Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@17:21:53 GMT

جذب توریست با زیرزمین! + فیلم

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۸۱۹۳

جذب توریست با زیرزمین! + فیلم

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ لوون آراکلیان که یک سازنده حرفه‌ای بود یک زیرزمین را به تنهایی و در 23 سال ساخته است. این غار زیرزمینی دست ساز در روستای آرینج در استان کوتایک ارمنستان قرار دارد و هم اکنون به عنوان یک موزه برای بازدید عموم افتتاح شده است.

ماجرای ساخت زیرزمین از این قرار است که لوون پس از اینکه همسرش توسیا در صحبت‌هایش به فضایی خنک برای نگهداری سیب‌زمینی‌ها اشاره کرد، تصمیم گرفت تا این پروژه را آغاز کند! او این کار را در سال 1985 آغاز کرد و ساخت آن 23 سال طول کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او حتی روز مرگش در سن 67 سالگی نیز در این غار مشغول به کار بود. به گفته همسرش او روزی 18 ساعت در این فضا مشغول به کار بوده است و معمولا ساعات کمی را به خواب و استراحت می‌پرداخت.

دیوارهای این غار ترکیبی از سنگ آتشفشانی سخت و نرم است و دمای موجود در غار در تمام طول سال 10 درجه سلسیوس اندازه‌گیری شده است. این غار تونل‌های مختلفی دارد که هر یک از آنها با درهای حکاکی شده تزیین شده‌اند و چهره‌ای جالب و غیرمعمول به فضای تاریک و سرد این غار بخشیده‌اند.

در این موزه آن وسایلی که لوون با آن این فضا را ساخته و همچنین چکمه‌های قدیمی که هنگام کار بر روی پروژه به پا داشت برای نمایش قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اثر هنری شگفت‌انگیزی که پیرمرد ارمنی در زیرزمین خانه‌اش خلق کرد +تصاویر 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/   ساخت یک غار دست ساز در ارمنستان + فیلم  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانلود فیلم جذاب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج چقدر زیان ساخت؟

به گزارش بخش تحلیلی نبض بورس، شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج (سهامی خاص) که وظایف تامین مالی شرکت‌ها را برعهده دارد و فعالیت برون مرزی را هم حتی در تعاریف فعالیت عملیاتی خود متذکر می‌شود، در سال ۱۳۹۳ مجوز رسمی فعالیت خود را در زمینه مشاور سرمایه‌گذاری و سبدگردانی از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اخذ نموده است. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J43

دیگر خبرها

  • ورزشگاه تیم جدید لیگ برتر ایران ؛ لُر آره‌نا
  • هزار تخت بیمارستانی در هرمزگان در دست ساخت است
  • نام جدید ورزشگاه خیبر خرم آباد؛ «لُر آره‌نا»!
  • شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج چقدر زیان ساخت؟
  • ببینید | دفاع بذرپاش از وعده ساخت ۴ میلیون مسکن رئیسی!
  • زیر پوست شهر؛ وضعیت اجاره اتاق‌های مجردی در تهران! | تصویر
  • افزایش آمار اجاره اتاق های مجردی / ۵ متر ماهی ۳ میلیون!
  • ظاهر عجیب و غریب پهپاد نظامی ساخت هند! (عکس)
  • ارزیابی خسارت وارده به زیر ساخت‌ها در چهارمحال و بختیار‌ی
  • (ویدئو) روایت زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر از ساخت موسیقی متن فیلم «ای ایران»