Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این مسابقات که اول مرداد با حضور ۳۰۰ نفر از قاریان استان، آغاز شده بود از خواهران و برادران برگزیده در رشته‌های حفظ کل، بیست، ده و 5 جز قرآن کریم، قرائت، تحقیق، ترتیل، اذان و دعاخوانی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

 آیت الله سید احمد خاتمی در این مراسم گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی شاهد احیای همه عرصه های قرآنی در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: قانون اساسی کشور ما نیز بر اساس قرآن و عترت است و بر این اساس تشکیل جامعه اسلامی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز است.

آیت الله خاتمی افزود: کاش مرکز ثقل صدا و سیما در مباحث قرآنی قاریان ایرانی بودند، اما برای اینکه با جهان اسلام پیوند داشته باشیم، استفاده از قاریان دیگر کشورها مشکلی ندارد.

 وی با تشریح ابزارهای دشمن از دیدگاه قرآن تأکید کرد: ایجاد اختلاف، سست شدن و خسته شدن و سازش از جمله آنهاست.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: مطیع خدا و رسول خدا بودن وحدت آفرین است چرا که کشمکش باعث اختلال و فشل در جامعه می‌شود.

وی وحدت را به ویژه در شرایط جنگ فرهنگی و اقتصادی ضرورت دانست و افزود: وحدت مردم با هم و وحدت مسئولان و مردم و وحدت و همکاری نهادهای قانونی مصداق وحدت است.

وی تأکید کرد: وحدت باید حول محور خدا و رهبری که مشروعیت دارد شکل بگیرد.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد دین سلاح ماست و نه تنها روحانیت بلکه همه مردم باید دغدغه آن را داشته باشند به ویژه که دستگاه‌ها باید غیرت ویژه ای در این خصوص به خرج دهند.

وی با اشاره به اینکه بدحجابی و بی حجابی از مهمترین حربه‌های دشمن است گفت: امروز متاسفانه در برخی نقاط کلان شهرها، چادر در اقلیت قرار گرفته است در حالیکه مسئولان باید چادری ها را تشویق کنند.

وی در تشریح حربه دشمن برای ایجاد اختلاف گفت: مسئولان نباید بگونه ای صحبت کنند که تنش در کشور ایجاد شود.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: ایجاد اختلاف، نافرمانی از امر ولایت، دنیا طلبی، ارتجاع و غفلت از امکانات خود از موادی است که دشمن از آن سوء استفاده می کند.  

وی یکی دیگر از ابزارهای دشمن را سازش عنوان کرد و گفت: ترامپ یک آدم نامتعال و روانی است که چند بار گفته بالاخره ایران را به مذاکره وامی دارد و بر اساس مطالبی که در رسانه ها منتشر شده تاکنون هشت بار هم تقاضای ملاقات با رئیس جمهور را داشته است.

آیت الله خاتمی افزود: البته برخی بیچاره ها هم در داخل کشور صحبت از مذاکره کرده اند که خوشبختانه تمام سلایق سیاسی در مقابل این ایده نادرست ایستادند.

وی گفت: ترامپ زمانی که هنوز جوهر برجام خشک نشده بود، نقض برجام کرد چراکه 80 درصد برجام مربوط به آمریکا بود.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: ترامپ آرزوی مذاکره دارد اما این آرزو را به گو خواهد برد.

وی به سخنان اخیر جان کری اشاره کرد و گفت: او گفته است ما داستان هسته ای ایران را حل کردیم که البته این فقط ادعا است.

آیت الله خاتمی افزود: وزیر خارجه سابق آمریکا گفته است مشکل دوم با ایران، اقتدار موشکی آنها است که آنرا به ترامپ واگذار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: 80 درصد برجام با عهد شکنی آمریکا نقض شد و 20 درصد دیگر هم از سوی اروپا ها تضمین اصولی نمی شود.

آیت الله خاتمی گفت: میزان مراودات تجاری اروپا با آمریکا هزار میلیارد دلار است و قطعا تا انتها در کنار آمریکا است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: مذاکره عزت مندانه مانعی ندارد اما باید بدانیم اقتدار موشکی برگ برنده ماست.

وی به علت اصرار آمریکا و اروپا برای جداکردن حزب الله لبنان از ایران اشاره کرد و گفت: آنها می دانند که سید حسن نصرالله تهدید کرده که اگر به ایران تعرض شود هزاران موشک را روانه رژیم صهیونیستی که جان آمریکا و اروپا بشمار می رود خواهد کرد.

آیت الله خاتمی افزود: سید حسن نصرالله گفته است اگر آمریکا و هم پیمانانش بخواهند کار اضافه ای انجام دهند هدف موشک های ما قرار خواهند گرفت.

وی افزود: دشمن آرزوی مذاکره و عقب نشینی دارد اما بداند که به یاری خدا نقشه دشمن به شکست می انجامد.

آیت الله خاتمی گفت: وقتی رئیس جمهور ما از مقاومت سخن می گوید همه باید مثل سردار سلیمانی از او حمایت کنیم اما اگر کسی حرف تنش زدایی را مطرح کند سمی خطرناک است.

وی افزود: راه پیروزی را قرآن کریم نشان داده است و آن مقاومت و صبوری است و در این صورت است که تمام توطئه ها به دشمنان باز می گردد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: این نسخه است که مردم ما 40 سال است تجربه کرده اند و بدانند که شفا بخش است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اختتامیه مسابقات قرآن قم اداره کل اوقاف و امور خیریه آیت الله خاتمی برجام ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، امیرحجت مرادی، مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان در گفت‌وگویی از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم «ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌های این دوره شامل حفظ جزء۳۰، حفظ سه،  پنج، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) است؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، سه جزء و پنج جزء به‌صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد. 

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم