Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - .منابع پليس اسپانيا هشدار دادند که بيش از 50 هزار آفريقايي در مرز مغرب با اسپانيا براي ورود به اين کشور اروپايي لحظه شماري مي‌ کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روزنامه ال موندو، کارشناسان مي‌ دانند که شمال آفريقا به يک بمب در حال انفجار تبديل گشته که هر روز مهاجران بيشتري که قصد عبور از تنگه جبل الطارق براي ورود به اروپا را دارند در آنجا جمع مي‌ شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين رابطه، منابع پليس در صحبت با ال موندو افزودند: براساس تخمين ها، حدود 50 هزار آفريقايي که اکنون در شمال مغرب و در مرز آبي با اسپانيا جمع شده ا‌ند، لحظه شماري مي‌ کنند تا که در حرکتي غافلگيرانه براي گاردهاي دريايي، از اين تنگه 16کيلومتري عبور کنند.
منابع مذکور ضمن اشاره به اينکه وضعيت کنوني، يکي‌ از بحراني ترين وضعيت اين دهه در اين منطقه است، افزودند: مهاجران از همه راه ها به سوي مغرب مي‌ روند تا از آنجا راهي اروپا و اسپانيا شوند.
اين منابع با اشاره به وقايع بامداد ديروز در حصار مرزي سئوتا يادآور شدند که در آن بيش از 600 مهاجر غيرقانوني، از اين حصار بالا رفته و براي ورود به خاک اسپانيا، به سوي پليس و نگهبانان مرزي آهک و سنگ پرتاب کرده و با پليس درگير شدند.
براساس گزارشها، چندين پليس دچار سوختگي شديد شدند وافزون بر آن 132 مهاجر تحت مداواهاي پزشکي‌ قرارگرفته و 11مهاجر نيز به بيمارستان ها انتقال يافتند.
پليس و ژاندارمري اسپانيا در اين رابطه با انتقاد از تصميم دولت در حذف سيم خاردارها در حصار مرزي، اشاره دارند که اين سيم خاردارها، مانعي پيشگيرانه براي ورود مهاجران بوده و اگر مي‌ خواهند سيم خاردارها را به خاطر دلايل بشردوستانه حذف کنند، بايد به جاي آن تعداد پرسنل و تجهيزات ضد شورش و محافظتي را افزايش دهند.
فرماندهان امنيتي مغرب نيز به خاطر تصميم اسپانيا در حذف سيم خاردارها، شکايت خود را به گوش دولت اسپانيا رسانده و اعلام داشتند که اين سيم خاردارها يک اقدام بازدارنده اي بود که موثر و مفيد بود.
بنابراين گزارش، مهاجرت هاي غيرقانوني در هفت ماهي‌ که از سال جاري ميلادي مي‌ گذرد، نسبت به سال گذشته بيش از دو برابر افزايش داشته است.
اسپانيا در حال حاضر مسير اصلي‌ دسترسي به اروپا تبديل شده و از ايتاليا جلو زده است.
براساس اعلام سازمان بين المللي مهاجرت، از آغاز سال جاري تاکنون دست کم تعداد 18000 نفر به صورت غيرقانوني و از طريق دريا وارد اسپانيا شده اند و اين در حالي است که در همين دوره زماني تعداد 17 هزار و 827 نفر وارد خاک ايتاليا شده اند.
براساس اعلام اين سازمان اغلب مهاجران غيرقانوني که وارد اسپانيا مي شوند اتباع کشورهايي همچون گينه، مالي و مراکش هستند.
درمجموع تا روز پانزدهم جولاي گذشته تعداد 50 هزار و 872 نفر به صورت غيرقانوني وارد سواحل کشورهاي اروپايي شدند که اين تقريبا نصف تعدادي است که سال گذشته ثبت شده بود.
از اين ميان دست کم 1443 نفر از مهاجرين در مديترانه جان خود را از دست داده اند.
141/116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا

هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا در حمایت از غزه و محکومیت نسل کشی رژیم صهیونیستی اقدام به برپایی تحصن و تظاهرات کردند.

دریافت 4 MB

دیگر خبرها