Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، کاظمی با اشاره‌به ابلاغ بخشنامه دادستانی به درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها به‌منظور مدیریت زباله‌های پزشکی افزود: بر‌اساس این بخشنامه، مراکز بهداشتی و درمانی باید برای بی‌خطر‌سازی زباله‌های تولیدی خود اقدام کنند، سپس زباله عادی‌شده را دراختیار سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: مسئولیت تشخیص نوع زباله و تأیید انجام مراحل تبدیل زباله پزشکی به زباله عادی، برعهده سازمان حفاظت محیط زیست است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی، یکی از شرکت‌های بخش خصوصی را به درمانگاه‌ها و پزشکان معرفی کرده است تا این شرکت در‌قبال دریافت وجه، برای بی‌خطرسازی زباله‌های پزشکی و عفونی اقدام کند، اما هنوز جامعه پزشکی همکاری نکرده است.   کاظمی افزود: از مجموع دوهزارو۵٠٠ مطب فعال در مشهد، تاکنون فقط ٧٠٠‌مطب با این شرکت قرارداد منعقد کرده‌اند و بقیه پزشکان به ابلاغیه دادستانی برای مدیریت زباله‌های پزشکی توجهی ندارند.

وی تصریح کرد: شرکت عامل بی‌خطرسازی زباله‌های پزشکی، هیچ ارتباطی با مدیریت شهری ندارد و شایعات درباره افزایش تعرفه جمع‌آوری زباله‌های عفونی به‌هیچ‌عنوان درست نیست.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار مشهد گفت: براساس قانون مدیریت شهری، هیچ مسئولیتی برای جمع‌آوری زباله‌های پزشکی از در مطب‌ها و کلینیک‌های درمانی تعریف نشده است.

قاضی محمد بخشی محبی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز خراسان‌رضوی هم افزود: ابتدای مرداد، مهلت دادستانی به پایان می‌رسد.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد مطابق نظر دادستانی، ١۶ تیر از جمع‌آوری زباله‌های پزشکی خودداری کرد، اما با پادرمیانی فرمانداری، مهلت دو‌هفته‌ای جدیدی تعیین شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز خراسان رضوی تصریح کرد: اگر پزشکان و کلینیک‌های درمانی تا ابتدای مرداد برای انعقاد قرارداد با بخش خصوصی و بی‌خطرسازی زباله‎های پزشکی خود اقدام نکنند، از‌سوی فرمانداری به دادستانی معرفی خواهند شد.

بخشی‌محبی گفت: به‌منظور رفع انحصار از یک شرکت بخش خصوصی برای بی‌خطرسازی پسماند عفونی، مقرر شد فراخوانی در کشور منتشر شود و شرکت‌های متقاضی به این فرایند ورود کنند.  
انتهای پیام // ف.ش         هیچ مسئولیتی برای جمع‌آوری زباله‌های پزشکی در کلینیک‌های درمانی تعریف نشده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان

 فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری قاتلی که هفته گذشته در پوشش زباله‌گرد در شهرستان سلسله مرتکب قتل شده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ سردار یحیی الهی امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر قتل یک شهروند ۳۲ ساله در شهرستان سلسله موضوع به صورت ویژه در دستور پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد قاتل با برنامه‌ریزی از پیش طراحی شده مقتول را تحت نظر داشته و سرانجام در روز حادثه با لباس مبدل زباله‌گردی وی را در جلوی منزل خود با استفاده از تاریکی شب و خالی بودن کوچه از تردد با شلیک گلوله به قتل می‌رساند و سریعا از محل متواری می‌شود.

سردار الهی اضافه کرد: ماموران پس هماهنگی قضایی، با اقدامات میدانی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی وی را کمتر از یک هفته شناسایی و طی یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی لرستان، با بیان اینکه متهم علت قتل را اختلافات شخصی عنوان گفت: متهم جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد