Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:30:45 GMT

کرمان ۹۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد‌

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۷۲۴۶۱

کرمان ۹۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد‌

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان با بیان اینکه ظرفیت ایجاد منابع جدید آبی در دشت‌های اطراف کرمان برای حفر چاه وجود ندارد گفت: در سال جاری ۹۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در شهر کرمان وجود دارد. ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمد زین‌الدینی صبح امروز در دومین همایش ائمه جمعه و بخشداران کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و بابایی فرماندار کرمان در راین برگزار شد اظهارداشت: امروز شرایط بحرانی در بحث آب در شهرستان کرمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 136 حلقه چاه داریم که تامین آب از طریق آنها انجام می‌شود گفت: 289 هزار واحد مسکونی در شهرستان کرمان است که انشعاب آب دارند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان با اشاره به اینکه 2 هزار و 700 کیلومتر شبکه آبرسانی در شهرستان کرمان است افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب بسیار ضروری است و در این زمینه باید فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه هزار و 900 لیتر بر ثانیه تامین آب شهر کرمان انجام می‌شود بیان کرد: بحران آب از سال 92 در شهر کرمان بسیار جدی است و در سال جاری 900 لیتر بر ثانیه کمبود آب در شهر کرمان وجود دارد.

زین‌الدینی با اشاره به اینکه از مهر 96 شرکت آب و فاضلاب برنامه گذر از بحران را انجام می‌دهد افزود: متاسفانه ظرفیت ایجاد منابع جدید آبی در دشت‌های اطراف کرمان برای حفر چاه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه عمق چاه‌ها از 40 متر به حدود 110 متر رسیده است بیان کرد: ذخایر منابع تامین آب شهرستان بسیار کاهش پیدا کرده و چاره‌ای جز صرفه‌جویی وجود ندارد.

در این همایش علی‌اکبر علیدادی‌سلیمانی امام جمعه راین با اشاره به اینکه مردم راین 65 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند که دو شهید گمنام در این مکان دفن هستند اظهارداشت: مردم راین 12 هیئت عزاداری باشکوه دارند که نشان از توجه آنها به اعتقادات مذهبی آنها است.

وی با اشاره به اینکه دویست نفر از بانوان راینی توسط معین اقتصادی به‌کار گیری شدند و به صنایع دستی مشغول هستند گفت: مهاجرت از راین به‌دلیل نبود اشتغال در بخش وجود دارد و امیدواریم مسئولان برای بیکاری در این منطقه کاری انجام دهند.

امام جمعه راین تصریح کرد: گاز در منطقه وجود ندارد و نیاز ضروری مردم منطقه با توجه به سردسیر بودن گاز است.

انتهای پیام/ش

R7860/P1377/S6,67/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند

استاندار کرمان گفت: متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با بیان اینکه ضرورت دارد تا اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به ثبت آثار دفاع مقدس اقدام کند، اظهار کرد: در خصوص یادمان شهدای گمنام باید مکان‌یابی خوبی انجام شود. وی با تأکید بر اینکه در صورت درخواست دستگاه‌ها جهت تدفین شهید گمنام، اعتبار لازم برای ساخت یادمان شهید نیز دیده شود، افزود: نمادها باید حفظ شود، لذا در نقاطی که لشکر ۴۱ ثارالله عملیات انجام داده است نیز یادمان‌ها احداث شوند. استاندار کرمان در ادامه با اشاره به ابلاغ اعتبار چاپ و نشر کتاب شهدا از محل شرکت‌ها و بانک‌ها در سال‌جاری، صریح کرد: پیشنهاد می‌شود در این زمینه پروژه‌ها تعریف، مشخص و با مدیریت بنیاد حفظ آثار کار انجام شود. وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی، جلسات مکرر و انجام کارهای حقوقی، تصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا بر عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است؛ البته جایگاه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در این طرح محفوظ است و شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند. کد خبر 748577

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه
  • به ستوه آمده‌ایم!
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات