Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون اسکیت ایران این روزها در تب و تاب آمادهسازی اعضای تیم ملی اینلاین هاکی بانوان برای حضور در مسابقات آسیایی ناموان کره‌جنوبی است. به این منظور سالن هایپراسکیت باکری روزهای ۲۸ و ۲۹ تیرماه میزبان برگزاری مسابقات دسته‌جات آزاد و انتخابی تیم ملی بود. این مسابقات بین شش تیم از شهرهای تهران، تبریز، شهرری و ورامین برگزار شد که نهایتا تیم آیفیتپرو از تهران مقام اول و تیم امداتآر تبریز و ارتش انقلاب تهران به ترتیب مقامهای دوم و سوم را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیب نهایی تیم ملی نیز
روز ۳۰ تیرماه در یک تست فنی یکروزه انتخاب شدند.

کاوه صدقی، رییس کمیته آیس و اینلاین هاکی و عضو هیئت رییسه فدراسیون اسکیت ایران، در خصوص مسابقات دسته‌جات و انتخابی اینطور توضیح داد:  در تربیت بدنی و ورزش سیستمی به اسم دسته‌جات آزاد قهرمانی کشوری وجود دارد، به این معنا که هر شخص، در هرجا، هر تیمی دارد، می‌تواند به اسم تیم خودش در مسابقات شرکت کند، که در این صورت تامین هزینه‌های مورد نیاز تماما به عهده خود تیم خواهد بود. در حال حاضر اصلی‌ترین دغدغه فدراسیون برای حضور بانوان در رقابتهای آسیا کمبود بودجه در تامین هزینه‌های اعزام تیم ملی به کره جنوبی است.

مریم وفاخواه، نایب رییس فدراسیون اسکیت ایران نیز در خصوص فعالیتهایی که برای ارتقا و پیشرفت تیم در این مدت انجام گرفته است گفت: اسکیت دارای ۱۰ رشته مختلف است. سعی ما همیشه بر این بوده تا با برگزاری کارگاهها و کلینیکهای تخصصی و همچنین با استفاده از مدرسین خارجی سطح ورزشکاران را از نظر فنی و آگاهی به دانش روز ارتقا دهیم.

وی افزود: در خصوص تیم اینلاین هاکی بانوان هم به همین صورت ابتدا در کمیته ملی المپیک از بازیکنان تست گرفتیم سپس این افراد توسط خانم مارینا فاگواگا که سرمربی تیم ملی اینلاین هاکی ایران و همچنین کاپیتان تیم ملی اینلاین هاکی فرانسه هستند، در یک کلینیک چند روزه از نظر فنی و به صورت تخصصی آموزش دیدند و سپس این مسابقات انتخابی برای آنها ترتیب داده شد.

مارینا فاگواگا سرمربی فرانسوی تیم ملی هاکی دختران نیز در پاسخ به این سوال که احتمال برد تیم ملی در رقابتهای آسیا چقدر است گفت: بازیکنان به خوبی تمرین کرده‌اند، آنها انگیزه بالایی دارند و من خوشبین هستم که این بچه‌ها توانایی کسب مقام دوم را دارند.

رشته ورزشی اینلاین هاکی از ۱۴ سال پیش در ایران شروع به فعالیت کرده و تیم ملی این رشته نیز تا به امروز چندین بار در مسابقات مختلف در سطح بین‌المللی شرکت و دو بار موفق به کسب مقام سوم آسیا شده است. تیم ملی در طول این سالها با کمک ورزشکاران، حامیان مالی و کمکهای مردمی و فدراسیون به چندین تورنمنت جهانی رفته است.

کد خبر 4354074

منبع: مهر

کلیدواژه: قهرمانی آسیا تیم فوتبال استقلال تهران جام جهانی 2018 روسیه لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم ملی فوتبال کرواسی تیم ملی فوتبال فرانسه کشتی فرنگی والیبال تیم ملی فوتبال انگلیس کشتی آزاد تیم ملی فوتبال ایران کاراته قهرمانی آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۷۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در این دیدار دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا با ابراز خوشحالی از فراهم شدن فرصت دیدار با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در توسعه این رشته در آسیا داشته و تلاش‌ها و همکاری‌های رئیس انجمن سپک تاکرا با مسوولان بین المللی این رشته قابل تقدیر است.

حلیم بن قادر در ادامه سخنانش نقش تاثیرگذار ایران در ورزش جهان به ویژه کشورهای اسلامی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ایران به عنوان کشوری بزرگ و با دیدگاه‌های مهم در ورزش جهان بسیار تاگذار بوده به طوریکه هم اکنون بسیاری از کشورها از ایران الگو برداری می‌کنند.

وی افزود: نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به ورزش زنان، ورزش کشورهای مسلمان را نیز تحت تاثیر قرارداده و هم اکنون بسیاری از این کشورها، پوشش اسلامی زنان ورزشکار ایرانی را برای ورزشکاران زن خود برگزیده‌اند.

رییس فدراسیون آسیایی سپک تاکرا همچنین به مسابقات جهانی این رشته در کوالالامپور اشاره کرد و از وزیر ورزش و جوانان دعوت کرد به عنوان میهمان ویژه در اختتامیه این رویداد حضور پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیشرفت ایران در حوزه زیر ساخت‌ها و امکانات ورزشی را مورد توجه قرار داد و پیشنهاد راه اندازی آکادمی جهانی سپک تاکرا در ایران را مطرح کرد.

در ادامه وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری مسابقات زیر ٢٣ سال آسیا در ٢٢ مرداد با حضور ١٢ کشور در ایران گفت: امیدوارم میزبانی خوبی برای ورزشکاران حاضر در این رویداد مهیا کنیم.

در ادامه کیومرث هاشمی پیشنهاد کرد که نشست هیات رئیسه کنفدراسیون جهانی در حاشیه برگزاری مسابقات زیر ٢٣ سال آسیا در ایران برگزار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران از زیر ساخت‌های مناسب برای میزبانی رویدادهای بزرگتر نیز برخوردار است اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد تا مسابقات جهانی این رشته را در ایران میزبانی کنیم.

کد خبر 6096623

دیگر خبرها

  • نامه تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۶ اردیبهشت
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند