Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@02:44:08 GMT

کارگران افغانی: دیگر ایران برای ما نمی‌صرفد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۸۳۵۹۱

سیل مهاجرت افغان‌ها از ایران به کشورشان مدت هاست شروع شده و بالا رفتن قیمت دلار و شوک‌های پی در پی بازار ارز، آن‌ها را از ماندن در ایران منصرف کرده است.

نصیرا... ۶ سال پیش تک و تنها به ایران آمده است. او می‌گوید: «دو سال است که سر ساختمان کار می‌کنم. دستمزدم را ماهانه گرفته ام، اما حالا دیگر کار کردن در ایران نمی‌صرفد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما برای خانواده‌های‌مان پول می‌فرستیم اگر قرار باشد همین کار را هم نتوانیم بکنیم و هر روز هم غذای حاضری بخوریم، چه فایده‌ای دارد؟ ما یک ماه اینجا کار کنیم به ما یک میلیون تومان می‌دهند که می‌شود هشت هزارتا افغانی. با این پول حتی نمی‌شود یک ماه در افغانستان زندگی کرد»

نصیرا... می‌خواهد اذیتش کند و با صدای بلند می‌گوید: «می‌رویم و دیگر برنمی گردیم. از این درو دیوار‌ها خداحافظی کن، خداحافظ تهران».

این روز‌ها بازار مهاجرت افغان‌ها به دوبی و ترکیه داغ است. حال استانبول برای‌شان همان‌قدر کعبه موعود است که ۲۰ سال پیش ایران بود. عارف ۶ میلیون تومان چک پول ایرانی را می‌شمرد و به راننده اتوبوس مشهد می‌دهد؛ قرارشان ساعت ۹ شب از ترمینال جنوب به سمت ترکیه است. سه نفری گذرنامه هم ندارند، اما انگار مشکلی برای آن نیست. فقط باید نفری ۲۰۰ هزارتومان روی کرایه شان بگذارند تا از مرز ردشان کنند!

در ترمینال جنوب در میان هفت تعاونی‌ای که به مقصد تایباد مسافر دارند، ۱۰ تا ۱۵ اتوبوس روانه مرز ایران و افغانستان می‌شوند که درصد زیادی از آن‌ها افغان‌ها هستند. رضا راننده یکی از این اتوبوس‌ها می‌گوید: «الان سیل مهاجرت‌شان کم شده. از دی اتوبوس‌ها پر از افغان بود. عده‌ای می‌روند ترکیه و دوبی و عده‌ای هم برمی گردند افغانستان».

کارگرانی که در حفر چاه‌های ایران کار می‌کنند، همگی افغان هستند. عبدا... سرکارگرشان هم افغان است و می‌گوید: «من سال ۷۷ به ایران آمدم و آن موقع اینجا برای ما افغان‌ها برای کار کردن بهشت بود. اما حالا ریال ایران ارزشش کم شده و همه بچه‌ها در این مدت ضرر کرده اند. باید کم کم برویم ترکیه. آنجا به ما احترام می‌گذارند. حتی مردم و خیابان‌هایش هم شادتر از ایران است. ما به ترکیه می‌رویم و شما هم به اروپا بروید».

منبع: قانون

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به جام‌جهانی که برای نخستین بار در تاریخ افغانستان رقم خورد، با شعر «صادق بوقی» به شادی پرداختند. این ویدیوی بامزه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • جزئیات تجاوز چهار افغانی به فوتبالیست ایرانی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳