Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@00:31:56 GMT

معرفی ایده های برتر ایده شو برای صرفه جویی در آب

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۴۱۳۶

معرفی ایده های برتر ایده شو برای صرفه جویی در آب

چهلمین رویداد "ایده شو" با موضوع صرفه جویی در آب در حوزه فضای سبز و خدمات شهرداری با معرفی ایده های برتر و تقدیر از آنها در حوزه صرفه جویی در آب در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سرویس علمی ایمنا، محمد حسین قورچانی، مدیر مدیریت خلاقیت وفناوری های نوین شهرداری اصفهان در این رویداد در خصوص تفاوت این ایده شو با ایده شو های قبلی، اظهار کرد: در ایده شوهای پیشین افراد ایده های خود را مطرح می‌کردند اما پس از مطرح شدن و اهدای جوایز سرانجامی برای ان ایده وجود نداشت، اما در این "ایده شو" با هماهنگی هایی که با سازمان پارک های شهرداری و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان انجام شد،ایده ها و طرح هایی که به محصول و خروجی مشخص رسیده است را به صورت پایلوت در شهرداری اصفهان اجرا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ایده ها در این مرحله به نتیجه رسید در مراحل بعدی نیز با این افراد همکاری می‌کنیم.
وی افزود: اگر ایده ای در زمینه خدمات شهری یا زمینه هایی که می‌تواند مشکلی از شهر را حل کند، دارید می‌توانید با مراجعه به مدیریت خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان آن ایده را با شهرداری در میان بگذارید تا بتوانیم با رابط شدن میان شما و معاونت های مختلف شهرداری اقدامات لازم را انجام دهیم تا ایده اجرا شود.

 هدف ایده شو جسارت دادن است
همچنین در این رویداد لیلا خدابنده، سرپرست امور جذب و پذیرش واحدهای فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: ایده شو برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳ در اصفهان برگزار شد و در هر رویداد یک سازمان و یک مشکل مطرح می‌شود. در این رویداد که با همکاری شهرداری و به خصوص بخش مدیریت خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان برگزار شده به بررسی صرفه جویی در آب در حوزه فضای سبز و خدمات شهرداری پرداختیم.
وی با اشاره به اهداف برگزاری ایده شو افزود: ایده شو برگزار می‌شود تا افراد  جسارت داشته باشند که بتوانند ایده هایشان را در جمع مطرح کنند. بسیاری از ما می‌ترسیم که در مقابل جمع صحبت کنیم. افراد با شنیدن ایده های دیگران ایده های جدید و خلاقانه ای به ذهنشان می‌رسد، خلاقیتشان پرورش می‌ یابد و به نوعی با ارایه ایده خودشان نقاط ضعف ایده خود را می یابند.
سرپرست امور جذب و پذیرش واحدهای فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، مهم ترین هدف ایجاد ایده شو را ایجاد شبکه سازی دانست و گفت: زمانی که افراد ایده هایشان را ارایه می‌کنند داوران نظرات خود را در مورد این ایده ها می‌دهند.
خدا بنده در خصوص ترس برخی از  شرکت کنندگان ایده شو از کپی ایده هایشان، گفت: تا کنون در اصفهان بیش از دو هزار جلسه مصاحبه برگزار شده است که هر کدام ۲۰ دقیقه ارایه داده اند اما تا کنون ادعایی مبنی بر به خطر افتادن مالکیت معنوی ایده نشده است. از ارایه ایده نترسید. یک ایده تا زمانی که ارایه نشود و اجرا نشود نمی‌توانید به موفقیت برسید.
وی با اشاره به خروجی ریداد ایده شو، گفت: یکی از اهداف برگزاری ایده شو این است که افرادی که در ایده شو برنده می‌شوند را تشویق کنیم تا بتوانند با تشکیل یک گروه وارد مرکز رشد شوند.
به گزارش ایمنا، در این رویداد ۹ ایده و ۹ طرح در خصوص با موضوع صرفه جویی در آب در حوزه فضای سبز و خدمات شهر داری ارایه شد که در هر حوزه ۳ ایده و طرح بهتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایده شو خلاقیت خلاقيت و نواوري اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است

وحید خدابنده در وبینار تبیین دومین رویداد بین المللی «الف تا» که با حضور ۲ هزار نفر از آموزگاران استان در شبکه شاد برگزار شد، با تشریح نحوه برگزاری این رویداد بین المللی اظهار کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای نشر و اشاعه ایده‌ها و تجارب خاص مدارس است.

او خاطرنشان کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای همکاران فراهم کرده است تا ایده‌ها و تجارب خاص مدارس خود را نشر و اشاعه دهند، لذا مشارکت حداکثری مدیران، آموزگاران، راهبران و سرگروه‌های آموزشی ابتدایی در این رویداد بین المللی با هدف ایجاد فرصت هم افزایی، هم گرایی و وحدت بخشی در راستای انتقال تجارب تحول آفرین انتظار می‌رود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان تفاوت دو بخش مدارس پیشتاز تحول و تک تجربه‌ها محور‌های اصلی و فرعی رویداد از جمله مدیریت و رهبری مدرسه، فرآیند‌های یاددهی-یادگیری، تولید محتوای آموزشی، روش تدریس و تولید فناوری‌های نوین آموزشی، برنامه تربیت، محیط تربیت و سلامت و تربیت بدنی اعلام کرد.

خدابنده همچنین برگزاری نشست‌های گفتگو محور معلمانه، نمایشگاه استانی و کشوری، تولید و انتشار محصولات چندرسانه‌ای مؤثر و ایجاد بانک تجربیات را از مهمترین برنامه‌های رویداد «الف تا» برشمرد.

در ادامه رییس اداره تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای ابتدایی استان گفت: دومین رویداد بین المللی «الف تا» با هدف اجرای مطلوب برنامه طرح شهید همت و به منظور پیوند زدن تجارب ارزنده معلمان با آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی معتبر اجرا می‌شود.

سجاد محسن پور تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار و مستندات خود را در دو محور طراحی آموزشی و اجرای تدریس و نیز گفتمان آموزشی طبق شرایط تهیه فیلم تدریس تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سامانه https://alefta.ir ثبت و بارگذاری کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • معرفی نفرات برتر تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر