Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صداو سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس ‌رضوی، گفت: به مناسبت ایام ولادت حضرت رضا(ع)، سکه‌های مختلفی از دوران ولایت‌عهدی  حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) که در زمان حیات ایشان یا پس از شهادت حضرت، در سال‌های 202 تا 204 هجری قمری در شهرهای اصفهان، سمرقند، محمدیه(شهر ری) و فارس ضرب شده  ، در معرض نمایش قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدی‌نژاد با اشاره به تمبرهای به نمایش‌درآمده در گنجینه تمبر افزود: تمبرهای ولادت امام رضا(ع) نیز که با تصویر گنبد و مناره، نقاره‌خانه و پنجره فولاد به چاپ رسیده در گنجینه تمبر به نمایش درآمده است.

وی بخشی دیگر از این نمایشگاه را مربوط به اولین اسکناس‌های چاپ‌ شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: اسکناس‌های بانک مرکزی ایران با مهر نمونه و تصویر بارگاه حضرت رضا(ع) و مهر روچاپ شیر و خورشید که اولین اسکناس‌های چاپ‌ شده انقلاب با مبالغ مختلف است، در گنجینه تمبر و اسکناس در معرض دید عموم قرار دارد.

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه اضافه کرد: همچنین، تصویر پاکت مهر روز ویژه ولادت امام رضا(ع) که مسئولان شرکت پست جمهوری اسلامی و آستان قدس رضوی آن را  امضاء کرده اند در گنجینه تمبر در معرض نمایش قرار دارد.

یزدی‌نژاد گفت: این نمایشگاه، تا پایان ایام دهه کرامت، در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی واقع در طبقه منهای یک موزه مرکزی حرم مطهر رضوی، پذیرای علاقه‌مندان است.

پس از انتصاب حضرت رضا(ع) به ولایت‌عهدی در تاریخ هفتم رمضان سال 201هجری قمری، مسکوکات طلا(دینار) و نقره(درهم) به نام آن حضرت ضرب شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری خراسان رضوی گنجینه اسکناس حضرت رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان این که این شست به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان ها است.

حمزه زاده افزود: اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و چینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه ها است، به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: نمایش این آثار نفیس به مدت سه ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.
به گفته حمزه زاده، در روز جهانی موزه ها بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت سه ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی