Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از کابل، وزارت دفاع آمریکا از افزایش 73 درصدی تلفات غیرنظامیان در جنگ افغانستان خبر داد.
رسانه های جمعی افغانستان به نقل از گزارش «پنتاگون» اعلام کردند: شمار تلفات غیرنظامیان شامل کشته ها و زخمی ها از اواخر ماه دسامبر سال 2017 تا پایان ماه مه (شش ماه گذشته) در مقایسه با زمان مشابه سال قبل آن 73 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مدت چهار هزار و دویست و بیست و سه غیرنظامی در افغانستان کشته یا زخمی شدند که یک چهارم این آمار کشته ها و سه چهارم آن زخمی های غیرنظامی هستند.
وزارت دفاع آمریکا بدون اشاره به تلفات غیرنظامیان براثر بمباران نیروهای آمریکایی افزود: بخش عمده این تلفات ناشی از انفجار بمب های دست ساز بوده است.
پنتاگون در این گزارش از افزایش 14 درصدی تلفات نیروهای امنیتی افغان خبر داد و اعلام کرد: از زمانی که عملیات نیروهای امنیتی افغان شکل تهاجمی به خود گرفته، شمار تلفات نیروهای امنیتی کاهش یافته است.
براساس گزارش سازمان ملل متحد، 295 غیرنظامی افغان براثر حملات هوایی نظامیان خارجی در سال 2017 کشته و 336 غیرنظامی دیگر زخمی شدند که این میزان در مقایسه با سال 2016 افزایش 7 درصدی داشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آمريکا افغانستان تلفات غيرنظاميان پنتاگون کشته زخمي افزايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست

حماس در عملیاتی غافل‌گیرکننده در جنوب فلسطین اشغالی یک مقر فرماندهیِ تازه‌تأسیس برای بمباران رفح را هدف قرار داد و دست‌کم ۳ نظامی صهیونیست را به هلاکت رساند.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان