Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:54:36 GMT

حفظ حجاب نماد هویت و اصالت زن ایرانی است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۰۲۴۶

حفظ حجاب نماد هویت و اصالت زن ایرانی است

سنندج - ایرنا - فرماندار سنندج گفت: حجاب ریشه در هویت و اصالت مسلمانان دارد و حفظ آن نمادی برای هویت، اصالت و آبروی زنان ایرانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم زارعی روز شنبه در همایش حافظان حریم خانواده که به مناسبت هفته حجاب و عفاف در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: همه ما یک هویت ملی، قومی و خانوادگی و یک هویت فردی داریم که باید در حفظ آن تلاش کرده و پایبند به هویت ها و اصالت ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه حجاب بخشی از هویت تاریخی ما است، افزود: به عنوان ملتی که سابقه تاریخی دیرینه و درخشان در این زمینه داریم باید به فرهنگ و هویت خود افتخار کرده و اتکا کنیم.
فرماندار سنندج تاکید کرد: ایران از جمله کشورهایی است که در دوران مختلف، حجاب در میان مردم آن متداول بوده و همواره از این مهم با عنوان هویت و اصالت زن ایرانی نام برده شده است.
زارعی یادآور شد: به لحاظ تاریخی مستندات کاوشی نشان داده ایرانیان در طول تاریخ حجاب داشته اند لذا به عنوان ملتی که سابقه تاریخی دیرینه در این زمینه داریم در هر جایگاهی باید در حفظ فرهنگ خود بکوشیم.

**حجاب نماد تقوا و پاکدامنی زن مسلمان است
فرمانده سپاه ناحیه سنندج نیز در این همایش با بیان اینکه حجاب در اسلام یک مصونیت و راهی برای جلوگیری از بردگی به شمار می رود، گفت: حجاب در اسلام بر خلاف سایر ادیان همچون یهودیت که نشانه تجمل گرایی است، نماد تقوا، پاکدامنی و خدا ترسی زن مسلمان است.
سرهنگ حسن عسگری افزود: در فرهنگ غرب نگاه به زن ابزاری است و برای تبلیغ کالا و تامین منافع از آن بهره می برند اما در اسلام زن جایگاهی بالا دارد و تربیت نسل آینده و انسان سازی به این قشر واگذار شده است.
وی اظهار داشت: امروز بیشترین آماج تهاجم فرهنگی و هجمه های دشمنان متوجه زنان است چون اگر زنی پاکدامن و عفیفه نباشد نمی تواند بزرگانی همچون امام (ره) و شهدای گرانقدر تربیت کند.
فرمانده سپاه ناحیه سنندج اضافه کرد: بزرگانی همچون چمران، مطهری و بهشتی از دامن زنانی پاکدامن تربیت شدند و دشمنان این عقبه را مد نظر قرار داده و می خواهند آن را آلوده کنند.
سرهنگ عسگری با بیان اینکه زنی که در مشکلات و معضلات گرفتار شود نمی تواند انسانی در تراز انقلاب تربیت کند، ابراز امیدواری کرد با اقدامات و برنامه های اساسی در زمینه ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب و خنثی سازی توطئه های دشمنان گام برداریم.
در تقویم جمهوری اسلامی 21 تیرماه با عنوان روز ملی حجاب و عفاف نامگذاری شده و از 19 تا 25 تیر هفته حجاب و عفاف است.
7348/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي حجاب هويت همايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی بعدازظهر شنبه ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج و حضور در جلسه هم‌اندیشی که با حضور، مشاور امور مجلس و استان‌ها، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معاون میراث‌فرهنگی و کارشناسان این اداره‌کل در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور افزود: باید حریم‌ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

در این جلسه مقرر شد مشاور واجد شرایط و صلاحیت کار در بافت‌های تاریخی تعیین و موضوع در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6090228

دیگر خبرها

  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست