Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ همایش عفاف وحجاب به مناسبت هفته عفاف وحجاب و دهه کرامت بعدازظهر یکشنبه در سالن غدیر استانداری گیلان  با هدف اشاعه فرهنگ عفت و حیا، آشناتر کردن جوانان با مفاهیم ارزشی و موضوعات دینی و نیز ترویج و تعمیق فرهنگی مساله پوشش، با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از فعالان حوزه طراحی و تولید پوشاک و فعالان فرهنگی استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در این همایش با اشاره به تبیین و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و معرفی الگوهای مناسب به خانواده ها به ویژه جوانان، اظهارکرد: اصلاح نگرش الگوپذیری و توجه به همه ابعاد درونی شدن عفت در سبک زندگی موثراست.

مونا ابروفراخ با اشاره به اقدامات علمی و پژوهش های صورت گرفته در حوزه پوشش و پیامدهای ناشی از آن و یافته های پژوهشی و آشنایی همه افراد جامعه با فرایند پوشش، گفت: نامگذاری یک هفته به عنوان هفته عفاف و حجاب و همزمانی با دهه کرامت بهترین فرصت برای ترویج اصول فرهنگی مروبط به نوع پوشش است.

وی تصریح کرد: دهه کرامت فرصت خوبی برای معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی عصمت، به دختران است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر ترویج و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، ادامه داد: در دهه کرامت باید آثار و برکات وجودی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

ابروفراخ با اشاره به اینکه حجاب به معنای عدم فعالیت های موثرتر در حوزه های اجتماعی نیست، گفت: پوشش مناسب موجب مصونیت و امنیت خانواده ها است و نهادینه شدن باور سادگی در پوشش همراه با زیبایی می تواند زمینه ترویج حجاب را فراهم کند.

به گفته این مسئول ضمن رعایت اصول حجاب که جلوه بیرونی داشته و عفاف که جنبه درونی و بیرونی توامان دارد می توان بیشتر به مفاهیم حقیقت انسانی دست یافت.

وی با بیان اینکه فلسفه عفاف و پوشش مناسب حفظ کرامت انسانی است، یادآورشد: از موارد مهم در بحث حقوق افراد، رعایت و احترام به کرامت انسانی افراد است.

ابروفراخ با اشاره به ترویج پوشش بومی و سنتی برضرورت رعایت عفت و حیا نیز در جامعه تاکید کرد و گفت: پوشش سنتی و بومی گیلان و تنوع رنگ ها در لباس های بومی و محلی این استان همراه با حیا و عفت بوده است.

وی در ادامه توجه به این حوزه را تضمین کننده سلامت جامعه دانست و افزود: توجه به این اصل مهم سبب حفاظت از ارزش وجودی زنان در جامعه می‌شود لذا باید توان خود را در جهت نهادینه کردن موضوع عفاف و حجاب در جامعه به کارگیریم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوشش ترویج فرهنگ جامعه حضرت معصومه فرهنگی و اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: بی‌تردید دشمن برای این موضوع نقشه کشیده و درصدد ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه است، بنابراین دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامی‌داشت روز معلم بیان کرد:
معلمی شغل بسیار مقدسی است و هیچ شغلی به اندازه تعلیم و تربیت حائز اهمیت نیست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به اهمیت تعلیم و آموزش اشاره فرموده بنابراین باید به وجود آموزگاران افتخار کرد و قدر و منزلت آنان را دانست.

وی ادامه داد: آموزگاری و تعلیم و تعلم، مسئولیت بااهمیت و ارزشمندی است و قرآن، معجزه پیامبر اسلام نیز به عنوان کتاب زندگی است و خداوند در آن به قلم و نوشتن قسم یاد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف شده است؟
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)