Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد کرج گفت: تاکنون ۹ کتاب تالیف کردم و حدود ۱۰۰ مقاله علمی و ۵ اختراع دارم که نتیجه سال‌ها تحقیق و پژوهش است. حامد ثابت رییس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد کرج در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص کسب رتبه نخست استاد بسیجی استان البرز گفت: برای انتخاب استاد نمونه چندین آیتم آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، اجرایی وجود داشت که توسط کمیته ارزیابی بررسی شود و در نهایت بنده به عنوان استاد نمونه استان البرز انتخاب شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
ثابت با بیان اینکه انتخاب استاد نمونه توسط سازمان بسیج اساتید استان البرز برگزار شد، افزود: در سال ۹۴ نیز توانستم عنوان پژوهشگر برتر استان را کسب کنم.  
رییس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد کرج ادامه داد: تاکنون ۹ کتاب تالیف کردم و حدود ۱۰۰ مقاله علمی و ۵ اختراع دارم که نتیجه سال‌ها تحقیق و پژوهش است.  
وی با اشاره به اینکه جوشکاری اصطکاکی و اغتشاشی در زیر آب، جوشکاری زیرپودری در حالت سختی و سربالا، جوشکاری دیگ تو خالی، اصلاح تورچ جوشکاری co۲، تولید چدن‌های پراستحکام بدون عملیات حرارتی ۵ اختراع من است، تصریح کرد: این اختراعات جهت تجاری سازی مراحلی را نیز طی کرده، اما نتیجه نرسیده است.  
ثابت اظهار داشت: این اختراعات تکنولوژی‌های جدید است و نیاز به سرمایه گذاری دارد و ایران در بخش صنعت خیلی کند تغییرات را قبول می‌کند که باعث شده بسیاری از اختراعات مورد قبول سرمایه داران جهت تجاری سازی واقع نشود.  
رییس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد کرج بیان داشت: صنعت همانند گذشته کار خودش را انجام می‌دهد و دانشگاه از صنعت بسیار جلوتر است و تطبیق این دو باهم کار مشکلی است و صنعت به سختی تغییرات جدید را قبول می‌کند.  
وی در پایان ایجاد تفاهم نامه، همایش‌های مشترک با بخش صنعت، بازدید از مراکز صنعتی را از جمله اقدامات دانشگاه جهت ایجاد بستر همکاری برشمرد و گفت: صنعت ما درگیر مشکلات اساسی است و رمقی برای سرمایه گذاری ندارد و نمی‌تواند به سرمیه گذاری و تغییرات جدید فکر کند.   از جمله سوابق آموزشی دکتر حامد ثابت می توان به موارد ذل اشاره کرد:
۲۲ سال سابقه آموزش دانشگاهی (مقاطع کاردانی– کارشناسی– کارشناسی ارشد- دکتری تخصصی) و دوره‌های صنعتی (تکنسین و مهندسین) مدرس مدعو در دانشگاه صنعتی شریف– دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و.. مدرس دوره بین المللی مهندسی جوش IWE
مدرس تایید شده انستیتو بین المللی جوش IIW
مدرس تایید شده انجمن جوشکاری و آزمایش‌های غیر مخرب ایران IWNT

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استان البرز کرج استاد نمونه اختراع بسیج اساتید تحقیق و پژوهش جوشکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب

دانشگاه شیراز که پیش‌تر دانشگاه پهلوی نام داشت، یکی از دانشگاه‌های مادر، جامع و دولتی ایران است که در سال ۱۳۲۵ در شیراز تاسیس گردید.

به گزارش انتخاب، دانشگاه شیراز با تأسیس دانشکده فنی با هدف آموزش متخصصان علوم پزشکی با یک برنامه چهار ساله در سال ۱۳۲۵ تأسیس شد. در ابتدا مؤسسه عالی بهداشت نامیده شد، در سال ۱۳۲۹ به یک دانشکده پزشکی تبدیل شد. در سال ۱۳۳۲ آموزشکده پرستاری نمازی و دانشکده‌های کشاورزی و هنر و علوم تأسیس شد.

با افزودن دانشکده مهندسی و دانشکده دامپزشکی در سال ۱۳۳۳، به وضعیت دانشگاه ارتقاء یافت و دانشگاه پهلوی نامیده شد. سپس دانشکده دندانپزشکی در سال ۱۳۴۸، دانشکده تحصیلات تکمیلی و کالج الکترونیک در سال ۱۳۴۸، و دانشکده‌های حقوق و آموزش در سال ۱۳۴۹ به دانشگاه اضافه شدند. در سال ۱۳۳۹، شاه، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا، گیلورد هارول را دعوت کرد تا به ایران بیاید و مؤسسات آموزش عالی ایران را بازرسی کند.

هارول به درخواست شاه گزارشی را با عنوان الگویی برای یک دانشگاه جدید در ایران تهیه کرد و شاه متعاقباً تصمیم گرفت که دانشگاه پنسیلوانیا به دولت ایران در تبدیل دانشگاه شیراز به تنها نهادی در ایران که بر اساس سبک آمریکایی برای تحصیلات در مقاطع بالاتر کمک کند.

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است