Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@23:50:01 GMT

5 دليل يائسگي زودرس

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۹۸۴۷

5 دليل يائسگي زودرس

خبرگزاري آريا -

ميانگين سن ورود به دوره يائسگي 51 سالگي است. اما براي برخي زنان يائسگي زودتر آغاز مي شود
يائسگي دوره اي در زندگي زنان محسوب مي شود که چرخه‌ي قاعدگي در آن متوقف مي شود. زناني که طي 12 ماه متوالي قاعدگي را تجربه نکنند از نظر پزشکي به عنوان زنان يائسه شناخته مي شوند.
ميانگين سن ورود به دوره يائسگي 51 سالگي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما براي برخي زنان يائسگي زودتر از آنچه فکر مي کنند آغاز مي شود. وقوع اين شرايط پيش از 40 سالگي، به هر دليلي، به عنوان يائسگي زودرس شناخته مي شود. در ادامه با برخي دلايل شايع اين شرايط بيشتر آشنا مي شويم.
عمل جراحي
زناني که عمل جراحي برداشت تخمدان را انجام مي دهند، چه به صورت مستقل يا بخشي از هيسترکتومي کامل، يائسگي فوري را تجربه مي کنند. انواع ديگر عمل جراحي شکمي نيز مي توانند جريان خون به تخمدان ها را مختل کرده و موجب مرگ فوليکول هاي تخمدان شوند.
نارسايي زودرس تخمدان
زناني که در دهه سوم يا حتي دوم زندگي خود وارد دوران يائسگي مي شوند ممکن است به بيماري هايي مبتلا باشند که از عملکرد درست تخمدان ها جلوگيري مي کنند. ارزيابي کامل پزشکي مي تواند به بررسي دقيق اين شرايط و اين که آيا اين زنان به بيماري زمينه اي ديگري مبتلا هستند يا خير کمک کند.
سندرم تخمدان پلي کيستيک
اين شرايط پزشکي در تخمک گذاري اختلال ايجاد مي کند و موجب التهاب و زخم هايي مي شود که به فوليکول هاي تخمدان آسيب رسانده و آنها را از بين مي برد. سندرم تخمدان پلي کيستيک شامل بزرگ شدن تخمدان ها به واسطه شکل گيري کيست هايي در لبه هاي بيروني مي شود و هر ساله زنان بسياري را در سراسر جهان تحت تاثير قرار مي دهد.
اختلال هاي خودايمني
از جمله اين اختلالات مي توان به ديابت وابسته به انسولين، کم کاري تيروئيد، آرتريت روماتوئيد، و لوپوس اشاره کرد. بسياري از اختلالات خودايمني مي توانند بر احتمال ورود زودرس زنان به دوران يائسگي تاثيرگذار باشند.
درمان سرطان
شيمي درماني و پرتو درماني اغلب محرک يائسگي زودرس هستند. زناني که براي کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان تاموکسيفن مصرف مي کنند نيز ممکن است يائسگي زودرس را تجربه کنند.
منبع: asriran.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) شعر معنادار علیرضا بیرانوند برای زنان

علیرضا بیرانوند در ادامه واکنش‌های چهره‌های ورزشی از بانوان پرسپولیسی پیامی را در فضای مجازی منتشر کرده است. بیرانوند که هر طور بود به بازی حساس پرسپولیس و سپاهان رسید و در درون دروازه سرخ‌ها قرار گرفت پس از اهانت یک هوادار سپاهان به دختران طرفدار پرسپولیس حاضر در ورزشگاه آزادی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «سنگ بی‌قیمت اگر کاسه‌ی زرین بشکست... قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود».


منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • رفتار صهیونیست‌ها با زنان فلسطینی قبل از طوفان الاقصی + فیلم
  • چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی
  • در فوتبال ایران، مردان فحاشی می‌کنند اما زنان‌ محروم می‌شوند!
  • وضعیت باورنکردنی پوشش زنان در خیابان‌های بروکسل بلژیک
  • وضعیت جالب پوشش زنان در خیابان‌های بروکسل بلژیک | عکس
  • ببینید | چند پرسش و پاسخ مهم برای دختران جوان و زنان!
  • آنروا: جنگ در غزه همچنان علیه زنان است
  • آنروا: جنگ در غزه همچنان جنگی علیه زنان است
  • «افتخار به حجاب» + فیلم
  • (عکس) شعر معنادار علیرضا بیرانوند برای زنان