Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@03:05:15 GMT

وام یک میلیارد دلاری روسیه از بانک توسعه بریکس

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۷۷۱۱

وام یک میلیارد دلاری روسیه از بانک توسعه بریکس

ساعت24-معاون وزیر دارایی روسیه از رایزنی این کشور با بانک توسعه گروه بریکس برای دریافت وامی به ارزش یک میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش  رویترز، اگر با این درخواست روسیه موافقت شود، احتمالا از این وجوه برای کاستن از کسری بودجه این کشور استفاده خواهد شد. سرگی استارچاک- معاون وزیر دارایی روسیه- در این باره گفت: اگر امکان استفاده از این وجوه برای جاده‌سازی و ساخت پل وجود داشت، روسیه استقراض دولتی خود را کاهش می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تنها روسیه در حال رایزنی برای دریافت چهار وام از بانک جدید توسعه گروه بریکس است. این وام‌ها در مجموع ارزشی بیش از یک میلیارد دلار خواهند داشت. وزارت دارایی روسیه پیشتر از برنامه‌ریزی خود برای جمع آوری ۱۶.۰۸ میلیارد دلار از طریق فروش اوراق قرضه تا پایان سال ۲۰۲۰ خبر داده بود.

روسیه در کنار چین، برزیل، هند و آفریقای جنوبی، گروه بریکس را تشکیل می‌دهند. استقراض جدید روسیه برای تامین مالی پروژه‌های مد نظر ولادمیر پوتین- رئیس جمهور این کشور- صورت می‌گیرد که طی آن قرار است ۱۲۸.۶ میلیارد دلار به پروژه‌های زیرساختی، بهداشتی و آموزشی در روسیه تزریق شود.

در ماه می سال جاری، آنتون سیلوانوف- وزیر دارایی روسیه- از برنامه‌ریزی مسکو برای تشکیل صندوقی با ذخایر ۳ تریلیون روبلی برای تامین مالی پروژه‌های زیرساختی در شش سال آینده خبر داده بود. همچنین صندوق ثروت ملی روسیه و برخی از موسسات سرمایه‌گذاری از آسیا و خاورمیانه، بر تمایل خود برای مشارکت در پروژه‌های زیرساختی جدید تاکید کرده اند.

انتهای پیام

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین

رئیس کل بانک مرکزی از ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین امسال خبر داد و گفت: این به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی در جلسه هیئت دولت اعلام کرد: نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به 24 درصد کاهش یافته بود، در فروردین به 23 درصد رسیده است. 

او تأکید کرد: نرخ رشد پول نیز که سال گذشته 33 درصد بود، تا 16 فروردین امسال به 16 درصد کاهش یافته است. 

فرزین البته این را هم گفت که در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود 200 میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت 200 میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان