Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم تقویت سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن استان گفت: اقدامات توسعه‌ای متناسب با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود در استان انجام شود. ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به مناسبت هفته صنعت و معدن اظهار داشت: استان سمنان از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه صنعت و معدن برخوردار است که باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد و اقدامی مؤثر برای تقویت آن انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات مطلوبی که در حوزه صنعت و معدن و تجارت استان سمنان انجام‌شده است تأکید کرد: در شرایط فعلی باید بیش‌ازپیش به مقوله رونق تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی توجه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و معادن استان سمنان در اولویت قرار گیرد افزود: اجرای طرح‌های توسعه‌ای متناسب با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود در بخش‌های صنعتی و معدنی در سراسر استان اجرایی شود.

وی با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلفی و به‌ویژه در نقاط قوت استان در دستور کار قرار گیرد تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و مدیران بانکی باید برای افزایش نرخ اشتغال و رونق تولید در استان تلاش و همکاری کنند.

شاهچراغی با اشاره به سهم ویژه صنعت در حوزه اشتغال و اقتصاد اذعان کرد: امروز سمنان از پتانسیل‌های خوبی در بخش صنعتی و معدن برخوردار است که باید از این ظرفیت به بهترین نحو بهره‌گیری کرد.

وی ابراز داشت: واحدهای تولیدی استان باید احیا شوند و برای توسعه صادرات و تأمین بازار فروش نسبت به ارتقای سطح کیفی محصولات گام بردارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مردم کالای باکیفیت و باقیمت مناسب می‌خواهند اعلام کرد: برای تحقق شعار سال باید اقدامی عملیاتی در این راستا انجام شود تا مردم بتوانند برای مشارکت در خرید و حمایت از کالای ایرانی اقدام کنند.

انتهای پیام/م

R41366/P1486/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

بتول دانش شهرکی شامگاه جمعه در شورای سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستانهای ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت: وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم