال این بنیاد 88 میلیارد ریال است که تخصیص این بودجه تا پایان سال حدود 60 یا 65 میلیارد ریال خواهد بود.

برازش اظهار کرد: اگر برای پاسخگویی به انتظارات همه استانها و همه سازمانها برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری مرتبط با جشنواره به هر استان 500 میلیون ریال نیز اختصاص یابد کل این عدد 15میلیارد و 500 میلیون ریال می شود که باید هزینه برگزاری مراسم بزرگ اختتامیه جشنواره امام رضا (ع) را به این مبلغ افزود.

وی افزود: بخش عمده ای ازبودجه این بنیاد به سمت حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری استانها چه در جشنواره و چه در طول سال سوق می یابد وبخشی نیز صرف هزینه های جاری برای نگهداشت و پرداخت دستمزد 30 نفر در تشکیلات این نهاد می شود.

وی گفت: هزینه بخشی از برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) توسط مردم تامین می شود، به عنوان مثال فروشندگان گل برای گلباران حرم رضوی به عنوان یکی از برنامه های جشنواره امام رضا (ع) درفروش هرشاخه گل 70 درصد تخفیف اعمال

می کنند.

وی اضافه کرد: برخی سازمان ها و شرکت های خدماتی نیز در دهه کرامت، خدمات خود را کمتر از نرخ مصوب ارائه می دهند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) گفت: شانزدهمین جشنواره امام رضا (ع) به مناسبت دهه کرامت از 23 تیرماه تا 2 مردادماه در 31 استان ایران و کشورهای مختلف جهان برگزار می شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / وحید مرادی در زندان کرج کشته شد + عکس

قرار زایمان یک هفته پس از کنکور بود بچه عجول بود! + عکس

20 خودروی نمایندگان مجلس به سرقت رفت + جزییات

ابرها و برف های ایران در آسمان دزدیده می شوند!

درگیری خونین آقای خواننده با قهرمان کشتی جهان در آبادان

پسر فرماندار در هواپیما دختری را آزار داد! / این مرد آزاد است

شوک بزرگ به ابراهیم تاتلیس/ این بار پسرش تهدید به قتل شد

این مرد مار زنگی زخمی را به داخل ماشین همسایه انداخت +عکس

ببینید 11 عضو خانواده هندی را چطور کنارهم دار زده اند! + فیلم 16+

جوان سیاه پوستی که با صابون سفید پوست شد+عکس

فوری / حادثه وحشتناک هواپیمای مسافربری در آسمان ساری

فیلمبردار سینما من را بی هوش کرد و از او حامله شدم! + جزییات هولناک

تجاوزکفتار پیربه نوه ونتیجه اش/ پدربزرگ کثیفم را به طرز فجیعی کشتم!+عکس

نقشه عجیب دانش‌آموز۱۵ساله همدانی برای دنبال کنندگان سایت های ناجور+عکس

وقتی زن بی لباس در را به روی پیک موتور باز کرد! + عکس

تجاوز یعنی رابطه بدون موافقت زن و مرد!

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت اقتصاد جشنواره اقتصادی مدل امام رضا بودجه جشنواره بین المللی مجلس شورای اسلامی بین المللی عکس دختر زن فیلم مرد من قتل ازدواج ایران تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش جادوی سیاه به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

کد خبر 6089511

دیگر خبرها

  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی