Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-07@17:29:15 GMT

مرگ ۵۶۳ تن در تصادفات تابستان امسال تا کنون

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۵۰۴۱

مرگ ۵۶۳ تن در تصادفات تابستان امسال تا کنون

به گزارش امتداد، سردار تقی مهری در جلسه کمیسیون پایش تصادفات جاده ای و ارزیابی و عملکرد استان ها گفت: این ششمین جلسه کمیسیون پایش تصادفات در سطح کشور در سال جاری برای بررسی سفرهای درون شهری و برون شهری است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات پلیس در سال گذشته تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات در سراسر کشور بوده و جلسه کمیسیون پایش و ارزیابی استان ها در این راستا شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

روزانه چند نفر در ایران بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند؟

مهری با اشاره به این که در تابستان امسال ۶ درصد هم سفر هموطنان افزایش یافته است در خصوص بیشترین تصادفات رخ داده افزود: استان‌های مسافرپذیر شمالی و خراسان رضوی ازنظر آمار بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند، لذا اجرای طرح ترافیک تابستانه تا پایان شهریور ادامه خواهدداشت.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به میزان و عوامل تصادفات صورت گرفته تصریح کرد: ۲۰ درصد جانباختگان سرصحنه تصادف به دلیل سرعت غیرمجاز ، ۴۰درصد به علت خستگی ، خواب آلودگی و بی توجهی به جلو و ۳۵ درصد از جانباختگان به دلیل سبقت و سرعت غیر مجاز گزارش شده است و حدود ۷۵درصد ازجانباختگان سال ۹۷ به دلیل این سه عامل جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: ۸۵ درصد مرگ تصادفات جاده های برون شهری به دلیل ناآگاهی مسافران به مسیر و مسیرهای تردد بوده است و ۶۳ درصد تصادفات منجر به فوت و جرح در ۳۰ کیلومتری شهرها به وقوع پیوسته که به دلیل بی توجهی به خط کشی و علائم راهنمایی ورانندگی صورت گرفته است لذا از رانندگان درخواست می شود به علائم نصب شده در ۳۰کیلومتری شهرها بیشتر توجه کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: از ابتدای تابستان تاکنون ۵۶۳ نفر از هم وطنانمان در سرصحنه تصادف جان خود را از دست داده اند و به همه عوامل پلیس ابلاغ شده و خط قرمزهای جدیدی به فرماندهان سراسر کشور اعلام شده است تا از تصادفات و تخلفاتی که منجر به جرح و فوت افراد می شود ، جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: اگر راننده‌ای دو تخلف حادثه ساز هم‌زمان انجام دهد از ادامه سفر باز می ماند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید

محمدرضا فرزین در جلسه روز یکشنبه هیات دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است. براساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رئیس کل بانک مرکزی افزود: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است. همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

دیگر خبرها

  • رصد وانت‌بارهای میوه‌فروش در سنندج
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت